Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Bugatti se skutečně vrací zpět k honbě za rychlostními rekordy, magických 500 km/h je další hranicí na řadě
20.11.2024 | Petr Prokopec
Kde jsou ty časy, kdy se nám 300 km/h zdálo jako extrémní rychlost. Meta 400 km/h padla už dávno a pětistovka se zdála být na spadnutí. Dosud se o její pokoření nikdo nepostaral, Bugatti to ale teď má znovu v plánu.
V roce 2019 se Bugatti pochlubilo tím, že Chiron jako první produkční vůz v historii zvládl překonat metu 300 mil v hodině. Hypersport z Molsheimu se tehdy po testovací dráze v Ehra-Lessien, která patří koncernu Volkswagen, dostal dokonce na 490,48 km/h, poté tehdejší šéf značky Stephan Winkelmann oznámil, že s aktivitami v této oblasti je konec. Bugatti totiž prý opakovaně dokázalo porazit všechno a všechny, načež se raději bude věnovat jiným věcem.
Poté se ale kormidla firmy ujal ještě větší nadšenec v podobě Mateho Rimaca a dříve řečené najednou neplatí. Minulý týden z Molsheimu dorazilo oznámení, že model Mistral je nejrychlejším otevřeným vozem planety, neboť s Andy Wallacem za volantem dosáhl tempa 453,91 km/h. Na celé věci je přitom zajímavé, že nešlo až tak o počin automobilky, nýbrž jejího klienta, který je vlastníkem tzv. Singhovy kolekce. Ten ostatně značce i zapůjčil zakázkový exemplář, se kterým byl nový rekord zajet.
Úspěch této akce zjevně vzbudil v Bugatti touhu vrátit se do boje o nejrychlejší auto všech dob přímo, ne jen tak. A další metu lze odhadnout velmi snadno, ostatně o její dosažení se v posledních pár letech pokouší řada exkluzivních výrobců od Koenigseggu přes Hennessey až třeba po SSC. Je to pochopitelně magická pětistovka, u níž se zdá být otázkou jen „zda”, nikoli „kdy” ji Bugatti překoná.
Kolegové z britského Top Gearu totiž šéfa značky Matea Rimaca „načapali“ při rozhovoru z techniky od Michelinu, jenž Bugatti dodává zakázkové obutí již od dob Veyronu. Ten se přitom ptal, jaká je „v případě pneumatik maximální statická zátěž při nula kilometrech v hodině na přední a zadní nápravě“. A dodal, že „naši zákazníci obeznámení s technickým žargonem nejspíš vědí, proč se na něco takového ptám“.
Nyní to ví všichni, Mate totiž naznačil, že automobilka by v případě nejvyšší rychlosti velmi ráda dostala na její počátek pětku. Jinými slovy jde tedy po oné pětistovce, přičemž by se nejspíše ráda podívala i dalece za ni. Ostatně před pěti lety od ní Chiron Super Sport 300+ skutečně nebyl daleko. Jakkoli je třeba poznamenat, že se dočkal razantních úprav, které nejspíš čekají i Tourbillon.
Novinka Bugatti totiž sice disponuje 1 800 koňmi, ovšem spalovací ústrojí je zodpovědné pouze za tisícovku z nich. Zbytek leží na bedrech elektromotorů, které si pochopitelně musí vystačit s omezenou kapacitou baterií, které vysokému tempu budou sekundovat jen chvíli. Navíc se dají předpokládat modifikace spojené s karoserií, stejně jako bude nutné deaktivovat omezovač, jenž nyní standardně zasahuje při 380 km/h a po užití speciálního klíčku při 445 km/h.
A co vlastně za změnou názoru Bugatti stojí? Nejen onen počin Mistralu, nýbrž také pokrok, ke kterému došlo v jedné klíčové oblasti. „Máme tu lidi od Michelinu. Tlačíme na technologii pneumatik, posouváme limity dál. Dnešní pneumatiky jsou ve srovnání s těmi, jaké tu byly před 30 lety, na zcela jiné úrovni,“ uvedl Rimac, čímž vlastně osvětlil vše. Nyní tak nezbývá než čekat, co Michelin s Bugatti předvedou.






Tourbillon končí na 445 km/h, to je však elektronicky omezená maximálka. Nicméně aby zvládl dosáhnout a případně i překonat magickou pětistovku, bude jistě zapotřebí řada úprav. Přesto bychom se již neměli ptát, zda se to povede, nýbrž kdy se tak stane. Foto: Bugatti
Zdroj: Top Gear
Bleskovky
BMW M2 vyzvalo na souboj stejně drahý Chevrolet Corvette, nad letištěm je dodnes slyšet řev litující té troufalosti
před 6 hodinamiNové Mini má ten nejstupidnější možný volič řazení, ukazuje naprostou nesoudnost těch, kteří dnes vymýšlí auta
včeraFaceliftované Porsche 911 Turbo S natočili na okruhu zřejmě s hybridním pohonem, za jeho zvuk by se už i vysavač styděl
24.4.2025
Nové na MotoForum.cz
- Indian Challenger Elite a Pursuit Elite 2025: exkluzivní cestování 12:50
- Vítězem v Jerezu Alex Marquez, Marc Marquez po crashi 12. včera 14:44
- Vítězem Moto2 Gonzalez před Baltusem a Agiusem, 10. Salač včera 12:56
- Prvním dnešním vítězem v Jerezu se stal Rueda včera 11:37
- Brian Uriarte a Carter Thompson vyhráli RBRC v Jerezu včera 10:35
Nejčtenější články
Volvo žádá majitele tisíců dobíjecích aut, aby je okamžitě přestali nabíjet. Hoří, tedy pardon, stíhají je „termální události”
28.3.2025Někdo najel s nezničitelným Mercedesem 1,4 milionu km a prodává ho dál, pro současný Mercedes je to hořká pilulka
28.3.2025Japonci znovu staví legendární americké muscle cary z levné Hondy Civic, teď dokonce i v její nejúspornější verzi
28.3.2025Peugeot nedokáže rozprodat ani 14 elektrických 308 na celém kontinentu, auto nechce prakticky nikdo
28.3.2025Jeden z mála lidí, kteří mohou k Michaelu Schumacherovi, popsal „velmi smutný” stav, ve kterém se legenda F1 nachází
28.3.2025
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva