Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Bugatti stále uvažuje o čtyřdveřové limuzíně, SUV ale určitě nepostaví
3.3.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Šéf značky z Molsheimu prý nemůže dostat z hlavy Galibier. Stejně tak prý není definitivní prozatímní odmítnutí elektromotorů.
Od představení nového Bugatti Chiron na ženevském autosalonu uplynulo sotva pár dnů. Od zahájení jeho výroby nás pak dělí celé měsíce, přičemž smontování všech 500 kusů zabere značce z Molsheimu řadu let, možná až deset. To však nebrání jejímu šéfovi Wolfgangu Dürheimerovi pomýšlet na další expanzi značky.
Okolnosti ji v tuto chvíli nenahrávají, pokud by ovšem nastala ideální konstelace hvězd, pak bychom se mohli dočkat opravdu květnatého portfolia. Dürheimer totiž v Ženevě uvedl, že „nemůže dostat z hlavy myšlenky na čtyřdveřovou limuzínu“. Ta se ve formě konceptu Galibier ukázala již v roce 2009, přičemž tehdejší informace naznačovaly, že projekt bude realizován po ukončení výroby Veyronu. Nicméně o čtyři léta později limuzína dostala stopku a Bugatti důvody nikdy dokonale neosvětlilo.
Všeobecně se ovšem má za to, že veškeré kapacity firmy byly převeleny na dokončení nástupce Veyronu, tedy na aktuálně odhalený Chiron. Nyní ovšem mohou mít inženýři trochu volněji, pročež je pochopitelné, že Dürheimer téma limuzíny vytáhl na světlo světa. „Je to jedna z možností, na kterou bychom se měli znovu podívat jako na náš případný další projekt.“ Vyjma toho se ovšem značka zabývá také elektrifikací, o které se v souvislosti s Chironem hovořilo mnohokrát.
Vůz nakonec dorazil „jen” s motorem 8,0 W16, to ale neznamená, že by hybridní pohon vozu byl zcela ze hy. Bugatti se nakonec touto cestou nevydalo kvůli hmotnosti, nicméně „to neznamená, že bychom toto téma opustili navěky,“ říká šéf značky. Jestli to ale naznačuje možný příchod další verze Chironu nebo jen nejasnou vyhlídku směrem k jeho nástupci, je otázkou.
Bude tedy zajímavé, s čím automobilka nakonec vyrukuje - leccos bude jistě záviset na rentabilitě. Není to ovšem jediný a ani hlavní faktor, za kterým se Bugatti ohlíží. Jedna věc je totiž podle Dürheimera jistá, i kdyby měla být sebevýdělečnější - prý nepřijde žádné luxusní SUV s logem Bugatti. Jedním dechem je ale třeba dodat, že nikdy by se mělo nemělo říkat nikdy, zvlášť v byznysu...
Bugatti 16C Galibier je znovu ve hře, nejdříve by však dorazilo až za pár let
Zdroj: Bloomberg
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Německý automobilový průmysl zasáhl symbolický krach, tradiční výrobce skončil po 228 letech, 1 500 lidí je bez práce
před 11 hodinami - Expert předělal volant moderního Porsche na otočné sněžítko. Dalo to příšernou práci, přitom taková blbost, co?
23.12.2024 - Žhavý kandidát na letošní Darwinovu cenu vjel s BMW X5 na přejezdu přímo pod vlak. Z jednoho auta má dvě, zázrakem přežil bez zranění
22.12.2024
Nejnovější články
- Většina Němců nechce zákaz spalovacích aut a nařizování elektromobilů, preferují dnes upozaďované řešení
před 5 hodinami - I úplně poslední evoluce Trabantu se dá koupit dodnes nejetá, vznikla až po roce 1990, bez nejtypičtějšího prvku auta
před 6 hodinami - Putinova limuzína opět zdražila, jako Rolls-Royce už i stojí. K dispozici ale není ani jedno nové auto
před 8 hodinami - Tesla zkouší rozhýbat prodeje svého největšího propadáku dobíjením zdarma. Je to levárna, která se vyplatí jen jí
před 9 hodinami - Německý automobilový průmysl zasáhl symbolický krach, tradiční výrobce skončil po 228 letech, 1 500 lidí je bez práce
před 11 hodinami
Živá témata na fóru
- Onboard videa 12.25. 17:03 - Stepan
- Fiat a vše kolem nich 12.25. 16:33 - pavproch
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 12.24. 14:09 - M.Z.
- Politický koutek 12.24. 12:03 - Brus
- Pneu koutek 12.23. 18:43 - řidičBOB
- PF 2022, 2023, 2024. 2025 12.23. 11:54 - Lachende Bestien
- Dálniční známka 2021 i 2022 (přidáno 2023, 2024 atd) 12.23. 11:47 - Lachende Bestien
- BMW Divize 12.22. 14:52 - pavproch