Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Bugatti Veyron Legends Black Bess: zase žádná Eliška, tento se klaní Bugatti Type 18
10.4.2014 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Zlaté proužky a ručně malovaná kůže neodkazují jen na Bugatti ze začátku století, ale rovněž na britskou závodnici a černou klisnu.
S blížícím se zahájením autosalonu v Pekingu můžeme ohlásit již pátý přírůstek v sérii Bugatti Legends. Oproti veškerému očekávání se však nová edice neklaní české závodnici Elišce Junkové, místo toho zachází do historie jako žádné provedení před ní. Black Bess se totiž původně jmenoval kůň britského lupiče Dicka Turpina, který žil na počátku osmnáctého století. Ten přitom neproslul jen nepoctivým způsobem života, ale především 320kilometrovou jízdou z Londýna do Yorku, kterou zvládnul za jedinou noc. A to právě na své černé klisně.
Na příběh si pak na počátku minulého století vzpomněla britská závodnice Ivy Cummings, když od blízkého přítele Ettore Bugattiho a francouzského tenisového hráče Rolanda Garrose koupila Bugatti Type 18. S ním po druhé světové válce ostudu klisně, po kterém byla Black Bess pojmenována, rozhodně neudělala. Na okruhu Brooklands totiž získala celou řadu vavřínů.
Je tedy vlastně otázkou, komu se nové Bugatti Veyron Grand Sport Vitesse Black Bess ve výsledku klaní. Tuto záležitost ale klidně nechme plavat, neboť na rozdíl od předchozích „legend“ má pátý model v pořadí co ukazovat. Zvenčí jej totiž zdobí proužky na předních blatnících, které jsou stejně jako rámeček čelní masky, středy kol a vzadu umístěné logo EB vyvedené ve zlatě.
Dovnitř se pak na středovou konzoli nastěhoval rozměrný dřevěný panel, kterému společnost dělají ručně dekorované pláty kůže na dveřích a mezi sedadly. Mimo to pak na středovém tunelu nechybí zlatý emblém slona, který kdysi vymodeloval bratr zakladatele automobilky Rembrandt. Bugatti jej pak poprvé (samozřejmě ve zmenšeném měřítku) použilp na přídí modelu Royale.
To je ale v rámci odklonu od standardu vše, mechanika počítající s výkonem 1 200 koní již zůstává standardem. Originál však převyšuje Veyron Grand Sport i tak. Původní Type 18 Black Bess totiž z pětilitrového čtyřválce doloval 100 koní, což stačilo na nejvyšší rychlost 160 km/h.


















Zatímco Veyron Black Bess má stát 2,15 milionu EUR, původní Type 18 byl v roce 2009 prodán za 2,5 milionu EUR. Oba exempláře se společně ukážou již příští týden v Pekingu
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Řešení víka kufru VW Phaeton připomíná, jak přetechnizované a nedoceněné auto to je, BMW vedle něj působí jako Dacie
před 9 hodinamiElektrický Ford Mustang se postavil tomu „skutečnému” s motorem V8. A dokázal, že je poníkem zvládajícím jediný trik
včeraUž se ví, kde má nové Bugatti schovaný klíč na odemykání nejvyšší rychlosti, až po jeho použití jede 445 km/h
18.4.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejčtenější články
Obrat Alfy Romeo byl dokonán, oba její nejzajímavější modely se vrátí se spalovacími motory pod kapotami
20.3.2025Výkonné elektrické SUV po svolávací akci samo zrychluje, i když sundáte nohu z plynu. Nejde o vtip, zachycují to videa
20.3.2025Druhý nejprodávanější model Mercedesu už má datum na svém parte. Pokud o něj máte zájem, objednávejte rychle
20.3.2025Elektromobily už v Austrálii stojí stejně jako „srovnatelná” spalovací auta, jejich prodeje přesto prudce klesají
21.3.2025Rozlučka Toyoty s její jedinou manuální šestiválcovou mašinou je absurdně drahá, nemravně využívá současného dění
21.3.2025
Živá témata na fóru
- Řidiči, co to mají v ruce... 04.20. 17:44 - řidičBOB
- S větrem ve vlasech.... 04.20. 15:24 - pavproch
- Za kolik jezdíte s dieselem? 04.19. 22:39 - Brus
- BMW Divize 04.19. 14:58 - pavproch
- Vačka palivového čerpadla 04.19. 09:05 - amora321
- Rychlodotazy 04.18. 22:23 - rutak11
- Onboard videa 04.18. 20:57 - řidičBOB
- Právní oříšky v dopravě a jejich řešení 04.18. 12:06 - GeneHawkins