Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Cadillac ATS-V hází rukavici M3 461 koňmi, stovkou pod 4 s
19.11.2014 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
Američan vyzývá BMW s maximálkou okolo třístovky. Manuál mu nechybí, vepředu má šestipístkové brzdy.
Americký Cadillac oficiálně odhalil svá kladiva na BMW M3 a M4 - sedan a kupé ATS-V. Po předchozím úniku fotografií jsme měli docela jasnou představu o tom, jak bude kupé vypadat, nyní se na něj ale můžeme podívat na lepších fotografiích a také rovnou vidíme i čtyřdveřovou variantu tohoto stroje.
Vidlicový šestiválec pod kapotou obou strojů má objem 3,6 litru a dvě turbodmychadla s vnitřnostmi ze slitiny titanu a hliníku z něj dolují 461 koní (339 kW) a 603 Nm, tedy o 30 koní a 53 Nm více, než má řadový třílitr v německých strojích, také dvakrát přeplňovaný. Je to první přeplňovaný motor pod kapotou jakéhokoliv Cadillacu V-series a podle automobilky je to také nejvýkonnější šestiválec v segmentu.
Výkon bude na zadní kola putovat přes automatický osmikvalt s pádly pod volantem anebo přes šestistupňovou manuální převodovku vybavenou (snad vypínatelnými...) samočinnými meziplyny při přeřazování, která bude standardem. Jedna z variant ATS-V (pravděpodobně ta s automatem) by se měla dostat na stovku za 3,9 vteřiny a zvládnout maximálku okolo 300 km/h, potvrdil Cadillac, avšak kompletní data o dynamice ještě známa nejsou.
Větším výkonům je podřízeno také všechno ostatní, vozům se dostalo kromě motoru oproti standardu také zpevnění šasi o čtvrtinu oproti standardu. Tužší je například oblast horních uložení tlumičů nebo místa, kde je zadní zavěšení uchyceno ke karoserii a v motorovém prostoru najdeme rozpěry. Vůz má také rozšířený rozchod kol a upravené tlumiče s nastavitelnou tuhostí, nazvané Magnetic Ride Control třetí generace, elektronicky řízený samosvor a lepší brzdy Brembo s šestipístkovými třmeny vpředu. Přepracováno je i samotné zavěšení kol a vůz dostal pevnější stabilizátory. Také elektronický posilovač řízení od ZF údajně poskytuje lepší odezvu řízení. Ve voze bude možno zvolit pět různých jízdních profilů, podle toho, na co budete mít zrovna chuť.
Vnější vzhled jsme si mohli prohlédnout už před pár dny, takže jen stručně - vidíme odlišnou přední masku, větší sací otvory v nárazníku, lízátko pod ním, nasávání v kapotě, nástavce prahů, spoiler na víku zavazadelníku a upravený zadní nárazník se čtveřicí koncovek výfuku. Podle některých názorů to vypadá jako speciálka pro SEMA Show než produkční vůz, přidaná dávka agresivity ale Cadillakům V-series vždycky docela slušela a na hranaté auto je třeba kulatějších doplňků.
Uvnitř vidíme různě barevnou kůží a semišem čalouněná, všemi myslitelnými směry elektricky nastavitelná sedadla Recaro, která budou k mání za příplatek, nejsou ve standardu. Palubní deska je téměř stejná jako ve standardních ATS, dostala jen karbonové obložení a přístroje mají jinou grafiku, specifickou pro modely V-series. Semišem může být potažen také volant. Ve výbavě najdeme Wi-Fi hotspot s mobilním připojením k internetu 4G LTE přes systém OnStar nebo třeba palubní systém Cadillac CUE s možností přečíst nahlas příchozí textové zprávy.
Cadillac pustil do světa i nějaké informace o příplatkové výbavě. Bude k mání například balíček Carbon Fiber, který exteriéru ATS-V přidá větší lízátka, ventilační otvory, difuzory a spoilery, anebo paket Track, který zase bude znamenat odstranění koberečků pro snížení hmotnosti, odlehčenou baterii ze stejného důvodu a Performance Data Recorder na palubě k nahrání vašeho výkonu na okruhu nebo oblíbené silnici, jak se spekulovalo již včera.
Oba Cadillaky ATS-V budou v USA v prodeji na jaře roku 2015 a doufejme, že jejich cesta do Evropy nebude příliš zdlouhavá. Ceník zatím také není znám, ale základní modely BMW řady 3 a 4 jsou ve Státech o něco dražší než základ ATS a M3 a M4 tam přijdou na 62 tisíc dolarů (lehce přes 1,3 milionu korun), resp. 64 200 dolarů (téměř 1,4 milionu korun). Dá se tedy předpokládat, že ATS-V budou cenou také pod „eMkovými” BMW, a to i po svém příchodu do Evropy. Jak si vedle nich budou stát jízdně, teprve uvidíme...














Agresivní vzhled ATS-V Coupé odliší od standardního modelu
Čtyřdveřové ATS-V jsme na rozdíl od kupé předem neviděli
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Porsche se chlubí časem vrcholného elektromobilu, který je o 5 s pomalejší než jeho 6 let stará spalovací obdoba. Tomu se říká pokrok
včeraPrvní kradené znaky čínského Porsche za cenu Octavie se začaly objevovat v prodeji, automobilka si za jejich „popularitu” může sama
včeraNejoblíbenější produkt VW nestrádá. Jeho loňské prodeje se dokonce vyšplhaly na rekordní úroveň, za vším hledejte cenu
13.3.2025
Nové na MotoForum.cz
- Portimão-Test, 1. den: BMW před Ducati; dále Yamaha a Honda včera 20:57
- Show Marca Marqueze, crash Bagnaii včera 20:28
- V Moto2 první Gonzalez, 18. Salač - a musí do Q1 včera 18:52
- Úvod v Argentině zvládl nejrychleji Marc Marquez včera 16:49
- Ducati Panigale V4 S Carbon: s karbonovými koly včera 08:00
Nejnovější články
Nová Audi nedostala prakticky žádná tlačítka na palubní desce, zato ve dveřích jich mají až 23. Je to vrchol okaté láce
před 2 hodinamiŠkoda ukáže elektrickou Octavii poprvé už letos, postupná poprava bestselleru začne v srpnu
včeraOstré Audi zabavené zločinci ukazuje, jak nenápadné superauto to může být, „anonymní” specifikace je v dražbě
včeraRuský trh s novými auty se po výrazném růstu propadá. Hlavní důvod říká hodně o dnešní geopolitické situaci
včeraToyota odhalila svérázný luxusní kombík. S líbivou cenou míří přímo proti nejprodávanějšímu kombi světa
včera
Živá témata na fóru
- Politický koutek 03.14. 17:16 - Zajda
- Výběr autopojištění 03.14. 12:39 - jerry
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 03.14. 10:22 - pavproch
- Letní i zimní 225(př) + 255(z) 17 až 19" - které? 03.14. 10:16 - Brus
- vyber motorky 03.13. 16:35 - řidičBOB
- Policejní kontroly a měření 03.13. 14:26 - jerry
- Rodinné a pohodlné auto pro malé 3 děti 03.13. 09:47 - koffee
- Lampárna (stěžovatelna) 03.12. 20:12 - M.Z.