Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Bugatti Super Veyron nabírá jasnější obrysy, má stát přes 150 milionů korun
22.6.2013 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Bugatti asi opravdu uzavře nejnovější kapitolu svých dějin extrémní edicí jediného nabízeného modelu. Takzvaný Super Veyon bude opravdu mimořádný.
Je zajímavé, jak rychle se časy mění. Když před mnoha lety koncern VW představil sériové provedení Bugatti Veyron s cenou 1 milion Eur za kus, mnozí si klepali na čelo. Že někdo dá za jedno auto, třebaže takto výjimečně, několikanásobně více než za nejlepší sporťáky Ferrari, Porsche nebo jiných, v posledních dekádách mnohem známějších a úspěšnějších značek, se zdálo být nemožné. Jenže přinejmenším uzavřená verze kupé našla 300 svých zákazníků docela rychle a pouze otevřený Grand Sport plní poloviční kvótu s většími obtížemi.
Přesto se zdá, že Bugatti tímto krokem inspirovalo řadu dalších výrobců, kteří v pozdějších letech dostali na trh často i podstatně dražší vozy podobných výkonů a schopností. U LaFerrari a McLarenu P1 to až tak nepřekvapí, tyto značky superdrahé sporťáky (třebaže ne až tak) nabídly už v minulosti, do prodeje se ale dostávají i vozy naprosto neznámých znaćek jako W Motors Lykan Hypersport, které stojí třeba i ještě více než Veyron a stejně jdou rychle na odbyt.
Nevíme, co se za tu dobu se světem stalo, Bugatti ale evidentně nechce ztratit své místo na výsluní. Už loni se mluvilo o tom, že na trh dostane model zatím zvaný Super Veyron, který z koncepce standardního Veyronu kupé vydupe dynamiku, která všem ostatním výrobcům zavře ústa. Nyní se zdá, že celý projekt je skutečný a ústa konkurenci nezavře jen dynamika, ale také cena auta, které z něj vzejde.
Informuje o tom britský Autocar s odvolání na svůj zdroj uvnitř automobilky. Vůz se má nakonec dostat na trh až začátkem příštího roku, půjde ale prý o učiněné ztělesnění fantazie ve smyslu jeho výkonů. Zdroj Autocaru potvrdil, že se „überVeyron” má spolehnout na techniku Veyronu Super Sport, z jejíhož potenciálu ale má vydupat podstatně více. Nejnověji se hovoří o snížení hmotnosti o 200 kilogramů z dnešních 1 888 kg „suché” hmotnosti a posílení motoru za hranici 1 520 koní. Pomoci k tomu má nejen přepracování jeho přeplňování, ale i zvýšení objemu šestnáctiválce z 8 na 9,6 litru. Původně se prý uvažovalo i o využití elektromotoru, tahle možnost je ale údajně pod stolem - Super Veyron bude znovu čistě benzinový.
Že vůz zatím není hotov naznačují i slova konfidenta Autocaru, který připustil, že automobilka stále zkoumá více možností řešení. Podle něj prý není pod časovým tlakem, neboť věří, že naplánovanou produkci auta tak jako tak vyprodají. Má prostě jít o něco extra, ne záchranu prodejů. Proto nikoli nepodstatnou otázkou zůstává i to, zda něco tak extrémního vůbec bude možné prodat. Zdroj Britů měl prohlásit, že to „bude drahé a časově náročné, a tak si u Bugatti musí být jisti, že má smysl do vozu tento potenciál investovat”.
Vzhledem k dalším informacím očekáváme kladnou odpověď, neboť lidé z automobilky už znají poměrně dost dalších detailů. Ví se kupříkladu, že maximální rychlost vozu podstatně nepřekročí mezi 460 km/h, neboť zkrátka neexistují silniční pneumatiky, které by s vyššími rychlostmi zvládaly pracovat. A nakonec to nejlepší - ačkoli se původně hovořilo o menší cifře, náročná a omezená výroba Super Veyronu má znamenat prodejní cenu okolo 5 milionů liber, tedy přes 150 milionů korun. Je vůbec možné, aby někdo dal takové peníze za jediné auto? Nechceme být špatný proroky, ale jsme si prakticky jisti, že se takových jedinců najde dost. I proto věříme, že Veyron na druhou začátkem příštího roku skutečně dorazí a znovu trochu provětrá konta těm nejbohatším z bohatých...






















Extrémní Veyron má technicky vycházet z verze Super Sport. Oproti ní ale ubere kila, přidá na výkonu a ještě více na ceně. Cifra kolem 150 milionů
Zdroj: Autocar
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Porsche se chlubí časem vrcholného elektromobilu, který je o 5 s pomalejší než jeho 6 let stará spalovací obdoba. Tomu se říká pokrok
včeraPrvní kradené znaky čínského Porsche za cenu Octavie se začaly objevovat v prodeji, automobilka si za jejich „popularitu” může sama
včeraNejoblíbenější produkt VW nestrádá. Jeho loňské prodeje se dokonce vyšplhaly na rekordní úroveň, za vším hledejte cenu
13.3.2025
Nové na MotoForum.cz
- Portimão-Test, 1. den: BMW před Ducati; dále Yamaha a Honda včera 20:57
- Show Marca Marqueze, crash Bagnaii včera 20:28
- V Moto2 první Gonzalez, 18. Salač - a musí do Q1 včera 18:52
- Úvod v Argentině zvládl nejrychleji Marc Marquez včera 16:49
- Ducati Panigale V4 S Carbon: s karbonovými koly včera 08:00
Nejčtenější články
Mercedes ví, jak si pomoci zpátky k ziskům. Někde zdražil svá auta až skoro o 100 tisíc, i když jim sebral výbavu
13.2.2025Že by VW konečně pochopil, kdo a co ho živí? Hned třem modelům nadělil zajímavý nový spalovací motor
13.2.2025Lamborghini vyzvalo na souboj BMW M s označením CS. Zdánlivě nerovné klání skončilo ostudou slavné značky
13.2.2025Technik detailně ukázal, jak funguje přes 100 let starý převratný vynález, který pohřbil elektromobily. Nerozchodily to dodnes
13.2.2025Nenápadná 350koňová německá rodinná střela je k mání v krásném stavu, lidé ani netuší, jak moc je dnes levná
13.2.2025
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva