Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Bugatti Galibier: nové informace potvrzují prodej od roku 2015 a 1 600 koní výkonu
20.8.2012 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Vypadá to, že extrémnímu sedanu od Bugatti už se nevyhneme. A bude ještě výjimečnější, než se čekalo - pod kapotou má mít až 1 600 koní.
Pokud by Bugatti Veyron byl vyvíjený při znalostech současných technologií a materiálů, byla by jeho hmotnost minimálně o 200 kg nižší. A výkon by zcela jistě překonával i verzi Super Sport. Jenže ve světě zasaženém globální recesí by takový projekt zřejmě nikdy nedostal zelenou. Můžeme tak jen děkovat Ferdinandu Piëchovi, vnukovi zakladatele značky Porsche, že Guinnessovou knihou rekordů potvrzený nejrychlejší automobil planety protlačil do výroby.
Piëch tím ale současně koncernu VW Group uvázal na krk velký a především velmi drahý mlýnský kámen, který se Bugatti snažilo rozdrobit na 300 kupátek a 150 exemplářů modelu Grand Sport. Jistě, a také na celou řadu limitovaných edic. Ani to však návratnost investice nezaručilo a tak byl v roce 2009 představen koncept čtyřdveřové limuzíny 16C Galibier.
I přes jeden pár dveří navíc by novinka měla sdílet co největší množství komponentů s druhou generací Veyronu, čímž by náklady konečně mohly být zaplaceny. A to přesto, že Bugatti čeká další nákladný vývoj zahrnující právě nové technologie. Díky tomu by ale osmilitrový motor W16 měl disponovat výkonem až 1 600 koní.
Tato zpráva sice není oficiální, šéf značky Wolfgang Dürheimer ale již potvrdil, že Galibier bude naladěn na výkon vyšší než 1 000 koní. Pyšnit by se přitom měl osmi koncovkami výfuku (tak jako koncept), které by měly do ovzduší vypouštět méně emisí CO2 než v případě Veyronu.
Dürheimer dále dodává, že Galibier by měl být rychlejší než cokoliv na současném trhu. A to prý včetně supersportů, které si vzaly na paškál tuningové firmy. Opět sice svá slova nepodkládá žádným přesným číslem, jisté ovšem je, že překonána bude stoprocentně hodnota 380 km/h.
Více informací bude k dispozici s blížícím se rokem 2015, kdy by Bugatti 16C Galibier měl jít do prodeje. Otázkou je ale styling, tvary konceptu se totiž nezdály být vedení příliš agresivními. Designové oddělení tak má co dělat. Zvláště když výsledek má schvalovat duchovní otec celého projektu Ferdinand Piëch.
Design konceptu Bugatti 16C Galibier byl vedením koncernu VW Group označen jako nepříliš výrazný. Do roku 2015 tak mají stylisté co dělat. Stejně jako technici. Podle dohadů by totiž čtyřdveřový model mohl produkovat až 1 600 koní
Zdroj: Car and Driver
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Nástupce nejoblíbenějšího auta Jeremyho Clarksona už piluje formu na Ringu, svému předchůdci se ale nemá šanci vyrovnat
před 10 hodinami - Nové Audi A5 dostalo klíč vypadající tak lacině, že ho „nedává” ani tvrdé jádro fanoušků, štve je i argumentace značky
včera - Charles Leclerc má v garáži další nové Ferrari. Při jeho barevné kombinaci se mu mezi ostatními auty ztratí
30.10.2024
Nejčtenější články
- Vrcholné elektrické Mercedesy ztrácí na ceně tak moc a tak rychle, že se po chvíli prodávají levněji než tuctové nové Tesly Y
2.10.2024 - Velké SUV Renaultu jako nové propadlo. Jako ojeté je na tom snad ještě hůř, stojí ale pakatel
2.10.2024 - Škoda pod tlakem odpískala své absurdní plány. Elektrická Octavia se odkládá, smrt spalovacích modelů též, šéfové přiznali barvu
3.10.2024 - Šéf sportovní divize Mercedesu je totálně mimo. I po fiasku hybridního C63 věří, že si lidé místo pro V8 přijdou pro elektromotor
3.10.2024 - VW Golf během tří generací zdražil téměř na dvojnásobek. Němci vyjmenovali důvody, které k tomu vedly
3.10.2024
Živá témata na fóru
- Suzuki obecně 11.01. 22:50 - jarka
- vyber motorky 11.01. 22:17 - Brus
- Jaguar a dalsi britske zverstvo 11.01. 21:22 - Lachende Bestien
- Rychlodotazy 11.01. 18:05 - delphin
- Elektromobily a vse kolem nich 11.01. 15:52 - petr_riha
- Řidiči, co to mají v ruce... 11.01. 14:04 - M.Z.
- Lampárna (stěžovatelna) 11.01. 09:42 - M.Z.
- S větrem ve vlasech.... 10.31. 19:38 - M.Z.