Bugatti Veyron Grand Sport Vitesse Special Edition: už je to tu zase

Mohlo by se zdát, že po vyprodání kupé a příchodu Grand Sportu v provedení Vitesse dá Bugatti s pseudozvláštními verzemi Veyronu na chvíli pokoj. Nedá.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Bugatti Veyron Grand Sport Vitesse Special Edition: už je to tu zase

18.8.2012 | Petr Miler | Přidat příspěvek

Bugatti Veyron Grand Sport Vitesse Special Edition: už je to tu zase

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Mohlo by se zdát, že po vyprodání kupé a příchodu Grand Sportu v provedení Vitesse dá Bugatti s pseudozvláštními verzemi Veyronu na chvíli pokoj. Nedá.

Nic proti zvláštním edicím, ale musí být opravdu zvláštní. V případě Bugatti Veyron zůstává pochopitelně speciálním samotné auto, o jeho všemožných edicích už se to ale obvykle říci nedá. Nemáme zrovna na mysli ty jako ultrarychlý Super Sport, ale spíše takové, které se snaží prodat vůz díky jinému barevnému schématu a nic navíc nepřidávají.

Podobných verzí vytáhlo Bugatti snad už desítky. Nejprve v případě kupé, které se ale v mezičase stačilo vyprodat, později pak ve spojení s otevřeným Grand Sportem, který se prodával o poznání hůře. Mysleli jsme, že proud podobných „specialit” ustane poté, co se světu odhalil otevřený Grand Sport Vitesse s technikou již zmíněného Super Sportu, ale očividně se to nestane. Na jedné z právě probíhajících automobilových akcí v Pebble Beach totiž Bugatti vyrukuje s dalším podobným exemplářem, tentokrát postaveným právě na bázi Grand Sport Vitesse.

I takové vozy lze považovat za zajímavé, třeba když se jedná o edici L'Or Blanc, tentokrát je to ale pouze hra s barvami. Vůz ani nemá žádné zvláštní jméno, je to prostě Special Edition, a vyznačuje se tím, že horní část karoserie odívá do bíle barvy Bianco a spodní do modré New Light Blue. Podobnou kombinaci najdeme i na kolech, uvnitř pak kraluje béžová kůže Cognac opět s několika části v modrém provedení. Et c'est tout, mes amis, tedy pokud za zajímavé nepovažujete, že zmíněné schéma se odkazuje na historické Bugatti Typ 37A z roku 1928.

O pohon vozu se stará nezměněná technika, a tak pod kapotou najdeme nadále motor 7,9 W16 s čtveřicí turbodmychadel, který se stará o přísun až o 1 200 koní na kola, zrychlení na stovku za 2,6 sekundy a maximální rychlost 410 km/h. Pokud byste zatoužili přesně po tomto Veyronu Gran Sport Vitesse, pak si připravte přesně 1,74 milionu Eur, tedy necelých 44 milionů korun. Šťastnou cestu do Pebble Beach...


Bugatti Veyron Grand Sport Vitesse Special Edition: už je to tu zase - 1 - Bugatti Veyron Grand Sport Vitesse Special Edition 01Bugatti Veyron Grand Sport Vitesse Special Edition: už je to tu zase - 2 - Bugatti Veyron Grand Sport Vitesse Special Edition 02Bugatti Veyron Grand Sport Vitesse Special Edition: už je to tu zase - 3 - Bugatti Veyron Grand Sport Vitesse Special Edition 03Bugatti Veyron Grand Sport Vitesse Special Edition: už je to tu zase - 4 - Bugatti Veyron Grand Sport Vitesse Special Edition 04
Angličané by řekli „not so special edition” Bugatti Veyron Grand Sport Vitesse...

Petr Miler

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.

Živá témata na fóru

zobrazit vše