Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Bugatti zvažuje ještě silnější Chiron, ve hře je znovu i limuzína Galibier
24.5.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Výkon 1 500 koní nemusí být u kupé z Molsheimu konečnou. Stejně jako není omezením pevná střecha. Dva modely najednou však vyráběny nebudou.
O novém Bugatti Chiron víme již bezpočet věcí. Ve srovnání s předchozím Veyronem by supersport z Molsheimu měl být lepší ve všech ohledech, k čemuž mu dopomáhá hlavně přepracovaný osmilitrový šestnáctiválec. Ten automobilka detailně odhalila na motorářském sympoziu ve Vídni, kde byla zmíněna i možná tříciferná spotřeba paliva. Jízdní dynamika, zejména pak nejvyšší rychlost novinky, je ovšem zatím pouze teoretická.
„Na maximálku jsme vůz ještě nerozjeli, ale s 431 km/h držíme s Veyronem Super Sport světový rekord. A víme, že tuto laťku můžeme posunout ještě výrazněji dále s 300 koňmi navíc, která má Chiron,“ uvedl na adresu novinky šéf značky Wolfgang Dürheimer. A dodal, že první vozy obdrží zákazníky letos na podzim, přičemž v režimu Handling dosáhnou rychlosti 385 km/h.
Ve zmiňovaném módu přitom Chiron počítá „s maximálním přítlakem a snadnou ovladatelností. Reaguje přitom jako motokára.“ Po přepnutí na režim Top Speed pak dosáhne 420kilometrového tempa, při kterém zasáhne omezovač. Ten ovšem bude možné odstranit, přičemž Bugatti prý zákazníkům velmi rádo pomůže, pokud se rozhodnou překonávat rekordy.
Důvodem je ten fakt, že automobilka nejspíše nezrealizuje útok na nejvyšší rychlost do roku 2018. Na první pohled je to možná zvláštní, pokud si uvědomíme, že Bugatti spadá pod křídla koncernu VW Group, stejně jako testovací dráha Ehra-Lessien. Hlavní roli tu zřejmě bude hrát snaha „nechat si něco zajímavého v zásobě” pro pozdější léta výroby.
Oblast nejvyšší rychlosti ovšem není jedinou, o které se Dürheimer rozpovídal. Dále totiž uvedl, že laťka 1 500 koní nebyla původně nastavenou laťkou. Místo toho se ze začátku počítalo s jedním megawattem, tedy se zhruba 1 360 koňmi. Do hry ale nejspíše zasáhl Koenigsegg, načež se Bugatti evidentně rozhodlo své plány přehodnotit.
Šéf značky přitom dodává, že ani tento výkon nemusí být konečnou. Je tedy možné, že Bugatti stejně jako u předchůdce zvažuje Chiron Super Sport. Kromě toho se možná objeví i Roadster, i když zmínky o otevřené verzi byly dosud značkou spíše zamítány. Dürheimer však naznačil opak, přičemž vůz by byl Targou kvůli středové lince.
Kromě toho ovšem Bugatti již zvažuje i další kroky. „Ve hře jsou čtyři strategické možnosti a všechny jsou senzační. Jedna z nich je přitom Galibier,“ dodal Dürheimer. Zároveň však uvedl, že značka nebude vyrábět dva vozy najednou. Zcela logicky tedy jde o nástupce Chironu, který se ukáže až v příští dekádě.






























































































Bugatti Chiron možná dorazí v ještě výkonnější verzi
Zdroj: Car and Driver
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Aby se nezapomnělo: Nová Audi A5 a A6 jsou si skoro k nerozeznání podobná, bez návodu je možná ani nerozlišíte
včeraPorsche se chlubí časem vrcholného elektromobilu, který je o 5 s pomalejší než jeho 6 let stará spalovací obdoba. Tomu se říká pokrok
14.3.2025První kradené znaky čínského Porsche za cenu Octavie se začaly objevovat v prodeji, automobilka si za jejich „popularitu” může sama
14.3.2025
Nové na MotoForum.cz
- Portimão-Test, 2. den: 10:00
- Opět trumf pro Marca Marqueze včera 20:58
- Pole Position pro Gonzaleze, 6. Salač včera 20:43
- Opět PP pro Bertelleho včera 20:23
- PP pro #93 MM včera 20:04
Nejnovější články
Elektromobily stále víc rozdělují společnost, ukázal průzkum. Jejich zastánců je jen 7 procent, počet odpůrců vzrostl na trojnásobek
před 3 hodinamiK mání je zapomenutý pokus Francouzů o rychlý lidový luxus, 1 z pouhých 300 aut dodnes pořádně nejezdilo
před 4 hodinamiPohádka o spolehlivosti elektroaut se dál rozpadá. Po první STK nepustíme zpátky na silnici 34 procent Tesel, říkají Nizozemci
před 6 hodinamiNový vrcholný Moskvič se nakonec začne prodávat na jaře. Výkonný a vybavený vůz větší než Škoda Kodiaq bude o dost levnější
před 7 hodinamiNová Audi nedostala prakticky žádná tlačítka na palubní desce, zato ve dveřích jich mají až 23. Je to vrchol okaté láce
před 9 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva