Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Bugatti Galibier: nové informace potvrzují prodej od roku 2015 a 1 600 koní výkonu
20.8.2012 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Vypadá to, že extrémnímu sedanu od Bugatti už se nevyhneme. A bude ještě výjimečnější, než se čekalo - pod kapotou má mít až 1 600 koní.
Pokud by Bugatti Veyron byl vyvíjený při znalostech současných technologií a materiálů, byla by jeho hmotnost minimálně o 200 kg nižší. A výkon by zcela jistě překonával i verzi Super Sport. Jenže ve světě zasaženém globální recesí by takový projekt zřejmě nikdy nedostal zelenou. Můžeme tak jen děkovat Ferdinandu Piëchovi, vnukovi zakladatele značky Porsche, že Guinnessovou knihou rekordů potvrzený nejrychlejší automobil planety protlačil do výroby.
Piëch tím ale současně koncernu VW Group uvázal na krk velký a především velmi drahý mlýnský kámen, který se Bugatti snažilo rozdrobit na 300 kupátek a 150 exemplářů modelu Grand Sport. Jistě, a také na celou řadu limitovaných edic. Ani to však návratnost investice nezaručilo a tak byl v roce 2009 představen koncept čtyřdveřové limuzíny 16C Galibier.
I přes jeden pár dveří navíc by novinka měla sdílet co největší množství komponentů s druhou generací Veyronu, čímž by náklady konečně mohly být zaplaceny. A to přesto, že Bugatti čeká další nákladný vývoj zahrnující právě nové technologie. Díky tomu by ale osmilitrový motor W16 měl disponovat výkonem až 1 600 koní.
Tato zpráva sice není oficiální, šéf značky Wolfgang Dürheimer ale již potvrdil, že Galibier bude naladěn na výkon vyšší než 1 000 koní. Pyšnit by se přitom měl osmi koncovkami výfuku (tak jako koncept), které by měly do ovzduší vypouštět méně emisí CO2 než v případě Veyronu.
Dürheimer dále dodává, že Galibier by měl být rychlejší než cokoliv na současném trhu. A to prý včetně supersportů, které si vzaly na paškál tuningové firmy. Opět sice svá slova nepodkládá žádným přesným číslem, jisté ovšem je, že překonána bude stoprocentně hodnota 380 km/h.
Více informací bude k dispozici s blížícím se rokem 2015, kdy by Bugatti 16C Galibier měl jít do prodeje. Otázkou je ale styling, tvary konceptu se totiž nezdály být vedení příliš agresivními. Designové oddělení tak má co dělat. Zvláště když výsledek má schvalovat duchovní otec celého projektu Ferdinand Piëch.
Design konceptu Bugatti 16C Galibier byl vedením koncernu VW Group označen jako nepříliš výrazný. Do roku 2015 tak mají stylisté co dělat. Stejně jako technici. Podle dohadů by totiž čtyřdveřový model mohl produkovat až 1 600 koní
Zdroj: Car and Driver
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Tesly odteď jezdí z výroby na expediční parkoviště samy a bez lidského dohledu, jsou to scény jako ze science fiction
včera - Někdo si nechal dát přímo v továrně BMW na M3 kombi růžovou ze vzorníku Porsche. To se dnes může?
30.1.2025 - Lewis Hamilton naboural hned při svém prvním testu v barvách Ferrari, pokračuje v historii mizerných začátků
30.1.2025
Nejčtenější články
- Technici Bugatti odhalili, jak moc se nový Tourbillon liší od Chironu. Prakticky všechno je jinak, byl to pro ně dar i prokletí
3.1.2025 - Tesle poprvé po víc jak 10 letech meziročně klesly prodeje, na skladech jí vázne stále víc nejdražších modelů
3.1.2025 - Vrcholné elektrické Porsche vyzvalo na souboj spalovací Ferrari a motorku Yamahy, nemělo to dělat
3.1.2025 - Zákazník Hennessey si vyžádal asi nejbizarnější příplatkový prvek historie superaut, dává najevo, odkud jeho vůz je
3.1.2025 - Grafik ukázal, jak by měla vypadat nová generace spalovacího BMW 3 ve vrcholné šestiválcové verzi, nepůsobí úplně zle
3.1.2025
Živá témata na fóru
- Řidiči, co to mají v ruce... 02.01. 08:19 - Zajda
- OT - zavírám krám, uklízím 01.31. 20:14 - petr_riha
- Lampárna (stěžovatelna) 01.31. 14:40 - pavproch
- Další zajímavá autovidea 01.30. 13:41 - Stepan
- Fiat a vše kolem nich 01.30. 11:37 - pavproch
- Nová baterie - dobíjecí napětí? +dotaz alternátor 01.29. 16:12 - Kecachep
- Onboard videa 01.29. 12:47 - Brus
- Za kolik jezdíte s dieselem? 01.29. 08:35 - Brus