Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
BYD F3 Plus 2012: čínská novinka nemusí být klon, lze ji i dálkově řídit
20.8.2012 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Čínské značky okopírovaly, co se dalo. Nyní ale přicházejí s vlastními inovacemi. Nebudou nakonec evropské značky xeroxovat je?
Je zajímavé, co všechno dokážou peníze. Ještě před 10 lety čínská společnost BYD vyráběla hlavně baterie do mobilních telefonů. V roce 2003 však začala dělat také do aut. A to přesně ve stylu bezostyšného vykrádání duševního vlastnictví jakékoliv konkurenční značky. Pod jejím logem výrazně připomínajícím německé BMW se tak velmi brzy začaly prodávat kopie Toyoty Aygo, Mercedesu CLK, Lexusu RX nebo Porsche Cayenne.
Nejúspěšnějším se však stal klon Toyoty Corolly s prvky Hondy Fit. Tedy model F3, kterého se v letech 2009 a 2010 prodávalo téměř 300 000 exemplářů ročně. Firma BYD byla na vrcholu. Spánek na vavřínech však přinesl kruté vystřízlivění. Loni se modelu F3 neprodalo ani dvě stě tisíc kusů a letos zatím odolává i poloviční meta.
Vedení firmy tak rozhodlo, že bude zapotřebí dostát firemnímu jménu. BYD je totiž zkratkou pro Build Your Dreams, tedy Postavte si své sny. A snem značky je být čínskou jedničkou. Proto investovala obří sumu do vývoje druhé generace bestselleru F3, který aktuálně přichází na vybrané trhy. Do vínku přitom dostal hned několik zajímavostí, jež mu zcela jistě dopomohou k úspěchu.
Největším překvapením je samozřejmě design. Vůbec poprvé totiž dochází k tomu, že Čína již nebere Toyotu Corollu přes kopírák, ale pouze se nechává její desátou a jedenáctou generací inspirovat. Pravda, žádný šlágr to sice není, dívat se na to ale již dá. A navíc bez černých myšlenek týkajících se „žlutého nebezpečí“.
Při pohledu pod karoserii je rovněž možné zjistit, že také platforma byla již z velké části vyrobena a navržena pod vlastní střechou. Stejně jako nový motor o 1,5litrovém objemu, který je ve verzi se 109 koňmi spojen s pětistupňovým manuálem. K dispozici je ovšem ještě výkonnější verze doplněná turbem, která produkuje 154 koní.
BYD přitom u této pohonné jednotky, vybavené variabilním časováním ventilů nebo přímým vstřikem, nenabízí pouze šestistupňový manuál, ale vůbec poprvé také dvouspojkovou automatickou převodovku. I šestistupňový automat je přitom vlastním dílem, přestože je jasné, že také v tomto případě hledali Číňané inspiraci na západě. Nebo na východě.
Snad ještě více ale dokáže BYD udivit svou výbavou, do které patří dálkové ovládání. Nejde ovšem o klíček, který by pouze odemknul nebo zamknul dveře. U modelu F3 Plus je možné ze vzdálenosti 20 metrů dokonce zapnout motor a při rychlostech do 5 km/h dokonce zajet do garáže. Či pro rohlíky, pokud vám je známý prodavač naloží.
BYD tak nejen, že nekopíruje, ale dokonce své evropské a japonské předobrazy předhání. Což je něco, před čím musíme smeknout. Zvláště, když značka nabídku u druhé generace svého nejprodávanějšího sedanu doplňuje hlasovým ovládáním nebo Wi-Fi modemem. Obě technologie lze přitom kombinovat, surfovat na internetu tak můžete s oběma rukama na volantu.
Další výbava pak zahrnuje (nebo může zahrnovat za příplatek) kožené čalounění, elektricky ovládané sedačky, multifunkční dotykovou obrazovku, senzor tlaku v pneu, palubní počítač, elektrické střešní okno, dešťový senzor, audio systém se zvukem Surround Dolby 5.1, klimatizaci, automatická světla nebo tempomat.
Po stránce bezpečnostní pak F3 Plus dostane ještě stabilizační a trakční kontrolu, 6 airbagů, mlhovky nebo asistent rozjezdu do kopce v případě dvouspojkového automatu. Pro některé trhy pak budou k dispozici ještě zadní bezpečnostní pytle, v Číně se však něco takového neočekává. Stejně jako aktuálně nejsou v nabídce xenonové světlomety.
Stinnou stránkou se tak zdá být pouze ne až tak velký zavazadlový prostor. Při napřímených zadních opěrkách máte k dispozici 463 litrů, což zcela nekoresponduje s délkou 4,68 m. V Číně však není kladen důraz na převoz tašek, nýbrž osob. Na zavazadelníku tak parazituje zadní lavice, která nabízí prostor pro nohy odpovídající limuzíně.
První „legální“ pokus značky BYD se tedy povedl. V nic jiného než v úspěch ostatně automobilka ani nedoufá. A de facto ani nemůže, pokud se chce udržet v byznysu. Aktuálně se totiž první generace F3 pohybuje na 27. místě v žebříčku nejprodávanějších čínských aut. A to je na bývalou jedničku velký pád. Nástupce tak musí zabojovat, jinak se BYD vrátí k baterkám. Nebo kopírování.
Čínský sedan BYD F3 Plus by mohl být historickým mezníkem. Sice v jeho liniích lze stále poznat některé evropské či japonské předobrazy, přímý plagiát to však již není. Navíc jako první vůz na světě zavádí do sériové výroby dálkové ovládání, s nímž je parkování možné třeba z okna vašeho bytu
Zdroj: Autoblog Spanish
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Zloděj se pokusil schovat před policií čekáním u „nenápadného” ukradeného Ferrari za 22 milionů, které nechal stát na ulici
dnes - Šéf Bugatti a Rimacu jen tak mezi řečí názorně popsal obrovské rozdíly v práci s teplem u elektromobilů a spalovacích aut
včera - Řidič Hyundai vjel do dealerství Fordu a totálně zničil vzácný, dekády starý nejetý Mustang vyrobený v pouhých 300 kusech
27.12.2024
Nové na MotoForum.cz
- Martin: Jak ho změnil účet v nočním klubu 28.12.2024
- Lewis Hamilton zachraňující projekt KTM MotoGP? Pit Beirer potvrdil rozhovory! 27.12.2024
- Ducati Multistrada V2 a V2 S 2025: nejlehčí ve své kategorii 23.12.2024
- John McPhee 2025 za MasterMac Honda v British Superbike Championship 23.12.2024
- Savadori zůstává další 2 roky u Aprilie 22.12.2024
Nejnovější články
- Ojetých Škod Octavia IV jsou už plné bazary, Němci v testu zjišťovali, co z ní zbývá po nejobvyklejší kilometráži
před 5 hodinami - Ještě hůř: Automobilka vietnamského nudlového miliardáře měla zamykat zaměstnance v továrnách, aby je donutila pracovat i přes noc
před 6 hodinami - Vrcholná silniční verze monstra rallyové skupiny B je k mání po 1. majiteli, na světě existují jen čtyři taková auta
před 8 hodinami - První pohled do nitra znovuzrozeného monstra Mercedesu ukazuje, proč je tak extrémně drahé
před 9 hodinami - Číňané chtějí do roku 2035 mít pět z největších automobilek světa, těm evropským věští zánik
před 11 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva