Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Bugatti Veyron Grand Sport Venet: šifra mistra Bernara
3.12.2012 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Nová limitovaná edice Bugatti tentokrát není ve znamení jiného laku. Výkon 1 001 koní sice zvýšen nebyl, i tak je ale po delší době zase na co koukat.
V současném automobilovém světě neexistuje většího specialisty na limitované edice, než je Bugatti. Francouzsko-německá značka nám totiž zejména v případě modelu Grand Sport servíruje jednu omezenou sérii za druhou. Pokaždé se přitom jedná jen o unikátní kombinaci toho či onoho laku, kol a kůže, karbonu či hliníku. Základ je ale vždy stejný, což vyjma verze Vitesse znamená 1 001 koní produkovaných osmilitrovým motorem W16. Díky tomu bychom u novinky nazvané Venet neměli čekat nějaké překvapení.
Karoserie ovšem kupodivu jedno nabízí. Kvůli jejímu vzhledu se Bugatti spojilo s francouzským umělcem Bernarem Venetem, který příď supersportu vyzdobil matematickými a vědeckými vzorci. Díky tomu se nová edice limitovaná pouze na jeden exemplář stává trochu zajímavějším než třeba verze Middle East, Red Edition či Matte White, které od standardu odlišoval jen jinak namíchaný lak. Obdobné formule, které reflektují vývoj Veyronu, totiž Bugatti asi jen tak někomu neposkytne.
Automobilka si tentokráte také více pohrála s interiérem, kde dveřní panely opětovně zdobí šifry Bugatti podle mistra Bernara. Schránka mezi sedadly pak odkazuje na Venetovy skulptury. Vše ostatní ale již zůstává standardem. Což zahrnuje běžný střešní panel i nouzový deštník, s nímž je nejvyšší rychlost limitována na pouhých 130 km/h.
Nepochybujte o tom, že tento vůz bude vyroben v jediném exempláři a Bugatti si jej zřejmě nenechá v záloze pro vlastní muzeum. Cena známa není, s jiným než pořádně tučným příplatkem k už tak vysoké ceně Veyronu Grand Sport ale počítat rozhodně nelze.
Bugatti se s novou limitovanou edicí Grand Sport Venet kupodivu docela vytáhlo. Pod kapotou však zůstalo standardních 1 001 koní
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Německý automobilový průmysl zasáhl symbolický krach, tradiční výrobce skončil po 228 letech, 1 500 lidí je bez práce
včera - Expert předělal volant moderního Porsche na otočné sněžítko. Dalo to příšernou práci, přitom taková blbost, co?
23.12.2024 - Žhavý kandidát na letošní Darwinovu cenu vjel s BMW X5 na přejezdu přímo pod vlak. Z jednoho auta má dvě, zázrakem přežil bez zranění
22.12.2024
Nejnovější články
- Většina Němců nechce zákaz spalovacích aut a nařizování elektromobilů, preferují dnes upozaďované řešení
včera - I úplně poslední evoluce Trabantu se dá koupit dodnes nejetá, vznikla až po roce 1990, bez nejtypičtějšího prvku auta
včera - Putinova limuzína opět zdražila, jako Rolls-Royce už i stojí. K dispozici ale není ani jedno nové auto
včera - Tesla zkouší rozhýbat prodeje svého největšího propadáku dobíjením zdarma. Je to levárna, která se vyplatí jen jí
včera - Německý automobilový průmysl zasáhl symbolický krach, tradiční výrobce skončil po 228 letech, 1 500 lidí je bez práce
včera
Živá témata na fóru
- Onboard videa 12.25. 17:03 - Stepan
- Fiat a vše kolem nich 12.25. 16:33 - pavproch
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 12.24. 14:09 - M.Z.
- Politický koutek 12.24. 12:03 - Brus
- Pneu koutek 12.23. 18:43 - řidičBOB
- PF 2022, 2023, 2024. 2025 12.23. 11:54 - Lachende Bestien
- Dálniční známka 2021 i 2022 (přidáno 2023, 2024 atd) 12.23. 11:47 - Lachende Bestien
- BMW Divize 12.22. 14:52 - pavproch