Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Bugatti Vision GT je venku jako skutečné auto, i s 8,0 W16
14.9.2015 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
(+ živé foto) Stánek Bugatti na IAA sice neukáže nový Veyron, i tak je obležen fanoušky. Vidí na něm studii Vision GT, jako zcela skutečné auto.
Tip: Podívejte se, jak moc skutečné tohle auto je. Máme pro vás video zachycující jeho start, lehké túrování i pohyb v zákulisí IAA.
Fanoušci značky Bugatti jistě netrpělivě očekávají otevření bran frankfurtského autosalonu. Zcela nový model Chiron tam zatím neuvidí, francouzská značka tam ale ukáže koncept Vision Gran Turismo. Že už jsme ho viděli? Ano, ale jen na počítačových obrázcích - Bugatti přiveze do Frankfurtu skutečné auto a splní tak svůj slib, že tohle auto představí i v reálu.
Ještě před prvním odhalením na „koncernovém večeru” pustilo do světa ne zrovna malou sadu fotografií právě skutečného auta. Doplnilo ji tiskovou zprávou, která z většiny opakuje již dříve řečené, tedy že „design tohoto virtuálního závoďáku je oslavou závodní historie Bugatti a je založen na nejmodernějších technologiích v motorsportu”. Dozvídáme se však také, že středová ploutev je inspirována tou na Type 57SC Atlantic, ikonickém to stroji, a že tu není jediná - také po stranách vozu najdeme podobné náznaky ploutví.
Ta středová je důležitá pro aerodynamiku, podobně jako v podstatě všechno, co na tomhle autě vidíte. Ohromné sání typu NACA na střeše, vyvedené ve světlejší modré barvě, má třeba tenhle tvar proto, že působí nejmenší turbulence v přístupu vzduchu k zadnímu křídlu. To má v sobě klapky a upravuje proudění vzduchu podle toho, jestli zrovna potřebujete přítlak nebo maximální rychlost.
Podobně fungují i klapky na podvozku, jak ukazuje jedna ze skic, a také záď auta, kde odtrhové hrany přispívají ke směrové stabilitě. Ohromné otvory také pomáhají odvádět horký vzduch z motorového prostoru, kde pracuje osmilitrový motor W16, posílající neznámé množství koní na všechna kola. Záď motoru také, jak říká tisková zpráva, „jednoznačně ukazuje virtuálnímu protivníkovi, že ho předjíždí a ujíždí mu Bugatti”.
Zmínku zaslouží také kabina, kde se objevilo čalounění speciálním lehkým a odolným semišem, stejným materiálem, který se používá na boty pilotů Formule 1. Tenhle materiál byl pro interiér auta použit prý vůbec poprvé a najdeme ho např. na volantu nebo na sedadlech. Spoustu dalších míst pokrývá matný karbon.
Přístrojový štít obstarávají dva displeje, jeden ve volantu, druhý na tradičním místě za ním. Nejsou to ale jednoduché monochromatické displeje, na které je člověk ze závoďáků zvyklý - oba jsou to barevná LCD. Všimněme si také horního konce středové konzole - vidíme tam mapku okruhu de la Sarthe, na kterém se jezdí čtyřiadvacetihodinovka v Le Mans. Zda to má být něco na způsob závodní GPS, která by vám ukázala, kde zrovna na okruhu jste, nevíme, ale vypadá to pravděpodobně.
Po stránce produkce je asi jasné, jak to s tímhle autem bude - za jeho volant se dostanete nanejvýš v Gran Turismu 6, protože pro tuhle hru, resp. projekt Vision Gran Turismo, vznikalo. Podle automobilky to je způsob, jak se přiblížit fanouškům po celém světě. Zda koncept Vision GT nese nějaké náznaky toho, co můžeme čekat na Chironu, je zatím těžké odhadovat, soudě podle slov Bugatti ale očekáváme, že minimálně některá technická řešení na novém modelu uvidíme.
Tip: Projděte si všechny novinky frankfurtského autosalonu 2015, máme pro vás i galerii živých fotek přímo z dějiště IAA.








































Bugatti Vision GT naživo při večerní premiéře
Reálné Bugatti Vision GT je designově ohromující
Virtuální verze byla vsazena do obrázků okruhu de la Sarthe
Skicy ukazují, jak fungují některé klíčové části nového Bugatti
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Porsche se chlubí časem vrcholného elektromobilu, který je o 5 s pomalejší než jeho 6 let stará spalovací obdoba. Tomu se říká pokrok
včeraPrvní kradené znaky čínského Porsche za cenu Octavie se začaly objevovat v prodeji, automobilka si za jejich „popularitu” může sama
včeraNejoblíbenější produkt VW nestrádá. Jeho loňské prodeje se dokonce vyšplhaly na rekordní úroveň, za vším hledejte cenu
13.3.2025
Nejčtenější články
Dacia musela zastavit prodej nového Dusteru. Dealeři nesmí lidem dodat ani auta, která už mají na skladě
14.2.2025Dnes nepochopitelný symbol luxusního francouzského pokroku se dá koupit sotva jetý, navzdory své třídě a ceně byl autem roku
14.2.2025Sbohem, Audi. Němci po příšerném roce dostali geniální nápad: Zachrání se „výrazným zdražením” svých aut
15.2.2025Levná čínská obdoba Porsche překonala časem z okruhu skutečné Porsche, na jeho jízdu se ale nedá dívat
15.2.2025Lada odhalila dynamiku své vůbec první ostré Nivy. Jako BMW X3 M zrovna nejede, i tak je citelně rychlejší než standard
15.2.2025
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva