Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Bugatti Super Veyron ani Galibier oficiálně nebudou, hybridizace zřejmě ano
17.1.2014 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Výkon 1 200 koní je podle šéfa Bugatti dostatečný, zatímco model se čtyřmi dveřmi by jen mátl zákazníky. Veyron tak dostane pravověrného následníka.
O budoucnosti automobilky Bugatti se spekulovalo již mnohokrát, ani jeden z předchozích reportů však očividně nebyl založen na reálných podkladech. Jak totiž nyní potvrdil její šéf Wolfgang Schreiber, značka neplánuje výrobu ani modelu Super Veyron, ani produkční verze konceptu Galibier. Místo toho se po skončení výroby Grand Sportu dočkáme skutečného dvoudveřového nástupce, což má hned několik důvodů.
V případě Super Veyronu je to především fakt, že výkon 1 200 koní a nejvyšší rychlost 431 km/h považuje Schreiber za dostatečné. S čímž lze koneckonců jen souhlasit, neboť již nyní existuje na celém světě jen pár míst, kde se dá maximálka Bugatti otestovat. A při jejím zvýšení by se již mohlo pomalu jednat pouze o počítačový údaj, nikoliv o hodnotu dosažitelnou v reálném světě.
Projekt čtyřdveřového liftbacku Galibier pak letěl do koše kvůli možnému zmatení zákazníků. „S Veyronem jsme značku Bugatti postavili na absolutní vrchol mezi supersportovními značkami. Každý tak dnes ví, že Veyron je ultimativní supersport. A pro současné i potenciální zákazníky je snazší chápat, že naším dalším modelem bude něco podobného. Čtyřdveřové Bugatti tedy nebude.“
Co tedy máme očekávat? Rozhodně ne konkurenci pro Porsche 918 Spyder, McLaren P1 či Ferrari LaFerrari. Podle Schreibera se nástupce Veyronu může obávat pouze originálu. Proto prý musí předefinovat pravidla žánru, která nastavilo stávající provedení. Bugatti údajně jiź začalo s pracemi na novém modelu, který by se přitom nemusel vyhnout hybridizaci.
Přítomnost elektromotoru Schreiber sice nepotvrdil, ale zároveň také nevyvrátil. Podle něj je totiž ještě příliš brzo, než abychom znali plány pro budoucnost. Navíc, Bugatti se prý nyní chce soustředit na poslední várku 43 exemplářů, které ještě zbývá do konce roku 2015 vyrobit. Teprve po uzavření této kapitoly se otevře nová.
Jisté je tedy pouze tolik, že dříve než za dva roky nové Bugatti neuvidíme, stejně jako je zřejmé, že od našeho posledních zpráv o prodaném množství Veyronů automobilka prodala již sedm dalších exemplářů otevřeného Grand Sportu. Po stávajícím oznámení se přitom dá očekávat, že jako poněkud ospalejší pára nad hrncem zmizí i zbytek...
Buclaté Bugatti 16C Galibier by podle šéfa automobilky jen mátlo zákazníky. Nový model tak dostane pouze dvoje dveře
Zdroj: Top Gear
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Nástupce nejoblíbenějšího auta Jeremyho Clarksona už piluje formu na Ringu, svému předchůdci se ale nemá šanci vyrovnat
včera - Nové Audi A5 dostalo klíč vypadající tak lacině, že ho „nedává” ani tvrdé jádro fanoušků, štve je i argumentace značky
31.10.2024 - Charles Leclerc má v garáži další nové Ferrari. Při jeho barevné kombinaci se mu mezi ostatními auty ztratí
30.10.2024
Nejčtenější články
- Nahé Bugatti Tourbillon je asi jediné porno, na které se můžete dívat v práci, odhalilo i pozadí vývoje
4.10.2024 - BMW tlačí na EU, aby zrušila vysoká cla na auta z Číny. Nepřinesou nic dobrého automobilce, Německu a ani celé Evropě
4.10.2024 - Prodeje taxíků Mercedesu zkolabovaly. Firma přišla téměř o celý trh, i když ho fakticky založila a přes 100 let mu vládla
4.10.2024 - Jediná Škoda s motorem V6 TDI je k mání nejetá po 1. majiteli. S dobovou navigací a manuálem je to posel z minulosti
4.10.2024 - Volvo prosí EU: Zakažte nám prodávat auta, která by naši zákazníci mohli chtít. A není samo
4.10.2024
Živá témata na fóru
- Suzuki obecně 11.02. 07:47 - jerry
- vyber motorky 11.02. 07:41 - jerry
- Jaguar a dalsi britske zverstvo 11.01. 21:22 - Lachende Bestien
- Rychlodotazy 11.01. 18:05 - delphin
- Elektromobily a vse kolem nich 11.01. 15:52 - petr_riha
- Řidiči, co to mají v ruce... 11.01. 14:04 - M.Z.
- Lampárna (stěžovatelna) 11.01. 09:42 - M.Z.
- S větrem ve vlasech.... 10.31. 19:38 - M.Z.