Bugatti Super Veyron ani Galibier oficiálně nebudou, hybridizace zřejmě ano

Výkon 1 200 koní je podle šéfa Bugatti dostatečný, zatímco model se čtyřmi dveřmi by jen mátl zákazníky. Veyron tak dostane pravověrného následníka.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Bugatti Super Veyron ani Galibier oficiálně nebudou, hybridizace zřejmě ano

17.1.2014 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek

Bugatti Super Veyron ani Galibier oficiálně nebudou, hybridizace zřejmě ano

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Výkon 1 200 koní je podle šéfa Bugatti dostatečný, zatímco model se čtyřmi dveřmi by jen mátl zákazníky. Veyron tak dostane pravověrného následníka.

O budoucnosti automobilky Bugatti se spekulovalo již mnohokrát, ani jeden z předchozích reportů však očividně nebyl založen na reálných podkladech. Jak totiž nyní potvrdil její šéf Wolfgang Schreiber, značka neplánuje výrobu ani modelu Super Veyron, ani produkční verze konceptu Galibier. Místo toho se po skončení výroby Grand Sportu dočkáme skutečného dvoudveřového nástupce, což má hned několik důvodů.

V případě Super Veyronu je to především fakt, že výkon 1 200 koní a nejvyšší rychlost 431 km/h považuje Schreiber za dostatečné. S čímž lze koneckonců jen souhlasit, neboť již nyní existuje na celém světě jen pár míst, kde se dá maximálka Bugatti otestovat. A při jejím zvýšení by se již mohlo pomalu jednat pouze o počítačový údaj, nikoliv o hodnotu dosažitelnou v reálném světě.

Projekt čtyřdveřového liftbacku Galibier pak letěl do koše kvůli možnému zmatení zákazníků. „S Veyronem jsme značku Bugatti postavili na absolutní vrchol mezi supersportovními značkami. Každý tak dnes ví, že Veyron je ultimativní supersport. A pro současné i potenciální zákazníky je snazší chápat, že naším dalším modelem bude něco podobného. Čtyřdveřové Bugatti tedy nebude.“

Co tedy máme očekávat? Rozhodně ne konkurenci pro Porsche 918 Spyder, McLaren P1 či Ferrari LaFerrari. Podle Schreibera se nástupce Veyronu může obávat pouze originálu. Proto prý musí předefinovat pravidla žánru, která nastavilo stávající provedení. Bugatti údajně jiź začalo s pracemi na novém modelu, který by se přitom nemusel vyhnout hybridizaci.

Přítomnost elektromotoru Schreiber sice nepotvrdil, ale zároveň také nevyvrátil. Podle něj je totiž ještě příliš brzo, než abychom znali plány pro budoucnost. Navíc, Bugatti se prý nyní chce soustředit na poslední várku 43 exemplářů, které ještě zbývá do konce roku 2015 vyrobit. Teprve po uzavření této kapitoly se otevře nová.

Jisté je tedy pouze tolik, že dříve než za dva roky nové Bugatti neuvidíme, stejně jako je zřejmé, že od našeho posledních zpráv o prodaném množství Veyronů automobilka prodala již sedm dalších exemplářů otevřeného Grand Sportu. Po stávajícím oznámení se přitom dá očekávat, že jako poněkud ospalejší pára nad hrncem zmizí i zbytek...


Bugatti Super Veyron ani Galibier oficiálně nebudou, hybridizace zřejmě ano - 1 - Bugatti 16C Galibier 22Bugatti Super Veyron ani Galibier oficiálně nebudou, hybridizace zřejmě ano - 2 - Bugatti 16C Galibier 23Bugatti Super Veyron ani Galibier oficiálně nebudou, hybridizace zřejmě ano - 3 - Bugatti 16C Galibier 24Bugatti Super Veyron ani Galibier oficiálně nebudou, hybridizace zřejmě ano - 4 - Bugatti 16C Galibier 25Bugatti Super Veyron ani Galibier oficiálně nebudou, hybridizace zřejmě ano - 5 - Bugatti 16C Galibier 26Bugatti Super Veyron ani Galibier oficiálně nebudou, hybridizace zřejmě ano - 6 - Bugatti 16C Galibier 27Bugatti Super Veyron ani Galibier oficiálně nebudou, hybridizace zřejmě ano - 7 - Bugatti 16C Galibier 28Bugatti Super Veyron ani Galibier oficiálně nebudou, hybridizace zřejmě ano - 8 - Bugatti 16C Galibier 29Bugatti Super Veyron ani Galibier oficiálně nebudou, hybridizace zřejmě ano - 9 - Bugatti 16C Galibier 30Bugatti Super Veyron ani Galibier oficiálně nebudou, hybridizace zřejmě ano - 10 - Bugatti 16C Galibier 31Bugatti Super Veyron ani Galibier oficiálně nebudou, hybridizace zřejmě ano - 11 - Bugatti 16C Galibier 32Bugatti Super Veyron ani Galibier oficiálně nebudou, hybridizace zřejmě ano - 12 - Bugatti 16C Galibier 33Bugatti Super Veyron ani Galibier oficiálně nebudou, hybridizace zřejmě ano - 13 - Bugatti 16C Galibier 34Bugatti Super Veyron ani Galibier oficiálně nebudou, hybridizace zřejmě ano - 14 - Bugatti 16C Galibier 35Bugatti Super Veyron ani Galibier oficiálně nebudou, hybridizace zřejmě ano - 15 - Bugatti 16C Galibier 36
Buclaté Bugatti 16C Galibier by podle šéfa automobilky jen mátlo zákazníky. Nový model tak dostane pouze dvoje dveře

Zdroj: Top Gear

Petr Prokopec

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.

Živá témata na fóru

zobrazit vše