Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Bugatti předalo úplně poslední Chiron, byť „s hvězdičkou”. Miliardář ho právě s tím kupoval, stál ho přes 80 milionů
12.1.2024 | Petr Prokopec
Poslední je a není, neboť automobilka o něm hovoří jako o posledním exempláři s výkonem 1 500 koní - silnější verze tedy ještě mohou vzniknout. Završila se tak víc jak dvouletá cesta od objednání k dodání, kdy majitel dokázal, že kromě peněz má i vkus.
Bugatti Chiron se veřejnosti představilo 1. března 2016 na autosalonu v Ženevě. Privátní klientela jej pochopitelně mohla vidět dříve, i díky tomu bylo prvních 200 aut z celkové 500kusové série prodáno ještě před dodáním prvních tří exemplářů. Na tento počin došlo rok po výstavním debutu, následně automobilka najela na plnou kapacitu a pracovala s výrobou zhruba 80 exemplářů ročně.
Pokud jste dobří v matematice, nejspíše jste si snadno dokázali spočítat, že jedna éra značky z Molsheimu se chýlí ke konci. A máte pravdu, Bugatti aktuálně oznámilo, že předalo vůbec poslední základní Chiron, slovo „poslední” ale následovala hvězdička. Ta vysvětluje, že jde jen o poslední „standardní” kupé s osmilitrovým šestnáctiválcem naladěným na 1 500 koní. K řadě klientů ale výrobce stále má závazky, neboť do oné pětisetkusové série se nepočítají třeba varianty Mistral nebo Bolide a 1600koňovým motorem. Úplné finále tu tedy ještě nemáme, ovšem i k tomu se Bugatti blíží.
Vůbec poslední základní model, pokud něco takového lze o francouzsko-německém hypersportu říci, je přitom nadmíru zajímavý. Ví se totiž, kdo jej koupil a dokonce za kolik. S něčím takovým se Bugatti povětšinou nesvěřuje, klientela značky spíše touží po anonymitě. Kanadský miliardář Bilal Hydrie se nicméně objednávkou vůbec posledního Chironu s 1 500 koňmi netají, právě naopak na svém instagramovém účtu informuje své příznivce o všech možných detailech.
Vůz si tedy Hydrie objednal již v listopadu roku 2021 s tím, že se mu dostalo privilegia naspecifikovat si poslední kus v řadě. A byť úplně přesnou cenu tehdy skryl, ze zveřejněného je patrné, že auto ho přišlo na víc jak 3,7 milionu (podle všeho amerických) dolarů, tedy na víc jak 83 milionů Kč. Na vzhledu a specifikaci vozu on a zakázkový tým značky zvaný Sur Measure pracovali zhruba jedenáct měsíců. Na montážní linku Chiron zamířil loni v září, na počátku prosince pak bylo hotovo. Zhruba týden před Vánoci pak došlo na jeho vylodění v Kanadě, loňský Štědrý den tak byl pro zakladatele společnosti Inclusive Energy, jenž dodává vybavení ropným firmám, více než výjimečný.
Výjimečný je pochopitelně i samotný vůz, v jehož případě Hydrie jako základní odstín zvolil černou Nocturne. S tou pak zvenčí kontrastují doplňky v měděné barvě Copper, která přebírá vůdčí roli v interiéru. Ten přitom majitele vítá nápisem „The final 1 500 hp Chiron” na ozdobných lištách dveřních prahů. Více než tento detail se nám ovšem líbí šipka na zádi, jenž zakončuje středovou linii vozu, která je odkazem na legendární Bugatti Type 57 SC Atlantic.
Právě díky těmto požadavkům se cena vozu měla vyšplhat tak vysoko, přičemž Hydrie přiznal, že zaškrtnul pomalu veškeré příplatkové prvky, které byly k mání. Je tedy možné, že vůz stál nakonec ještě víc, na druhou stranu nejde zrovna o auto, které by při podpisu kupní smlouvy ztratilo 10 procent hodnoty. Spíš už v mezičase došlo na pravý opak.
Vůbec poslední „základní“ Chiron s 1 500 koňmi pod kapotou patří kanadskému miliardáři Bilalu Hydriemu. Ten u něj vsadil na kombinaci černé a měděné barvy, vkus mu nelze upřít. Foto: Bugatti
Zdroje: Bugatti, Bilal Hydrie@Instagram
Bleskovky
- Řidič Hyundai vjel do dealerství Fordu a totálně zničil vzácný, dekády starý nejetý Mustang vyrobený v pouhých 300 kusech
včera - Řidič ukázal záda celé skvadře policejních hlídek na okreskách v až 280 km/h, tolik mu naměřili přímo při honičce
26.12.2024 - Německý automobilový průmysl zasáhl symbolický krach, tradiční výrobce skončil po 228 letech, 1 500 lidí je bez práce
25.12.2024
Nové na MotoForum.cz
- Martin: Jak ho změnil účet v nočním klubu 11:00
- Lewis Hamilton zachraňující projekt KTM MotoGP? Pit Beirer potvrdil rozhovory! včera 11:45
- Ducati Multistrada V2 a V2 S 2025: nejlehčí ve své kategorii 23.12.2024
- John McPhee 2025 za MasterMac Honda v British Superbike Championship 23.12.2024
- Savadori zůstává další 2 roky u Aprilie 22.12.2024
Nejnovější články
- K mání je úplně poslední vyrobená Škoda s motorem vzadu, vzácný Rapid 135 RiC. Na svou výjimečnost stojí pakatel
před 4 hodinami - Šéf německého Jaguaru řekl, jak drahá budou auta značky po chystané revoluci, vše najednou působí ještě fantaskněji
před 5 hodinami - Muž po 40 letech tvrdé práce prodal svou firmu. Hned druhý den si koupil Ferrari, o kterém vždy snil
před 7 hodinami - Lada po 30 letech skutečně představí úplně nové SUV, nástupce legendární Nivy zamíří na vrchol nabídky
před 8 hodinami - VW i Škodě unikla data o pohybu statisíců majitelů jejich elektromobilů spojená s konkrétními lidmi, někdo o vás teď ví skoro vše
před 10 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva