Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Bugatti Veyron Grand Sport Venet: šifra mistra Bernara
3.12.2012 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Nová limitovaná edice Bugatti tentokrát není ve znamení jiného laku. Výkon 1 001 koní sice zvýšen nebyl, i tak je ale po delší době zase na co koukat.
V současném automobilovém světě neexistuje většího specialisty na limitované edice, než je Bugatti. Francouzsko-německá značka nám totiž zejména v případě modelu Grand Sport servíruje jednu omezenou sérii za druhou. Pokaždé se přitom jedná jen o unikátní kombinaci toho či onoho laku, kol a kůže, karbonu či hliníku. Základ je ale vždy stejný, což vyjma verze Vitesse znamená 1 001 koní produkovaných osmilitrovým motorem W16. Díky tomu bychom u novinky nazvané Venet neměli čekat nějaké překvapení.
Karoserie ovšem kupodivu jedno nabízí. Kvůli jejímu vzhledu se Bugatti spojilo s francouzským umělcem Bernarem Venetem, který příď supersportu vyzdobil matematickými a vědeckými vzorci. Díky tomu se nová edice limitovaná pouze na jeden exemplář stává trochu zajímavějším než třeba verze Middle East, Red Edition či Matte White, které od standardu odlišoval jen jinak namíchaný lak. Obdobné formule, které reflektují vývoj Veyronu, totiž Bugatti asi jen tak někomu neposkytne.
Automobilka si tentokráte také více pohrála s interiérem, kde dveřní panely opětovně zdobí šifry Bugatti podle mistra Bernara. Schránka mezi sedadly pak odkazuje na Venetovy skulptury. Vše ostatní ale již zůstává standardem. Což zahrnuje běžný střešní panel i nouzový deštník, s nímž je nejvyšší rychlost limitována na pouhých 130 km/h.
Nepochybujte o tom, že tento vůz bude vyroben v jediném exempláři a Bugatti si jej zřejmě nenechá v záloze pro vlastní muzeum. Cena známa není, s jiným než pořádně tučným příplatkem k už tak vysoké ceně Veyronu Grand Sport ale počítat rozhodně nelze.
Bugatti se s novou limitovanou edicí Grand Sport Venet kupodivu docela vytáhlo. Pod kapotou však zůstalo standardních 1 001 koní
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Nástupce nejoblíbenějšího auta Jeremyho Clarksona už piluje formu na Ringu, svému předchůdci se ale nemá šanci vyrovnat
před 11 hodinami - Nové Audi A5 dostalo klíč vypadající tak lacině, že ho „nedává” ani tvrdé jádro fanoušků, štve je i argumentace značky
31.10.2024 - Charles Leclerc má v garáži další nové Ferrari. Při jeho barevné kombinaci se mu mezi ostatními auty ztratí
30.10.2024
Nejnovější články
- Základní Škoda Elroq je auto dokonale ušité podle emisních mechanismů EU. Nemá ani „slavný” deštník, téměř za nic si nejde připlatit
před hodinou - Rozpadající se Mercedes z vrakoviště se prodal skoro za čtvrt miliardy, zájem o něj překonal všechna očekávání
před 7 hodinami - Čína instruovala automobilky, aby neinvestovaly v zemích EU, které zvedly ruku pro vyšší cla. Tak kdepak máme Česko?
před 9 hodinami - Tesla se zapnutým FSD smetla na dálnici jelena a neubrala ani pak. „Po tolika zbytečných brzděních den co den?” ptá se udivený majitel
před 10 hodinami - Nástupce nejoblíbenějšího auta Jeremyho Clarksona už piluje formu na Ringu, svému předchůdci se ale nemá šanci vyrovnat
před 11 hodinami
Tiskové zprávy
- MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva