Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Bugatti Veyron Super Sport: kompletní specifikace, nové fotografie
20.8.2010 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Bugatti již z kraje července letmo představilo dlouho očekávanou výkonnější verzi Veyronu. Trvalo ale déle než měsíc, než jsme se dočkali kompletních specifikací modelu, který si neskromně říká Super Sport. Tady jsou.
Spekulace o tom, že se Veyron dočká výkonnější než tisícikoňové verze, kolovaly světem prakticky od doby, kdy poprvé uzřel světlo světa. Bylo to logické, jakmile přišel Veyron, našla se spousta jiných malých automobilek či úpravců, které chtěly francouzsko-německý klenot dostat z piedestalu pro nejrychlejší auto světa. Hned několika modelům se to podařilo, vzpomeňme třeba projektů Hennesseyho či SSC, ale upřímně - byla ta to taková vítězství Pyrrhy, to, co Veyron zvládal s velkou grácií, dokázaly specifické „projektíky” jen s vypětím všech sil.
Přesto se reakce Bugatti dala očekávat. Proč? Pomineme-li banální odpověď: „Však kdo by nechtěl být nejlepší...” je to hlavně úžasná lehkost, s jakou se Veyron mohl posunou o třídu výše - stačilo přidat pár set koní, vše ostatní je v podstatě předimenzované. Pokud byste to samé provedli s SSC Aero, leda by konečně naplnilo své jméno a vzlétlo jak „éro”...
Reakce Bugatti až letos, ale buďme rádi že nakonec přišla. Automobilka předvedla světu model Veyron Super Sport, který se uvedl tím nejlepším možným způsobem - stal se novým nejrychlejším vozem světa.
Doslova ukrutnou dynamiku vozu nejlépe reprezentují čísla: z klidu na na 200 km/h zrychlí za neskutečných za 7,3 s a na 300 km/h za pouhých 16,7 s, mnoho z nás je přitom rádo, pokud za takovou dobu jede svým autem alespoň sto dvacet. A ona maximální rychlost? Ta patří rovnou do Guinnessovy knihy rekordů, když vůz dosáhl rychlosti až na 269,8 mil v hodině tedy 434,2 km/h. Smůla je, že u sériového provedení bude maximální rychlost omezena na 415 km/h, nejsme si ale jisti, zda tento omezovač rychlosti bude někoho trápit...
Samozřejmě, lepší dynamika se ve Veyronu Super Sport nevzala jen tak. Vděčí za ní hlavně posílené pohonné jednotce s 200 koňmi výkonu na víc. Celkem tak šestnáctiválec vozu dává 879 kW (1 200 koní). Děkovat za ně může především větším turbodmychadlům a výkonnějším mezichladičům stlačeného vzduchu.
Nejsou to ale jediné modifikace. Upravený je i podvozek s novými pružinami, tlumiči i stabilizátory. Vůz tak má snášet boční přetížení až masivních 1,4 G oproti 1,25 G u výchozí verze. Zvenku pak Supersport poznáme hlavně díky téměř výlučně karbonové karoserii a zvětšeným přívodům vzduchu. Odlišně je také zakrytý motor a zadní nárazník s dvojitým difusorem a uprostřed umístěnými výfuky.
Snížena tak byla i hmotnost vozu, ale tu i s dalšími specifikacemi najdete v přiloženém přehledu. Stejně tak přidáváme i nové fotografie úchvatného modrého provedení Super Sportu.
Pokud na něj máte zálusk, pospěšte si, v této sérii vzniknou jen tři desítky vozů. Ptáte se na cenu? I ta bude vskutku rekordní - 1,8 milionů dolarů...
Technické specifikace Bugatti Veyron Super Sport
Rozměry a hmotnosti
Délka: 4 462 mm
Šířka: 1 998 mm
Výška: 1 190 mm
Rozvor: 2 710 mm
Pohotovostní hmotnost: 1 838 kg
Užitečná hmotnost: 362 kg
Objem palivové nádrže: 100 l
Odpor vdzchu karoserie (Cw)
Výchozí nastavení: 0,39
Technická jízda: 0,42
Maximální rychlost: 0,36
Motor
Zážehový šestnáctiválec do W, přeplňování čtyřmi turbodmychadly
Objem: 7 993 cm
Kompresní poměr: 9:1
Palivo: Natural 98 RON/ROZ
Dynamika a spotřeba
Maximální rychlost: 415 km/h
Zrychlení:
2,5 s 0-100 km/h
7,3 s 0-200 km/h
16,7 s 0-300 km/h
Maximální boční přetížení: 1.4 g
Brzdná dráha 100-0 km/h: 31,4 m
Spotřeba paliva:
Město: 37,2 l na 100 km
Mimo město: 14,5 l na 100 km
Kombinovaná: 23,1 na 100 km
Emise CO2:
Město: 867 g/km
Mimo město: 348 g/km
Kombinované: 539 g/km
Přenos výkonu
Sedmistupňový automat DSG, pohon všech kol přes mezinápravovou spojku Haldex
Podvozek
Dvojitý lichoběžník vpředu i vzadu
Maximální zatížení náprav 990/1210 kg (přední/zadní)
Pneumatiky vpředu: 265-280 ZR 500A (99Y)
Pneumatiky vzadu: 365-710 ZR 540A (108Y)
Tři nastavení podvozku dle typu jídzy:
Standard pro jízdu po městě a rychlosti do 180 km/h.
Technická jízda pro otevřené silnice a dálnice, jízdu přes 180 km/h nebo jízdu po závodní trati
Maximální rychlost pro velmi rychlou jízdu (přes 375 km/h), nastavitelné pouze s pomocí zvláštního klíče
Brzdy
Průměr kotoučů:
400 mm vpředu
380 mm vzadu
Karbon-keramické provedení
Osm pístů vpředu, šest vzadu
Počet brzdových desek:
4 vpředu
2 vzadu
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Tesly odteď jezdí z výroby na expediční parkoviště samy a bez lidského dohledu, jsou to scény jako ze science fiction
včera (3) - Někdo si nechal dát přímo v továrně BMW na M3 kombi růžovou ze vzorníku Porsche. To se dnes může?
30.1.2025 (4) - Lewis Hamilton naboural hned při svém prvním testu v barvách Ferrari, pokračuje v historii mizerných začátků
30.1.2025 (3)
Nové na MotoForum.cz
- Sepang Shakedown test 1. den: Nejrychlejším Pol Espargaro včera 11:20
- News z EWC Endurance včera 11:00
- Indian Sport Chief RT a Super Chief Dark Horse 2025: stylové cruisery včera 08:00
- König mění Německo za Španělsko a také kubaturu 30.1.2025
- MotoGP-Shakedown: Kdo bude testovat v pátek v Sepangu? 30.1.2025
Nejnovější články
- Některé lidi zjevně rozčiluje jen svoboda jiných. Jinak se nedá vysvětlit, proč je štvou návraty spalovacích motorů
před 11 hodinami - První majitel najel s Peugeotem 482 tisíc km a až teď ho prodává. Jeho stav fascinuje, na kaši je jen částečně
včera - Tesly odteď jezdí z výroby na expediční parkoviště samy a bez lidského dohledu, jsou to scény jako ze science fiction
včera (3) - Fiat chce vrátit do hry možná nejlepší a určitě nejdrsnější Pandu, dojíždí ale na následky svých předchozích chyb
včera - Také Mercedes žaluje EU kvůli clům na auta Číny, ač z Číny žádné své vozy do Evropy nedováží
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva