Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Buick Regal 2014: je facelift americké Insignie předzvěstí toho evropského?
27.3.2013 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Nejzásadnější změnu americký sedan nabízí pod kapotou, kde trůní nový přeplňovaný dvoulitr. Jeho výkon totiž poklesl z 274 na 262 koní.
O nejstarší americké aktivní značce Buick jsme se tento týden již jednou zmiňovali. A to v souvislosti s představením modernizovaného sedanu LaCrosse, který stejně jako třeba Opel Insignia používá platformu GM Epsilon II. Na rozdíl od evropského modelu však jde o prodlouženou verzi, díky čemuž by vás debut Buicku LaCrosse na autosalonu v New Yorku v podstatě ani nemusel zajímat. Příchod druhého faceliftu značky, který se dotýká modelu Regal, však pro nás již zajímavější je. Americký sedan totiž používá tutéž verzi platformy, co Insignia, díky čemuž bychom se zaoceánských změn mohli dočkat i na Starém kontinentu. Zvláště když se týkají benzinových turbomotorů, které jsou pro evropské trhy důležité.
Oč se tedy jedná? Především o výměnu přeplňovaného dvoulitrového čtyřválce za nový se stejným objemem. Úpravami snad každé součástky by podle značky mělo dojít k větší kultivovanosti, což má dokládat 90 procent točivého momentu (konkrétně 353 Nm) dostupného v rozmezí 1 700 a 5 500 otáček. Celkově by pak motor 2,0 Turbo měl nabízet 400 Nm, stejně jako předchůdce. O poznání hůře je na tom ovšem výkonová špička, která vrcholí hodnotou 262 koní, zatímco Buick Regal GS před faceliftem nabízel 274 koní.
Údaje o jízdní dynamice značka nezveřejnila, zpomalení či zrychlení tak nemůžeme ani potvrdit, ani vyvrátit. Stejně jako není jisté, zda podobně naladěný motor v Evropě dostaneme - verze obdobná americkému modelu GS u nás prozatím nefigurovala. Buick však hodlá touto konfigurací nahradit také pohonnou jednotku v modelu Regal Turbo, který doposud nabízel „jen“ 220 koní. Tedy stejně jako evropská verze, díky čemuž je výměna možná. Pro Opel by se navíc jednalo o příležitost, jak v rámci soudobého downsizingového trendu nahradit 2,8litrový šestiválec produkující takřka stejných 260 koní.
To jsou ovšem čiré spekulace, proto se raději vrátíme do newyorské reality, kde Buick kromě přeplňovaného dvoulitru představil také hybridní verzi poháněnou 2,4litrovým čtyřválcem o výkonu 185 koní, které dodatečnou sílu dodává elektromotor produkující 15 koní a spřažený s lithium-iontovými bateriemi. Stejně jako v případě předchozím je pro základní verze jedinou volbou šestistupňový automat, model GS by měl dostat i šestistupňový manuál. V takovém případě však bude směřovat výkon pouze na přední nápravu, neboť nový Haldex 4x4 lze objednat pouze ve verzích Turbo a GS s automatem.
Po kosmetické rovině již novinka tolik změn nenabízí, zvenčí tak můžeme poreferovat jen o zrevidované čelní masce, nových světlometech s LEDkami pro denní svícení nebo přestylizovaném předním a zadním nárazníku. Nová jsou ještě zadní diodová světla nebo chromový pruh mezi nimi, uvnitř se pak veškeré modifikace soustředí na středovou konzoli s menším počtem tlačítek a osmipalcovým dotykovým displejem.
Chybět nemohou ani nové bezpečnostní systémy založené na signálech radaru či kamery, většinu z nich však již Opel v evropské nabídce má. V rámci monitoringu slepého úhlu či jízdních pruhů nás tak již příliš novinek nečeká. Je přitom otázkou, kdy se vlastně faceliftovaná Insignia ukáže prvnímu publiku. Do podzimního zahájení prodeje Buicku Regal totiž zbývá ještě moře času.
Ze změn učiněných pod kapotou nového Buicku Regal bude možná profitovat i Evropa. Na rozdíl od Ameriky se ovšem my de facto dočkáme posílení motorového prostoru
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Nástupce nejoblíbenějšího auta Jeremyho Clarksona už piluje formu na Ringu, svému předchůdci se ale nemá šanci vyrovnat
včera - Nové Audi A5 dostalo klíč vypadající tak lacině, že ho „nedává” ani tvrdé jádro fanoušků, štve je i argumentace značky
31.10.2024 - Charles Leclerc má v garáži další nové Ferrari. Při jeho barevné kombinaci se mu mezi ostatními auty ztratí
30.10.2024
Nové na MotoForum.cz
- Valencia odřeknuta, termín finále o týden později včera 14:44
- Pátek v Sepangu včera 11:04
- Časový program PETRONAS Grand Prix of Malaysia 31.10.2024
- Moto2 Sepang: Azman a Pawi 30.10.2024
- Pomalu se plní startovní rošt WorldSSP 2025 29.10.2024
Nejnovější články
- Základní Škoda Elroq je auto dokonale ušité podle emisních mechanismů EU. Nemá ani „slavný” deštník, téměř za nic si nejde připlatit
před 3 hodinami - Rozpadající se Mercedes z vrakoviště se prodal skoro za čtvrt miliardy, zájem o něj překonal všechna očekávání
před 10 hodinami - Čína instruovala automobilky, aby neinvestovaly v zemích EU, které zvedly ruku pro vyšší cla. Tak kdepak máme Česko?
před 11 hodinami - Tesla se zapnutým FSD smetla na dálnici jelena a neubrala ani pak. „Po tolika zbytečných brzděních den co den?” ptá se udivený majitel
včera - Nástupce nejoblíbenějšího auta Jeremyho Clarksona už piluje formu na Ringu, svému předchůdci se ale nemá šanci vyrovnat
včera
Živá témata na fóru
- Suzuki obecně 11.01. 22:50 - jarka
- vyber motorky 11.01. 22:17 - Brus
- Jaguar a dalsi britske zverstvo 11.01. 21:22 - Lachende Bestien
- Rychlodotazy 11.01. 18:05 - delphin
- Elektromobily a vse kolem nich 11.01. 15:52 - petr_riha
- Řidiči, co to mají v ruce... 11.01. 14:04 - M.Z.
- Lampárna (stěžovatelna) 11.01. 09:42 - M.Z.
- S větrem ve vlasech.... 10.31. 19:38 - M.Z.