Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Cadillac ATS-V hází rukavici M3 461 koňmi, stovkou pod 4 s
19.11.2014 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
Američan vyzývá BMW s maximálkou okolo třístovky. Manuál mu nechybí, vepředu má šestipístkové brzdy.
Americký Cadillac oficiálně odhalil svá kladiva na BMW M3 a M4 - sedan a kupé ATS-V. Po předchozím úniku fotografií jsme měli docela jasnou představu o tom, jak bude kupé vypadat, nyní se na něj ale můžeme podívat na lepších fotografiích a také rovnou vidíme i čtyřdveřovou variantu tohoto stroje.
Vidlicový šestiválec pod kapotou obou strojů má objem 3,6 litru a dvě turbodmychadla s vnitřnostmi ze slitiny titanu a hliníku z něj dolují 461 koní (339 kW) a 603 Nm, tedy o 30 koní a 53 Nm více, než má řadový třílitr v německých strojích, také dvakrát přeplňovaný. Je to první přeplňovaný motor pod kapotou jakéhokoliv Cadillacu V-series a podle automobilky je to také nejvýkonnější šestiválec v segmentu.
Výkon bude na zadní kola putovat přes automatický osmikvalt s pádly pod volantem anebo přes šestistupňovou manuální převodovku vybavenou (snad vypínatelnými...) samočinnými meziplyny při přeřazování, která bude standardem. Jedna z variant ATS-V (pravděpodobně ta s automatem) by se měla dostat na stovku za 3,9 vteřiny a zvládnout maximálku okolo 300 km/h, potvrdil Cadillac, avšak kompletní data o dynamice ještě známa nejsou.
Větším výkonům je podřízeno také všechno ostatní, vozům se dostalo kromě motoru oproti standardu také zpevnění šasi o čtvrtinu oproti standardu. Tužší je například oblast horních uložení tlumičů nebo místa, kde je zadní zavěšení uchyceno ke karoserii a v motorovém prostoru najdeme rozpěry. Vůz má také rozšířený rozchod kol a upravené tlumiče s nastavitelnou tuhostí, nazvané Magnetic Ride Control třetí generace, elektronicky řízený samosvor a lepší brzdy Brembo s šestipístkovými třmeny vpředu. Přepracováno je i samotné zavěšení kol a vůz dostal pevnější stabilizátory. Také elektronický posilovač řízení od ZF údajně poskytuje lepší odezvu řízení. Ve voze bude možno zvolit pět různých jízdních profilů, podle toho, na co budete mít zrovna chuť.
Vnější vzhled jsme si mohli prohlédnout už před pár dny, takže jen stručně - vidíme odlišnou přední masku, větší sací otvory v nárazníku, lízátko pod ním, nasávání v kapotě, nástavce prahů, spoiler na víku zavazadelníku a upravený zadní nárazník se čtveřicí koncovek výfuku. Podle některých názorů to vypadá jako speciálka pro SEMA Show než produkční vůz, přidaná dávka agresivity ale Cadillakům V-series vždycky docela slušela a na hranaté auto je třeba kulatějších doplňků.
Uvnitř vidíme různě barevnou kůží a semišem čalouněná, všemi myslitelnými směry elektricky nastavitelná sedadla Recaro, která budou k mání za příplatek, nejsou ve standardu. Palubní deska je téměř stejná jako ve standardních ATS, dostala jen karbonové obložení a přístroje mají jinou grafiku, specifickou pro modely V-series. Semišem může být potažen také volant. Ve výbavě najdeme Wi-Fi hotspot s mobilním připojením k internetu 4G LTE přes systém OnStar nebo třeba palubní systém Cadillac CUE s možností přečíst nahlas příchozí textové zprávy.
Cadillac pustil do světa i nějaké informace o příplatkové výbavě. Bude k mání například balíček Carbon Fiber, který exteriéru ATS-V přidá větší lízátka, ventilační otvory, difuzory a spoilery, anebo paket Track, který zase bude znamenat odstranění koberečků pro snížení hmotnosti, odlehčenou baterii ze stejného důvodu a Performance Data Recorder na palubě k nahrání vašeho výkonu na okruhu nebo oblíbené silnici, jak se spekulovalo již včera.
Oba Cadillaky ATS-V budou v USA v prodeji na jaře roku 2015 a doufejme, že jejich cesta do Evropy nebude příliš zdlouhavá. Ceník zatím také není znám, ale základní modely BMW řady 3 a 4 jsou ve Státech o něco dražší než základ ATS a M3 a M4 tam přijdou na 62 tisíc dolarů (lehce přes 1,3 milionu korun), resp. 64 200 dolarů (téměř 1,4 milionu korun). Dá se tedy předpokládat, že ATS-V budou cenou také pod „eMkovými” BMW, a to i po svém příchodu do Evropy. Jak si vedle nich budou stát jízdně, teprve uvidíme...














Agresivní vzhled ATS-V Coupé odliší od standardního modelu
Čtyřdveřové ATS-V jsme na rozdíl od kupé předem neviděli
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Elektrický Ford Mustang se postavil tomu „skutečnému” s motorem V8. A dokázal, že je poníkem zvládajícím jediný trik
před 6 hodinamiUž se ví, kde má nové Bugatti schovaný klíč na odemykání nejvyšší rychlosti, až po jeho použití jede 445 km/h
včeraKia vrátila Rusko do svých prodejních plánů, s válkou a sankcemi zjevně nepočítá už letos
15.4.2025
Nové na MotoForum.cz
- Le Mans: Pole Position pro Haniku a spol. včera 21:24
- Aleix Espargaro s wild card v Jerezu včera 20:51
- WorldSBK se vrací do Mostu! Na co se mohou fanoušci letos těšit? 17.4.2025
- Na Masarykův okruh najely frézy, začala klíčová fáze rekonstrukce 16.4.2025
- Piaggio Medley 200: v nových barvách a se silnějším motorem 16.4.2025
Nejnovější články
Řešení zavírání přední kapoty propadáku Dodge je tak absurdní, že na něj potřebujete návod, jinak si poničíte auto
před 22 minutamiMercedes konečně našel způsob, jak do nabídky vrátit žádoucí auta, jen s názvem to trochu přehnal
před hodinouTohle je nové nejsilnější spalovací auto všech dob, které může na silnice, jeho brutální motor dává přes 2 000 koní
před 3 hodinamiSoudní dokumenty ukazují další problém vzdáleného přístupu výrobců k vašim autům, Tesla s ním má podvádět se zárukami
před 4 hodinamiElektrický Ford Mustang se postavil tomu „skutečnému” s motorem V8. A dokázal, že je poníkem zvládajícím jediný trik
před 6 hodinami
Živá témata na fóru
- BMW Divize 04.19. 14:58 - pavproch
- S větrem ve vlasech.... 04.19. 14:29 - pavproch
- Řidiči, co to mají v ruce... 04.19. 13:47 - petr_riha
- Vačka palivového čerpadla 04.19. 09:05 - amora321
- Rychlodotazy 04.18. 22:23 - rutak11
- Onboard videa 04.18. 20:57 - řidičBOB
- Právní oříšky v dopravě a jejich řešení 04.18. 12:06 - GeneHawkins
- Cyklistické vlákno 04.17. 21:19 - Kavis