Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
„Bugatti pro chudé” se začalo prodávat. Lidové auto s 1 079 koňmi dělá při své ceně i z Porsche 911 předražený nesmysl
10.1.2025 | Petr Prokopec
A pak že se v roce 2025 nemůžeme dočkat hezkých věcí na čtyřech kolech. Pokud chcete auto, které strčí do kapsy téměř cokoli svou akcelerací i maximální rychlostí, a přitom za něj nedáte víc než za lepší BMW M, nová Corvette ZR1 je něco pro vás.
Včera jsme si mohli představit faceliftovanou 911 Carrera S a dosud nechápeme, co Porsche chtělo touto modernizací dokázat. Tato verze se do nabídky značky vrátila po několikaměsíční odmlce, přičemž vizuálně se nezměnilo téměř nijak. A technicky též ne, třílitrový šestiválec aut produkuje 480 koní, tedy o třicet víc než kdysi. Vůz tak ke zdolání stovky potřebuje 3,3 sekundy a jeho maximum činí 308 km/h, což neurazí, s modernizací ale přišel o manuální řazení. Automobilka tedy vozu něco dala a něco vzala, zásadně podstatně o nezměnila, přesto ale přistoupila k citelnému zdražení. V Německu tak nyní Carrera S startuje na 154 800 Eur (cca 3,9 milionu Kč), zatímco Američané za ni zaplatí minimálně 146 400 USD (3,6 milionu Kč). Na v podstatě obyčejnou, jen o něco lepší než základní 911 je to soda.
Jak moc tento model potáhne, je otázkou do pranice, v USA obzvlášť. Chevrolet totiž aktuálně odhalil, kolik bude stát jeho nová Corvette ZR1, tedy vrcholná verze osazená 5,5litrovým přeplňovaným osmiválcem, jehož výkon je více než dvakrát vyšší než u Porsche. Nejde tu nicméně jen o 1 079 koní, ale také o dynamiku, která je jak z říše snů. Stovku totiž „americký kýbl“ zvládne již za 2,3 sekundy, přičemž nejvyšší rychlost dosáhne nejméně 375 km/h.
To jsou parametry blízké spíš Bugatti - podobně rychlé Porsche dnes neexistuje, ostrouhá i naprostá většina moderních Ferrari nebo Lamborghini. Přesto za takové monstrum Američané chtějí jen 173 300 USD, tedy asi 4,2 milionu Kč. To je v podstatě pakatel, i když jde o vyšší částku než v případě Porsche. To zde rázem hraje roli otloukánka, a nikoliv jen v přímém směru. Corvette ZR1 totiž byla vyvinuta s ohledem na časté výlety majitelů na závodní okruhy. Proto ostatně Chevrolet za pouhých 1 500 USD (asi 37 tisíc Kč) navíc nabízí paket ZTK Performance, jehož součástí jsou tužší pružiny či Micheliny Pilot Sport Cup 2 R.
ZR1 tak za cenu lepších BMW M nepřebíjí pouze Porsche, přebíjí skoro všechno krom extrémů jako Bugatti nebo Koenigsegg. Přičemž třeba i takový McLaren 765LT je v USA dvakrát dražší, Ferrari SF90 XX pak třikrát a Lamborghini Revuelto skoro čtyřikrát. I když se tedy vůz v plné palbě a se stahovací střechou může dostat s cenou i za metu 200 000 USD (4,8 milionu Kč), což je na poměry Corvette opravdu mnoho, Chevrolet zřejmě bude mít vyprodáno na léta dopředu. Místo „americkýho kýblu” se najednou začíná mluvit o „Bugatti pro chudé”, to zní o poznání uctivěji...



















To je on, milovníků sporťáků šampion. Jinak nelze Corvette ZR1 ani nazvat, za 4,2 milionu korun totiž v USA dostáváte 1 079 koní, stovku za 2,3 sekundy a maximálku 375 km/h. I dnes zjevně může vzniknout toužebně vyhlížený moderní sporťák. Foto: Chevrolet
Zdroj: Chevrolet
Bleskovky
Kia vrátila Rusko do svých prodejních plánů, s válkou a sankcemi zjevně nepočítá už letos
včeraNové BMW M5 kombi dostalo ostudně nakopáno od 6 let starého soka druhé bavorské značky, svůj výkon zabilo absurdní hmotností
14.4.2025Nejnadějnější nováček letošní Formule 1 přelstil italské zákony, svůj víc jak 600koňový Mercedes může řídit okamžitě
13.4.2025
Nejčtenější články
Nová Audi nedostala prakticky žádná tlačítka na palubní desce, zato ve dveřích jich mají až 23. Je to vrchol okaté láce
17.3.2025Krasavce a šampióna v aerodynamice téměř do jednoho sežrala rez, tento se vyhříval v garáži 1. majitele až do dnešního dne
17.3.2025Mechanik ukázal jediný způsob, jakým jde porouchané moderní Ferrari přepnout na neutrál, je to dokonalá Itálie
17.3.2025Elektromobily mají na lidské zdraví i přímo horší dopad než dieselová auta, zjistila univerzitní studie
17.3.2025 (1)Manuální převodovky jsou druhem na vymření už i u Škody, dokonce u Octavie. Lenost dohnala hlavně Němce
17.3.2025
Živá témata na fóru
- S větrem ve vlasech.... 04.16. 14:52 - pavproch
- Řidiči, co to mají v ruce... 04.16. 13:46 - abgx1
- Sraz AutoForařů na Nurburgring Nordschleife 04.16. 12:24 - M.Z.
- Onboard videa 04.15. 20:06 - řidičBOB
- Letní i zimní 225(př) + 255(z) 17 až 19" - které? 04.15. 19:17 - Snowman000
- Právní oříšky v dopravě a jejich řešení 04.14. 19:00 - Truck Daškam
- Dříve M135i, nyní ///M2 04.13. 19:23 - Vrooom
- Politický koutek 04.13. 11:16 - Zajda