Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Bugatti Veyron Legends Black Bess: zase žádná Eliška, tento se klaní Bugatti Type 18
10.4.2014 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Zlaté proužky a ručně malovaná kůže neodkazují jen na Bugatti ze začátku století, ale rovněž na britskou závodnici a černou klisnu.
S blížícím se zahájením autosalonu v Pekingu můžeme ohlásit již pátý přírůstek v sérii Bugatti Legends. Oproti veškerému očekávání se však nová edice neklaní české závodnici Elišce Junkové, místo toho zachází do historie jako žádné provedení před ní. Black Bess se totiž původně jmenoval kůň britského lupiče Dicka Turpina, který žil na počátku osmnáctého století. Ten přitom neproslul jen nepoctivým způsobem života, ale především 320kilometrovou jízdou z Londýna do Yorku, kterou zvládnul za jedinou noc. A to právě na své černé klisně.
Na příběh si pak na počátku minulého století vzpomněla britská závodnice Ivy Cummings, když od blízkého přítele Ettore Bugattiho a francouzského tenisového hráče Rolanda Garrose koupila Bugatti Type 18. S ním po druhé světové válce ostudu klisně, po kterém byla Black Bess pojmenována, rozhodně neudělala. Na okruhu Brooklands totiž získala celou řadu vavřínů.
Je tedy vlastně otázkou, komu se nové Bugatti Veyron Grand Sport Vitesse Black Bess ve výsledku klaní. Tuto záležitost ale klidně nechme plavat, neboť na rozdíl od předchozích „legend“ má pátý model v pořadí co ukazovat. Zvenčí jej totiž zdobí proužky na předních blatnících, které jsou stejně jako rámeček čelní masky, středy kol a vzadu umístěné logo EB vyvedené ve zlatě.
Dovnitř se pak na středovou konzoli nastěhoval rozměrný dřevěný panel, kterému společnost dělají ručně dekorované pláty kůže na dveřích a mezi sedadly. Mimo to pak na středovém tunelu nechybí zlatý emblém slona, který kdysi vymodeloval bratr zakladatele automobilky Rembrandt. Bugatti jej pak poprvé (samozřejmě ve zmenšeném měřítku) použilp na přídí modelu Royale.
To je ale v rámci odklonu od standardu vše, mechanika počítající s výkonem 1 200 koní již zůstává standardem. Originál však převyšuje Veyron Grand Sport i tak. Původní Type 18 Black Bess totiž z pětilitrového čtyřválce doloval 100 koní, což stačilo na nejvyšší rychlost 160 km/h.
Zatímco Veyron Black Bess má stát 2,15 milionu EUR, původní Type 18 byl v roce 2009 prodán za 2,5 milionu EUR. Oba exempláře se společně ukážou již příští týden v Pekingu
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Německý automobilový průmysl zasáhl symbolický krach, tradiční výrobce skončil po 228 letech, 1 500 lidí je bez práce
včera - Expert předělal volant moderního Porsche na otočné sněžítko. Dalo to příšernou práci, přitom taková blbost, co?
23.12.2024 - Žhavý kandidát na letošní Darwinovu cenu vjel s BMW X5 na přejezdu přímo pod vlak. Z jednoho auta má dvě, zázrakem přežil bez zranění
22.12.2024
Nejnovější články
- Elektrické Volkswageny ID jsou takový propadák, že je všechny dohromady prodejně překonává jediný model: Golf
před hodinou - Většina Němců nechce zákaz spalovacích aut a nařizování elektromobilů, preferují dnes upozaďované řešení
včera - I úplně poslední evoluce Trabantu se dá koupit dodnes nejetá, vznikla až po roce 1990, bez nejtypičtějšího prvku auta
včera - Putinova limuzína opět zdražila, jako Rolls-Royce už i stojí. K dispozici ale není ani jedno nové auto
včera - Tesla zkouší rozhýbat prodeje svého největšího propadáku dobíjením zdarma. Je to levárna, která se vyplatí jen jí
včera
Živá témata na fóru
- Onboard videa 12.25. 17:03 - Stepan
- Fiat a vše kolem nich 12.25. 16:33 - pavproch
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 12.24. 14:09 - M.Z.
- Politický koutek 12.24. 12:03 - Brus
- Pneu koutek 12.23. 18:43 - řidičBOB
- PF 2022, 2023, 2024. 2025 12.23. 11:54 - Lachende Bestien
- Dálniční známka 2021 i 2022 (přidáno 2023, 2024 atd) 12.23. 11:47 - Lachende Bestien
- BMW Divize 12.22. 14:52 - pavproch