Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Bugatti říká, že Chiron jedoucí 500 km/h je na stole, SUV je dokonce hotové
9.8.2019 | Petr Prokopec
Zapomeňte na omezovač na „trapných” 420 km/h, Bugatti nakonec hovoří o verzi Chironu schopné pokořit metu 500 km/h. Je tu ale pár podmínek, které zatím automobilka není s to splnit.
Od oficiálního debutu Bugatti Chiron na ženevském autosalonu letos v březnu uplynuly již tři roky. Automobilka za tu dobu vyprodala většinu produkce čítající celem 500 exemplářů, což je více než působivé. Pokud se totiž vrátíme ještě o pár let zpátky, nejspíše si řada lidí vzpomene na těžkosti, jaké značka měla s posledními kusy modelu Veyron Gran Sport. Otevřené provedení totiž muselo být produkováno víceméně jen ve speciálních edicích, aby oslovilo movité zájemce, kteří už třeba i nějaký Veyron měli. Chiron to ale hravě zvládl pouze v jediné karosářské verzi s pevnou střechou.
Šéf automobilky Stephan Winkelmann ovšem nově naznačil, že na otevřené provedení se ptá mnoho zákazníků. Nicméně to ve výsledku neznamená, že takový vůz vznikne. „Pokud totiž budeme muset uříznout střechu, je třeba to udělat pořádně. Vůz tedy bude muset být technologicky přepracován a zároveň musí dostat mnohem tužší monokok,“ uvedl Winkelmann. Dle něj se tedy prozatím můžeme maximálně jen obrnit trpělivostí. To samé pak čeká fanoušky, kteří vyhlížejí SUV či crossover, jehož příchod je nakonec přece jen pravděpodobnější.
„Design je hotový. Někteří potenciální zákazníci jej viděli, a líbí se jim. Palec nahoru mu dali i jeden nebo dva vlivní lidé ve Wolfsburgu. Nicméně v současné době na takový projekt nemáme rozpočet,“ řekl dále k expanzivním plánům značky její šéf. Ten zároveň dodal, že pokud taková novinka vznikne, pak nejspíše dostane elektrické ústrojí, které naopak v pro tuto chvíli vylučuje pro jakýkoli sportovní model - nutností by byly menší, lehčí a výkonnější akumulátory, které zatím nikdo není s to vyrobit.
Winkelmann dále dodal, že SUV byl jako případný druhý model Bugatti zvolen čistě z ekonomických důvodů, jenž vyloučily sériovou verzi konceptu Galibier z roku 2011. „Od té doby ale uteklo mnoho času a já pochybuji, že by sedan v dnešní době oslovil dostatečné množství zákazníků. Koneckonců tu nemluvíme o sto vozech ročně, ale o nějakých šesti či osmi stovkách.“ Novinka by se tak jednoznačně stala nejpočetnějším vozem v celé firemní historii, dosud byl tímto vrcholem Chiron.
U současné produkce se přitom můžeme zastavit, Winkelmann totiž zmínil i možnost výroby extrémní verze, která by jako první vůz na světě překonala maximální rychlost 500 km/h. Dříve Winkelmann něco takového popřel, teď říká, že to je možnost. Je tu ale pár podmínek, zejména pak pneumatiky, které by tak extrémní zátěž zvládly. V tuto chvíli platí pro Chiron omezovač na 420 km/h, což je ovšem i tak meta, ke které se prakticky nic na světě ani nepřiblíží.
Ve vzdálenější budoucnosti je ovšem možné vše. Dle Winkelmanna by se přitom osmilitrový motor W16 se čtyřmi turby měl dočkat elektrické podpory. Zapotřebí však bude zmíněné zmenšení a odlehčení baterií. Znovu zde tedy mluvíme o hmotnosti, která nejspíše přivede na svět SUV. A tedy o překážce, kterou hned tak nepůjde odstranit.


Budoucnost Bugatti se již ukázala na neoficiálních ilustracích
Co ale nakonec dorazí, není jisté. Stejně jako skutečnost, zda Chiron pokoří metu 500 km/h
Zdroj: Automobile Magazine
Bleskovky
BMW M2 vyzvalo na souboj stejně drahý Chevrolet Corvette, nad letištěm je dodnes slyšet řev litující té troufalosti
včeraFaceliftované Porsche 911 Turbo S natočili na okruhu zřejmě s hybridním pohonem, za jeho zvuk by se už i vysavač styděl
24.4.2025Už to prasklo. Nové Audi A6 je i na papíře ve všem podstatném horší než jeho předchůdce, ukazuje míru úpadku německé značky
22.4.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
Nový čínský soupeř Rolls-Royců a Maybachů ukazuje, že Evropané už nemají nic jisté ani mezi luxusními limuzínami
před 11 hodinamiI ojetý Renault může být něco jako výhra v loterii, musí ale mít pod kapotou ten správný motor
včeraTento moderní Mercedes třídy S najel neuvěřitelné kilometry. A stejně neuvěřitelně vypadá, i když stojí jako kdysi jeho pár příplatkových prvků
včeraČíňané „vyžerou” Evropanům vše, v čem dnes excelují. Mají už i vlastního soupeře Porsche 911, přímo ho srovnávají s originálem
včeraBMW M2 vyzvalo na souboj stejně drahý Chevrolet Corvette, nad letištěm je dodnes slyšet řev litující té troufalosti
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva