Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Cadillac ATS-V hází rukavici M3 461 koňmi, stovkou pod 4 s
19.11.2014 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
Američan vyzývá BMW s maximálkou okolo třístovky. Manuál mu nechybí, vepředu má šestipístkové brzdy.
Americký Cadillac oficiálně odhalil svá kladiva na BMW M3 a M4 - sedan a kupé ATS-V. Po předchozím úniku fotografií jsme měli docela jasnou představu o tom, jak bude kupé vypadat, nyní se na něj ale můžeme podívat na lepších fotografiích a také rovnou vidíme i čtyřdveřovou variantu tohoto stroje.
Vidlicový šestiválec pod kapotou obou strojů má objem 3,6 litru a dvě turbodmychadla s vnitřnostmi ze slitiny titanu a hliníku z něj dolují 461 koní (339 kW) a 603 Nm, tedy o 30 koní a 53 Nm více, než má řadový třílitr v německých strojích, také dvakrát přeplňovaný. Je to první přeplňovaný motor pod kapotou jakéhokoliv Cadillacu V-series a podle automobilky je to také nejvýkonnější šestiválec v segmentu.
Výkon bude na zadní kola putovat přes automatický osmikvalt s pádly pod volantem anebo přes šestistupňovou manuální převodovku vybavenou (snad vypínatelnými...) samočinnými meziplyny při přeřazování, která bude standardem. Jedna z variant ATS-V (pravděpodobně ta s automatem) by se měla dostat na stovku za 3,9 vteřiny a zvládnout maximálku okolo 300 km/h, potvrdil Cadillac, avšak kompletní data o dynamice ještě známa nejsou.
Větším výkonům je podřízeno také všechno ostatní, vozům se dostalo kromě motoru oproti standardu také zpevnění šasi o čtvrtinu oproti standardu. Tužší je například oblast horních uložení tlumičů nebo místa, kde je zadní zavěšení uchyceno ke karoserii a v motorovém prostoru najdeme rozpěry. Vůz má také rozšířený rozchod kol a upravené tlumiče s nastavitelnou tuhostí, nazvané Magnetic Ride Control třetí generace, elektronicky řízený samosvor a lepší brzdy Brembo s šestipístkovými třmeny vpředu. Přepracováno je i samotné zavěšení kol a vůz dostal pevnější stabilizátory. Také elektronický posilovač řízení od ZF údajně poskytuje lepší odezvu řízení. Ve voze bude možno zvolit pět různých jízdních profilů, podle toho, na co budete mít zrovna chuť.
Vnější vzhled jsme si mohli prohlédnout už před pár dny, takže jen stručně - vidíme odlišnou přední masku, větší sací otvory v nárazníku, lízátko pod ním, nasávání v kapotě, nástavce prahů, spoiler na víku zavazadelníku a upravený zadní nárazník se čtveřicí koncovek výfuku. Podle některých názorů to vypadá jako speciálka pro SEMA Show než produkční vůz, přidaná dávka agresivity ale Cadillakům V-series vždycky docela slušela a na hranaté auto je třeba kulatějších doplňků.
Uvnitř vidíme různě barevnou kůží a semišem čalouněná, všemi myslitelnými směry elektricky nastavitelná sedadla Recaro, která budou k mání za příplatek, nejsou ve standardu. Palubní deska je téměř stejná jako ve standardních ATS, dostala jen karbonové obložení a přístroje mají jinou grafiku, specifickou pro modely V-series. Semišem může být potažen také volant. Ve výbavě najdeme Wi-Fi hotspot s mobilním připojením k internetu 4G LTE přes systém OnStar nebo třeba palubní systém Cadillac CUE s možností přečíst nahlas příchozí textové zprávy.
Cadillac pustil do světa i nějaké informace o příplatkové výbavě. Bude k mání například balíček Carbon Fiber, který exteriéru ATS-V přidá větší lízátka, ventilační otvory, difuzory a spoilery, anebo paket Track, který zase bude znamenat odstranění koberečků pro snížení hmotnosti, odlehčenou baterii ze stejného důvodu a Performance Data Recorder na palubě k nahrání vašeho výkonu na okruhu nebo oblíbené silnici, jak se spekulovalo již včera.
Oba Cadillaky ATS-V budou v USA v prodeji na jaře roku 2015 a doufejme, že jejich cesta do Evropy nebude příliš zdlouhavá. Ceník zatím také není znám, ale základní modely BMW řady 3 a 4 jsou ve Státech o něco dražší než základ ATS a M3 a M4 tam přijdou na 62 tisíc dolarů (lehce přes 1,3 milionu korun), resp. 64 200 dolarů (téměř 1,4 milionu korun). Dá se tedy předpokládat, že ATS-V budou cenou také pod „eMkovými” BMW, a to i po svém příchodu do Evropy. Jak si vedle nich budou stát jízdně, teprve uvidíme...
![Cadillac ATS-V hází rukavici M3 461 koňmi, stovkou pod 4 s - 1 - 2016 cadillac ats-v coupe 01](http://www.autoforum.cz/img/grey.gif)
![Cadillac ATS-V hází rukavici M3 461 koňmi, stovkou pod 4 s - 2 - 2016 cadillac ats-v coupe 02](http://www.autoforum.cz/img/grey.gif)
![Cadillac ATS-V hází rukavici M3 461 koňmi, stovkou pod 4 s - 3 - 2016 cadillac ats-v coupe 03](http://www.autoforum.cz/img/grey.gif)
![Cadillac ATS-V hází rukavici M3 461 koňmi, stovkou pod 4 s - 4 - 2016 cadillac ats-v coupe 04](http://www.autoforum.cz/img/grey.gif)
![Cadillac ATS-V hází rukavici M3 461 koňmi, stovkou pod 4 s - 5 - 2016 cadillac ats-v coupe 05](http://www.autoforum.cz/img/grey.gif)
![Cadillac ATS-V hází rukavici M3 461 koňmi, stovkou pod 4 s - 6 - 2016 cadillac ats-v coupe 05a](http://www.autoforum.cz/img/grey.gif)
![Cadillac ATS-V hází rukavici M3 461 koňmi, stovkou pod 4 s - 7 - 2016 cadillac ats-v coupe 06](http://www.autoforum.cz/img/grey.gif)
![Cadillac ATS-V hází rukavici M3 461 koňmi, stovkou pod 4 s - 8 - 2016 cadillac ats-v coupe 07](http://www.autoforum.cz/img/grey.gif)
![Cadillac ATS-V hází rukavici M3 461 koňmi, stovkou pod 4 s - 9 - 2016 cadillac ats-v coupe 08](http://www.autoforum.cz/img/grey.gif)
![Cadillac ATS-V hází rukavici M3 461 koňmi, stovkou pod 4 s - 10 - 2016 cadillac ats-v coupe 09](http://www.autoforum.cz/img/grey.gif)
![Cadillac ATS-V hází rukavici M3 461 koňmi, stovkou pod 4 s - 11 - 2016 cadillac ats-v coupe 10](http://www.autoforum.cz/img/grey.gif)
![Cadillac ATS-V hází rukavici M3 461 koňmi, stovkou pod 4 s - 12 - 2016 cadillac ats-v coupe 11](http://www.autoforum.cz/img/grey.gif)
![Cadillac ATS-V hází rukavici M3 461 koňmi, stovkou pod 4 s - 13 - 2016 cadillac ats-v coupe 12](http://www.autoforum.cz/img/grey.gif)
![Cadillac ATS-V hází rukavici M3 461 koňmi, stovkou pod 4 s - 14 - 2016 cadillac ats-v coupe 13](http://www.autoforum.cz/img/grey.gif)
Agresivní vzhled ATS-V Coupé odliší od standardního modelu
Čtyřdveřové ATS-V jsme na rozdíl od kupé předem neviděli
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
BMW ukázalo, jak vyvíjí elektrickou M3. Čím chce ale zaujmout? Falešným zvukem? Hmotností přes 2 tuny? Dojezdem v desítkách km?
včeraPokrok? Číňané srovnali faceliftovanou Teslu Model Y s původní verzí, ukázali docela jinou realitu
5.2.2025Realitní magnát poprvé prohnal Bugatti schopné zrychlit na 500 km/h za 20 s u sebe na dvorku, málem z toho dostal infarkt
3.2.2025
Nové na MotoForum.cz
- Jorge Martin byl úspěšně operován včera 20:00
- Test v Sepangu: Alex Marquez celkovým lídrem včera 14:00
- Poločas finále v Sepangu včera 10:00
- Test Honda CB650R E-Clutch: s automatickou spojkou včera 08:00
- Po 2 dnech v Sepangu na čele Morbidelli 6.2.2025
Nejnovější články
K mání je skoro nepoužitý luxusní osobní tank s motorem W12 původně za víc jak 14 milionů. Dnes může být váš pomalu za drobné
před 10 hodinamiAudi končí s hloupými hrátkami s diverzitou, inkluzí a genderem, a to si zaměstnanci měli říkat „krásně” Audiáni
včeraBMW ukázalo, jak vyvíjí elektrickou M3. Čím chce ale zaujmout? Falešným zvukem? Hmotností přes 2 tuny? Dojezdem v desítkách km?
včeraŠéf VW před nastoupenými zaměstnanci přiznal, že na konkurenty už nestačí, vyřešit to ale nechce a možná ani neumí
včeraNěmci u nových pneu sází na tvary známé z golfových míčků, že to nikoho nenapadlo dřív
včera
Živá témata na fóru
- Policejní kontroly a měření 02.07. 20:40 - Truck Daškam
- Řidiči, co to mají v ruce... 02.07. 20:38 - Truck Daškam
- BMW Divize 02.07. 15:42 - pavproch
- OT - zavírám krám, uklízím 02.07. 14:11 - pavproch
- Detektory policejních radarů 02.06. 20:32 - řidičBOB
- Audi klub - pro ty, co chteji Auto 02.06. 18:09 - Snowman000
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 02.06. 13:04 - VS*
- Lampárna (stěžovatelna) 02.05. 22:27 - abgx1