Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Bugatti stále uvažuje o čtyřdveřové limuzíně, SUV ale určitě nepostaví
3.3.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Šéf značky z Molsheimu prý nemůže dostat z hlavy Galibier. Stejně tak prý není definitivní prozatímní odmítnutí elektromotorů.
Od představení nového Bugatti Chiron na ženevském autosalonu uplynulo sotva pár dnů. Od zahájení jeho výroby nás pak dělí celé měsíce, přičemž smontování všech 500 kusů zabere značce z Molsheimu řadu let, možná až deset. To však nebrání jejímu šéfovi Wolfgangu Dürheimerovi pomýšlet na další expanzi značky.
Okolnosti ji v tuto chvíli nenahrávají, pokud by ovšem nastala ideální konstelace hvězd, pak bychom se mohli dočkat opravdu květnatého portfolia. Dürheimer totiž v Ženevě uvedl, že „nemůže dostat z hlavy myšlenky na čtyřdveřovou limuzínu“. Ta se ve formě konceptu Galibier ukázala již v roce 2009, přičemž tehdejší informace naznačovaly, že projekt bude realizován po ukončení výroby Veyronu. Nicméně o čtyři léta později limuzína dostala stopku a Bugatti důvody nikdy dokonale neosvětlilo.
Všeobecně se ovšem má za to, že veškeré kapacity firmy byly převeleny na dokončení nástupce Veyronu, tedy na aktuálně odhalený Chiron. Nyní ovšem mohou mít inženýři trochu volněji, pročež je pochopitelné, že Dürheimer téma limuzíny vytáhl na světlo světa. „Je to jedna z možností, na kterou bychom se měli znovu podívat jako na náš případný další projekt.“ Vyjma toho se ovšem značka zabývá také elektrifikací, o které se v souvislosti s Chironem hovořilo mnohokrát.
Vůz nakonec dorazil „jen” s motorem 8,0 W16, to ale neznamená, že by hybridní pohon vozu byl zcela ze hy. Bugatti se nakonec touto cestou nevydalo kvůli hmotnosti, nicméně „to neznamená, že bychom toto téma opustili navěky,“ říká šéf značky. Jestli to ale naznačuje možný příchod další verze Chironu nebo jen nejasnou vyhlídku směrem k jeho nástupci, je otázkou.
Bude tedy zajímavé, s čím automobilka nakonec vyrukuje - leccos bude jistě záviset na rentabilitě. Není to ovšem jediný a ani hlavní faktor, za kterým se Bugatti ohlíží. Jedna věc je totiž podle Dürheimera jistá, i kdyby měla být sebevýdělečnější - prý nepřijde žádné luxusní SUV s logem Bugatti. Jedním dechem je ale třeba dodat, že nikdy by se mělo nemělo říkat nikdy, zvlášť v byznysu...












































Bugatti 16C Galibier je znovu ve hře, nejdříve by však dorazilo až za pár let
Zdroj: Bloomberg
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Aby se nezapomnělo: Nová Audi A5 a A6 jsou si skoro k nerozeznání podobná, bez návodu je možná ani nerozlišíte
15.3.2025Porsche se chlubí časem vrcholného elektromobilu, který je o 5 s pomalejší než jeho 6 let stará spalovací obdoba. Tomu se říká pokrok
14.3.2025První kradené znaky čínského Porsche za cenu Octavie se začaly objevovat v prodeji, automobilka si za jejich „popularitu” může sama
14.3.2025
Nejnovější články
Ne že by to VW neměl před očima: Jeho nejprodávanějším autem je teď rodinný vůz větší než Škoda Octavia za 400 tisíc Kč
včeraElektromobily stále víc rozdělují společnost, ukázal průzkum. Jejich zastánců je jen 7 procent, počet odpůrců vzrostl na trojnásobek
včeraK mání je zapomenutý pokus Francouzů o rychlý lidový luxus, 1 z pouhých 300 aut dodnes pořádně nejezdilo
včeraPohádka o spolehlivosti elektroaut se dál rozpadá. Po první STK nepustíme zpátky na silnici 34 procent Tesel, říkají Nizozemci
včeraNový vrcholný Moskvič se nakonec začne prodávat na jaře. Výkonný a vybavený vůz větší než Škoda Kodiaq bude o dost levnější
včera
Živá témata na fóru
- Lampárna (stěžovatelna) 03.16. 19:07 - M.Z.
- Chlubítko univerzální 03.15. 16:56 - řidičBOB
- Politický koutek 03.15. 16:09 - jerry
- Rodinné a pohodlné auto pro malé 3 děti 03.15. 15:04 - řidičBOB
- Výběr autopojištění 03.15. 15:01 - řidičBOB
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 03.14. 10:22 - pavproch
- Letní i zimní 225(př) + 255(z) 17 až 19" - které? 03.14. 10:16 - Brus
- vyber motorky 03.13. 16:35 - řidičBOB