Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
BYD Han: čínský supersport je na cestě, stovku prý pokoří za 3,9 sekundy
21.3.2014 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Číňané mají v hledáčku Ferrari California. Předčít jej ale zřejmě budou chtít hybridním ústrojím, které s elektromotorem spojí dvoulitrové turbo.
Čínské automobilky asi nikdo nemá spojené s výrobou supersportů a už vůbec ne takových, které by měly ohrozit zavedenou evropskou konkurenci. Značka BYD se však přesto o tento na první pohled nesplnitelný úkol pokusí, přičemž v hledáčku nemá nic menšího než Ferrari California a jeho schopnost akcelerovat z klidu na stovku za 3,9 sekundy. Právě tak krátký čas totiž ke sprintu na stejnou hodnotu bude potřebovat její model, který je momentálně ve vývoji pod kódovým označením E9.
Do prodeje by přitom novinka měla dorazit již příští rok s názvem Han, což je jedno z tradičních čínských jmen. Celý svět jej ovšem má asociovaný s Hvězdnými válkami a slavným mezigalaktickým pašerákem, jehož si v původní trilogii zahrál Harrison Ford. Nedá se ovšem předpokládat, že by Číňané z této souvislosti cokoliv vytěžili - i když moderních technologií bychom se pod kapotou dočkat měli a cosi mezigalaktického má jejich stroj ve výsledku připomínat.
Momentálně sice nic není oficiálně potvrzené, podle všech dostupných informací však supersportovní Han bude pokračovat v cestě vytyčené sedanem Qin. Pohánět jej tak bude hybridní ústrojí, i když k přímému převzetí agregátu z loňské novinky asi nedojde. Při 1,5litrovém objemu a kombinovaném výkonu 301 koní totiž vůz potřebuje k akceleraci z klidu na stovku 5,9 sekundy.
Se supersportem by samozřejmě přišla nižší hmotnosti i lepší aerodynamika, ani tyto prvky však čas na polovinu nesníží. Spekuluje se tedy, že Han dostane dvoulitrové turbo, které automobilka připravuje pro své SUV a který v takovém modelu slibuje akceleraci na 100 km/h za 4,9 s. V tomto případě by totiž redukce kil a vylepšení odporu vzduchu danou sekundu srazit mohly.
Loňský hybridní sedan BYD Qin pohání kombinace elektromotoru a 1,5litrového motoru. Chystaný supersport ale zřejmě s dráty a cívkami spojí dvoulitrové turbo
Zdroj: ChinaCarTimes
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Nástupce nejoblíbenějšího auta Jeremyho Clarksona už piluje formu na Ringu, svému předchůdci se ale nemá šanci vyrovnat
včera - Nové Audi A5 dostalo klíč vypadající tak lacině, že ho „nedává” ani tvrdé jádro fanoušků, štve je i argumentace značky
31.10.2024 - Charles Leclerc má v garáži další nové Ferrari. Při jeho barevné kombinaci se mu mezi ostatními auty ztratí
30.10.2024
Nejčtenější články
- Škoda pod tlakem odpískala své absurdní plány. Elektrická Octavia se odkládá, smrt spalovacích modelů též, šéfové přiznali barvu
3.10.2024 - Šéf sportovní divize Mercedesu je totálně mimo. I po fiasku hybridního C63 věří, že si lidé místo pro V8 přijdou pro elektromotor
3.10.2024 - VW Golf během tří generací zdražil téměř na dvojnásobek. Němci vyjmenovali důvody, které k tomu vedly
3.10.2024 - Nový rekord silniční F1 Mercedesu z Nordschleife ukazuje hlavně slabiny pohonu, na záznam z jízdy se chvílemi nedá dívat
3.10.2024 - Do Evropy míří čínská značka, která levným soupeřem Octavie válcuje Škodu, sem ale táhne s jiným zbožím
3.10.2024
Tiskové zprávy
- MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva