Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Bugatti Veyron La Finale na oficiálních fotkách, odkazuje na počátek výroby
2.3.2015 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
(doplněno, živé foto) Poslední Veyron dostal do vínku červeno-černou karoserii. Stejně zbarvený byl i vůbec první exemplář, pouze v obráceném gardu.
Doplněno 24:00: V rámci „koncernového večera” Bugatti oficiálně představilo poslední vyrobený Veyron, verzi Grand Sport Vitesse La Finale. K dispozici tak máme kompletní sadu fotek, z níž je patrné, že vůbec prvnímu exempláři se čtyřistapadesátý kousek v pořadí klaněl již ve formě prvotní ilustrace. Jak jsme uvedli již dříve, zachována byla červeno-černá kombinace, pouze v obráceném gardu. Značka přitom dodává, že červená uhlíková vlákna jsou osmým odstínem, jaký Bugatti v případě modelu Veyron použilo. V automobilovém průmyslu byla přitom tato barva užita vůbec poprvé.
Kromě karoserie se daná kombinace objevila také na litých kolech, jejichž středy jsou vysoustruženy z jediného kusu hliníku. Přitom na nich najdeme logo „tančícího slona“, které zároveň zdobí také víčko palivové nádrže a úložnou schránku mezi sedadly. V tomto případě bylo vyrobeno z bronzu, který ovšem pokryla černá patina.
Mimo to můžeme zmínit kožené čalounění, které kromě již citovaných barev sází především na béžový odstín zvaný Silk. To je ale vše, čím se novinka liší od standardní produkce, i když zrovna slovo „standard“ můžeme v případě Bugatti dát minimálně do dvojitých uvozovek.
Máme tu oficiální konec jedné éry. Té, jež je spojena s nejrychlejším automobilem světa. Bugatti totiž na autosalonu v Ženevě představí poslední Veyron, který do vínku dostal přídomek La Finale. Ten se svým barevným pojetím vrací na začátek, tedy k vůbec prvnímu vyrobenému exempláři, jenž byl předán zákazníkovi v červeno-černém provedení, což jsou ty samé odstíny, jaké zdobí karoserii i nyní. Vše se však odehrává v obráceném gardu.
Aktuálně hraje prim červená barva, respektive karbonové panely karoserie vyvedené právě v této barvě. S nimi dorazil obdobně zbarvený interiér, kde oběma odstínům sekunduje ještě béžová. Povšimnout si můžeme také loga „tančícího slona“, které kromě prostoru mezi sedadly zdobí rovněž víčko palivové nádrže. Tím je odkázáno na kořeny značky, respektive na Rembrandta Bugattiho, bratra zakladatele značky.
To je ale vše, čímž se provedení La Finale liší od standardu, respektive od standardního provedení Grand Sport Vitesse. Vůči vůbec prvnímu vyrobenému Bugatti Veyron je ovšem těch rozdílů daleko více. Máme tu totiž odnímatelný střešní panel či 1 200 koní, jež produkuje osmilitrový šestáctiválec dopovaný čtyřmi turbodmychadly. Původně přitom tato pohonná jednotka zásobovala všechna kola „jen“ 1 001 koňmi.
S vyšším výkonem se logicky pozměnila jízdní dynamika, přičemž stovku verze Grand Sport Vitesse pokoří za 2,6 sekundy a maximálně se rozjede na 408 km/h. Tato fakta jsou však již důvěrně známa, dodat tak můžeme pouze tolik, že poslední, v pořadí čtyřistapadesátý Veyron zamíří za zákazníkem na Střední Východ. Tím se kapitola uzavře a Bugatti začne veškerou pozornost směřovat k nástupci, o kterém se nyní hovoří jako o modelu jménem Chiron.
Tip: Projděte si všechny novinky ženevského autosalonu 2015, máme pro vás i galerii živých fotografií přímo z Ženevy.
Na ženevský autosalon nedorazil jen poslední vyrobený Veyron, ale i poslední kupé, tedy vůz s pořadovým číslem 300
Poslední vyrobené Bugatti Veyron odkazuje svým barevným pojetím na zcela první exemplář
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Nástupce nejoblíbenějšího auta Jeremyho Clarksona už piluje formu na Ringu, svému předchůdci se ale nemá šanci vyrovnat
včera - Nové Audi A5 dostalo klíč vypadající tak lacině, že ho „nedává” ani tvrdé jádro fanoušků, štve je i argumentace značky
31.10.2024 - Charles Leclerc má v garáži další nové Ferrari. Při jeho barevné kombinaci se mu mezi ostatními auty ztratí
30.10.2024
Nové na MotoForum.cz
- Valencia odřeknuta, termín finále o týden později včera 14:44
- Pátek v Sepangu včera 11:04
- Časový program PETRONAS Grand Prix of Malaysia 31.10.2024
- Moto2 Sepang: Azman a Pawi 30.10.2024
- Pomalu se plní startovní rošt WorldSSP 2025 29.10.2024
Nejnovější články
- Elektrický Mercedes za deště shořel majiteli pod rukama a zapálil mu dům, i když hodiny stál a ani se nenabíjel
před hodinou - Volkswagenem vzkříšená značka chtěla prodávat jen elektromobily, 80 % zájemců chce ale spalovací motor
před 3 hodinami - Rozpadající se Mercedes z vrakoviště se prodal skoro za čtvrt miliardy, zájem o něj překonal všechna očekávání
včera - Čína instruovala domácí automobilky, aby neinvestovaly v zemích EU, které podpořily vyšší cla. Tak kdepak máme Česko?
včera - Tesla se zapnutým FSD smetla na dálnici jelena a neubrala ani pak. „Po tolika zbytečných brzděních den co den?” ptá se udivený majitel
včera
Živá témata na fóru
- Suzuki obecně 11.02. 07:47 - jerry
- vyber motorky 11.02. 07:41 - jerry
- Jaguar a dalsi britske zverstvo 11.01. 21:22 - Lachende Bestien
- Rychlodotazy 11.01. 18:05 - delphin
- Elektromobily a vse kolem nich 11.01. 15:52 - petr_riha
- Řidiči, co to mají v ruce... 11.01. 14:04 - M.Z.
- Lampárna (stěžovatelna) 11.01. 09:42 - M.Z.
- S větrem ve vlasech.... 10.31. 19:38 - M.Z.