Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Bugatti Veyron Grand Sport Vitesse 1 of 1: Eliška Junková má definitivní utrum
19.8.2014 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Žluto-černý lak, jenž měl připomínat českou závodnici, skládá hold trochu jiné minulosti. A sice modelům Type 41 Royale, Type 55, Type 44 a Type 35.
Letošní automobilová přehlídka Concours d'Elegance v americkém Pebble Beach byla pro milovníky značky Bugatti opravdovou pastvou pro oči. Vůbec poprvé a zřejmě i naposledy se totiž na jednom místě sešlo všech šest „legend“. Tedy limitovaných sérií, které skládají hold buď bývalým továrním jezdcům, či zakladateli automobilky a jeho synovi. Původně se přitom celý svět domníval, že mezi těmito jmény bude figurovat i pocta české závodnici Elišce Junkové, příchod série odkazující na samotného Ettoreho Bugatti však znamenal konec těmto snům o „českém“ Veyronu.
Co se ovšem skrývá za žluto-černým lakem, který zdobil exemplář nachytaný během testů poblíž Molsheimu? Na to nám rovněž odpovědělo Pebble Beach, kde se tento exkluzivní model Grand Sport Vitesse objevil. S přídomkem „1 of 1“ je totiž zjevné, že jde o světový unikát. Ten sice není součástí „legendární edice“, minulostí automobilky je ovšem rovněž inspirován. Dvoubarevný žluto-černý lak totiž zdobil celou řadu výjimečných exemplářů, zejména pak modely Type 41 Royale, Type 55 a Type 44.
Poslední zmiňovaný kousek se na Concours d'Elegance objevil rovněž, a to jako doprovod nového Bugatti Veyron, které bylo v této společnosti předáno novému majiteli. Ten sice zůstává v anonymitě, jeho iniciály „PL“ však známé jsou. Zdobí totiž výplň čelní masky. Automobilka přitom dodává, že práce na ní zabraly 200 hodin, neboť bylo potřeba vše vyfrézovat z hliníku, následně vyleštit, anodizovat černou, znovu vyleštit přední část a vše přetřít bezbarvým lakem.
Mimo tuto modifikaci se však zakázkový speciál od standardu příliš neliší, unikátní je pouze dvoubarevné lakování, které se objevuje nejen na karoserii, ale také na kolech. Stejně tak dané téma pokračuje také v interiéru, kde si povšimněte hlavně dveřních panelů. Na ty Bugatti použilo vůbec poprvé techniku laserového perforování, díky čemuž skrze svrchní vrstvu černé kůže můžeme spatřit kontury modelu Veyron vyvedené ve žlutém odstínu.
Na středové schránce mezi sedadly pak opět nechybí odkaz na minulost, konkrétně na model Type 35. Ten se pyšní zajímavou reputací, neboť s dvěma tisíci vítězstvími a pódiovými umístěními jde o nejúspěšnější závodní speciál všech dob. Konfrontován je přitom s portrétem nového majitele, který technici Bugatti vygravírovali na dveřní prahy. S ohledem na jeho přání zůstat alespoň chvíli v anonymitě však oficiální fotky tuto oblast nemapují.
Tím však odklon od série končí, pohonná jednotka produkující 1 200 koní již zůstala nedotčena. Známa přitom není ani cena této kreace, nízká však rozhodně nebude. Bugatti totiž uvádí, že průměrná cena každého vyexpedovaného Veyronu přesahuje 2 miliony EUR (cca 55 mil. Kč). A to se jedná „pouze“ o verze osazené příplatkovou výbavou a trochu té personifikace.











Žluto-černé provedení Bugatti Veyron Grand Sport Vitesse nakonec neskládá hold české závodnici Elišce Junkové, ale legendárním modelům značky
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Řešení víka kufru VW Phaeton připomíná, jak přetechnizované a nedoceněné auto to je, BMW vedle něj působí jako Dacie
včeraElektrický Ford Mustang se postavil tomu „skutečnému” s motorem V8. A dokázal, že je poníkem zvládajícím jediný trik
19.4.2025Už se ví, kde má nové Bugatti schovaný klíč na odemykání nejvyšší rychlosti, až po jeho použití jede 445 km/h
18.4.2025
Nejnovější články
Rychlost a míra úpadku nizozemského automobilového parku ukazuje, co za současného vývoje stihne celou EU
před 37 minutamiVW se dál snaží odrazit ode dna a získat zpět ztracené zákazníky, začal prodávat inovovaný hybridní Passat jen za 650 tisíc
před 3 hodinami„Vím, že šéfové jsou zklamaní, tlak narůstá,” říká Hamilton po dalším nepřesvědčivém víkendu
před 4 hodinamiAuto ve stylu slavné Škody, na kterém se podílela Lada i Porsche, nikdo nechce. I když takových existuje jen hrstka
včeraMazda svou ikonu nedá, v příští generaci dostane dokonce větší spalovací motor a manuální řazení
včera
Živá témata na fóru
- Řidiči, co to mají v ruce... 04.21. 09:43 - Stepan
- Jak opravit lak/kapotu na Skoda Superb 3 04.21. 09:08 - RoseBL
- BMW Divize 04.20. 23:38 - Zajda
- S větrem ve vlasech.... 04.20. 15:24 - pavproch
- Za kolik jezdíte s dieselem? 04.19. 22:39 - Brus
- Vačka palivového čerpadla 04.19. 09:05 - amora321
- Rychlodotazy 04.18. 22:23 - rutak11
- Onboard videa 04.18. 20:57 - řidičBOB