Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Bugatti nabídne další modely. Galibier možná ano, otevřený Chiron jistě ne
27.7.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Značka z Molsheimu zůstane součástí VW Group, koncern však vyžaduje dlouhodobý plán. A ten počítá hned se čtyřmi alternativními novinkami.
Bugatti aktuálně otevřelo nový showroom v britském Mayfair v centru Londýna. Ten je provozován specialistou na luxusní vozy H.R. Owenem, který je pro změnu jediným autorizovaným dealerem značky v ostrovním království od roku 2006. Tato společnost je jednou z nejúspěšnějších v oboru, neboť na svém kontě má 65 prodaných exemplářů Bugatti Veyron a již 15 objednávek na nový Chiron.
Aby těch úspěchů nebylo málo, můžeme zmínit ještě jméno Anity Krizsan. Ta vede britské zastoupení Bugatti i samotný showroom, přičemž je považována za nejlepšího prodejce značky. Proslulá je zejména tím, že se jí povedlo prodat 11 kusů Veyronu během jediného roku (představte si tu provizi). K novému dealerství přitom dodává, že zaručit má nejexkluzivnější služby ze všech showroomů na celém světě.
To jen podtrhuje kolekce nábytku Bugatti Home Collection, jehož součástí jsou křesla z karbonových vláken čalouněná stejnou kůží, jakou značka užívá ve svých vozech. Tím bychom ale zmínky o dealerství mohli uzavřít, rozhodně však nekončíme se samotnou značkou. Její marketingový šéf Dr. Stefan Brungs se totiž do Londýna na slavnostní akci vypravil, přičemž na místě utrousil i pár slov o její budoucnosti.
Lze s určitostí potvrdit, že na rozdíl od Bugatti Veyron, které bylo k mání také v otevřené verzi, Chiron bude prodáván pouze jako kupé. Značka ovšem zvažuje jeho možné deriváty ve stylu předchozího Super Sportu. Není ovšem jisté, kdy a zda vůbec dorazí - původní plán počítal s 500 exempláři ve zcela standardním, byť draze personalizovaném provedení.
S ohledem na toto úzké zaměření má Bugatti poměrně uvolněné kapacity. Šéf značky Wolfgang Dürheimer řekl, že „zvažuje čtyři strategické směry“, jimiž se automobilka dále vydá. Jedním z nich je produkční verze konceptu Galibier, o ostatních však CEO Bugatti prý nesmí mluvit. Podle spekulací by ovšem mohlo jít o SUV, elektromobil a levnější model posazený pod Chironem.
„Moje srdce ovšem bije pro Galibier, neboť máme revoluční nápady, jež se dosud ještě nikdo jiný neodvážil realizovat,“ uvádí Dürheimer. Ten dal v roce 2011 modelu zelenou, přičemž původně se počítalo se 3 000 exempláři během osmileté periody. Nicméně o dva roky později Dürheimer zamířil k Audi a plány na luxusní sedan zamířily k ledu. Jeho nástupce Wolfgang Schreiber je pak již nevzkřísil.
V roce 2015 se ale Dürheimer do čela Bugatti vrátil, přičemž plán na zahájení výroby Galibieru byl znovu na stole. „Máme nějaké technické myšlenky pro příští vůz, pro Galibier, na nichž tvrdě pracuji již od chvíle, kdy jsem poprvé zakotvil u Bugatti. Vždy obcházím autosalony a sleduji, co mi luxusní segment nabízí. Nejen v rámci luxusu, ale také v oblasti technologií.“
Zdá se tedy, že Galibier je pomalu již jistotou, přičemž koncern VW Group by tímto způsobem chtěl nabídnout adekvátní konkurenci novému Rolls-Roycu Phantom. Ve stejných vodách lze ovšem hledat také vodítko pro možné SUV, a sice v projektu Cullinam. Ať se však již Bugatti rozhodlo jakkoliv, velmi pravděpodobně s daným vozem vyrukuje až po ukončení výroby Chironu.
Ve srovnání s tímto supersportem by přitom novinka neměla použít koncepci motoru usazeného uprostřed, nýbrž vpředu. Velmi pravděpodobně přitom bude použita platforma MSB, kterou vyvinulo Porsche pro novou Panameru a již budou využívat také některé modely Bentley, tedy další značky z koncernu VW Group, které navíc šéfuje rovněž Dürheimer.
Veškeré střípky mozaiky nám do sebe tedy začínají zapadat, na odhalení finálního obrazu je ale prozatím ještě brzy. Vše tak aktuálně můžeme uzavřít konstatováním, že i přes dieselový skandál koncernu zůstane Bugatti jeho pevnou součástí. Musí však již být ziskové, což je důvod, proč správní rada u značky z Molsheimu vyžaduje dlouhodobý plán.
Bugatti otevřelo v Londýně nový showroom...
...zároveň značka zmínila, že Galibier by se skutečně mohl stát produkčním modelem
Zdroj: Drive
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- BMW si při udávání akcelerace svých aut začalo pomáhat laciným trikem, asi tím zastírá jejich stále větší hmotnost
před 4 hodinami - Tesly odteď jezdí z výroby na expediční parkoviště samy a bez lidského dohledu, jsou to scény jako ze science fiction
včera - Někdo si nechal dát přímo v továrně BMW na M3 kombi růžovou ze vzorníku Porsche. To se dnes může?
30.1.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
- Ven se dere úplně nové auto pro puristy s řadovým šestiválcem, konstrukčně zůstane vážně tradiční
před 3 hodinami - První majitel najel s Peugeotem 482 tisíc km a až teď ho prodává. Jeho stav fascinuje, na kaši je jen částečně
včera - Tesly odteď jezdí z výroby na expediční parkoviště samy a bez lidského dohledu, jsou to scény jako ze science fiction
včera - Fiat chce vrátit do hry možná nejlepší a určitě nejdrsnější Pandu, dojíždí ale na následky svých předchozích chyb
včera - Také Mercedes žaluje EU kvůli clům na auta Číny, ač z Číny žádné své vozy do Evropy nedováží
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva