Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Buick LaCrosse 2014: další americká Insignia prošla faceliftem
25.3.2013 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Sedan LaCrosse se již zítra představí s novým designem i výbavou. O výkonech benzinových motorů nám však Buick poví až při premiéře v New Yorku.
Ačkoliv se to možná na první pohled nezdá, značka Buick je nejstarším aktivním výrobcem automobilů v celé Americe. Funkční je totiž i 110 let po svém založení. Její stánek na nadcházejícím autosalonu v New Yorku však takovému historickému renomé odpovídá jen stěží - po pohlcení koncernem GM v roce 1908 a hlavně kvůli ekonomickým nesnázím, které přišly přesně sto let poté, se totiž nabídka značky smrskla jen na pět modelů, což je na celé Spojené státy opravdu málo. Na druhou stranu, tato selekce bude zakrátko patřit mezi nejmodernější, neboť každý zástupce Buicku již prodělal rozsáhlou modernizaci a ta poslední se týká sedanu LaCrosse.
Navzdory názvu, který odkazuje pomalu ke kořenům Buicku, se jedná o vcelku mladý model - první generace se objevila až v roce 2005. Stejně jako ta současná přitom vycházela z techniky GM, díky čemuž nebyl problém nalézt pod originálně stylizovanou karoserií ty samé komponenty, jaké užíval Chevrolet Impala nebo Pontiac Grand Prix. Či Opel Insignia a Saab 9-5, což je stejně jako u Chevroletu Malibu případ generace druhé. Ta se však hodlá s novým faceliftem, jehož zítřejší debut v „Big Apple“ očekáváme, od dárcovského vozu patřičně vzdálit.
Po stránce venkovní ovšem tak velký rozdíl oproti stávajícímu modelu nemáme očekávat, ale protože jsme LaCrosse dosud ignorovali, zaslouží si i tak podrobnější zmínku. Nová je tedy větší čelní maska již tradičně napodobující vodopád, zatímco výdechy horkého vzduchu od motorů nyní najdeme na bocích kapoty, nikoliv uprostřed před čelním sklem. Změnami prošla také čelní a zadní diodová světla, na karoserii přibylo více chromových doplňků a jiný design nabídnou i litá kola, jejichž výběr končí příplatkovým 20palcovým provedením.
Více novinek nabídne Buick LaCrosse uvnitř. Či správně bychom měli říci méně, neboť tou nejzásadnější změnou je redukce původních 17 ovládacích tlačítek na pouhých sedm. Důvodem je samozřejmě osmipalcový dotekový displej, který je branou k novému multimediálnímu systému IntelliLink. Kromě samotného dotekového ovládání totiž nabízí i to hlasové, s nímž můžete přepínat mezi radiostanicemi či využívat navigace.
Integrací této novinky však modernizace interiéru amerického sedanu rozhodně nekončí. Nové jsou také dveřní panely, středová konzole či dokonce sedadla. V rámci výbavy pak potenciální majitelé budou moci sáhnout po paketu Ultra Luxury Interior Package, který zahrnuje matně lakované dřevěné obklady, semi-anilinovou kůži na sedadlech a syntetický semišový materiál (často zvaný alcantara) na dveřích a stropu.
Chybět nebudou ani bezpečnostní systémy zahrnující technologii monitorující jízdu ve zvoleném pruhu a varující před jeho nechtěným opuštěním. K dispozici bude také systém varujícími před kolizí s vpředu jedoucími či vzadu se pohybujícími vozidly nebo dokonce alarm Safety Seat Alert, který by po vzoru Cadillacu XTS mohl na vozidla ve slepém úhlu upozorňovat vibracemi v sedadle.
Po stránce motorické by pak faceliftovaný Buick LaCrosse měl i nadále profitovat z benzinového 2,4litrového čtyřválce a 3,6litrového šestiválce. Údaje o výkonu, spotřebě a jízdní dynamice si ovšem značka nechává až na zítřejší premiéru, momentálně tak můžeme posloužit jen faktem, že modely V6 vybavené paketem Touring dostanou přední vzpěry HiPerStrut z Opelu Astra OPC. V případě zbývajících detailů nám ale nezbývá nic jiného, než ještě pár hodin vyčkat.
Faceliftovaný Buick LaCrosse po stránce venkovní tolik změn nenabízí. Uvnitř však bude o poznání luxusnější i pohodlnější
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Řidič ukázal záda celé skvadře policejních hlídek na okreskách v až 280 km/h, tolik mu naměřili přímo při honičce
dnes - Německý automobilový průmysl zasáhl symbolický krach, tradiční výrobce skončil po 228 letech, 1 500 lidí je bez práce
včera - Expert předělal volant moderního Porsche na otočné sněžítko. Dalo to příšernou práci, přitom taková blbost, co?
23.12.2024
Nové na MotoForum.cz
- Ducati Multistrada V2 a V2 S 2025: nejlehčí ve své kategorii 23.12.2024
- John McPhee 2025 za MasterMac Honda v British Superbike Championship 23.12.2024
- Savadori zůstává další 2 roky u Aprilie 22.12.2024
- Chun Mei Liu pojede i 2025 WorldWCR 21.12.2024
- Startovní listina Red Bull Rookies Cupu 2025 21.12.2024
Nejnovější články
- Nejvíc nezničitelné moderní auto je po 830 000 km k mání jako perspektivní ojetina, jeho serviska je delší než Vánoce
před 7 hodinami - Mercedes zkusil odhadnout, jak budou vypadat velká města po roce 2040. Obáváme se, že je opět mimo
před 8 hodinami - Honda potichu prodává chytrou pásku, která vám může ušetřit desítky tisíc za opravu auta, zaslouží si víc pozornosti
před 10 hodinami - Prodeje ojetin v Česku jsou nejnižší za posledních 10 let, jsou na dostřel od absolutních historických minim
před 11 hodinami - Němci vybrali nejlevnější ojetiny, které opravdu vydrží, navzdory nízké ceně excelovaly v jejich dlouhodobých testech
dnes
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva