Bugatti Chiron se o rok zpozdí, šéf VW nebyl spokojen s prototypem

Nástupce Veyronu má být lehčí, více prostorný i řidičsky zajímavý. Nyní však těchto cílů nedosahuje, šéf koncernu tak prodloužil jeho vývoj.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Bugatti Chiron se o rok zpozdí, šéf VW nebyl spokojen s prototypem

26.6.2015 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek

Bugatti Chiron se o rok zpozdí, šéf VW nebyl spokojen s prototypem

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Nástupce Veyronu má být lehčí, více prostorný i řidičsky zajímavý. Nyní však těchto cílů nedosahuje, šéf koncernu tak prodloužil jeho vývoj.

Před několika málo týdny bylo poprvé ve své kůži nachytáno Bugatti Chiron. Tedy nástupce momentálně nejrychlejšího auta této planety, alespoň podle Guinnessovy knihy rekordů. Jeho příchod byl přitom naplánován na příští rok, což souviselo nejen s letošním ukončením výroby modelu Veyron, ale také se zakončením testů a vývoje. Ten započal před více než čtyřmi roky, přičemž na jeho konci jsme se měli dočkat mnohem lehčího a zároveň lépe reagujícího supersportu, než jakým kdy mohl být jeho předchůdce.

Z toho důvodu ostatně novinka měla dostat do vínku více než 90 procent nových komponentů, kdy kupříkladu celá karoserie počítá s uhlíkovými vlákny. To nejen srazí hmotnost, ale zároveň také navýší tuhost. Motor pak i nadále počítá s osmi litry objemu a šestnácti válci, zároveň však dostane do vínku minimálně dvě (z celkových čtyř) elektricky řízená turbodmychadla. Výsledkem bude 1 500 koní, s nimiž vůz pokoří stovku za dvě sekundy a dosáhne maximálky přes 450 km/h.

Již tato fakta by stačila k potlesku, kromě ohromující jízdní dynamiky však má Chiron nabídnout také prostornější kabinu a komfortnější pozici za volantem než Bugatti Veyron. Zlepšen pak má být rovněž výhled do všech stran, zatímco sedmistupňová dvouspojková skříň počítá s novým softwarem vylepšujícím řazení. A aby toho nebylo málo, pak systému pohonu všech kol podá pomocnou ruku vektorování točivého momentu.

Zcela logicky by se tak Chiron měl opětovně vyšvihnout na vrchol „potravinového řetězce“ a nechat za sebou celou řadu současných hybridních supersportů. Nicméně vše má jeden háček. Stejně jako byl nemalými těžkostmi doprovázen vývoj Bugatti Veyron, pak jako po másle neuhání ani technici v případě nástupce. To si na vlastní kůži vyzkoušel šéf koncernu VW Group, který nedávno usedl za volant jednoho z prototypů.

Na konci testovací jízdy ale neprovolával slávu, místo toho upozornil na celou řadu problémů, které je třeba vyřešit. Z toho důvodu bylo slavnostní představení odloženo, s příchodem novinky tak můžeme počítat až v roce 2017. A to samozřejmě jen za předpokladu, že vše již nadále půjde jako na drátkách. Vytyčených cílů má totiž Chiron ještě více než Veyron, který měl být „jen“ nejrychlejší, nejvýkonnější a nejdražší.

Závěrem pak již jen můžeme dodat, že také v rámci ceny překoná novinka originál, stát by totiž měla v základu okolo 2,4 milionu dolarů (cca 58,36 milionu korun). I přes tuto horentní sumu ovšem Bugatti opětovně nevydělá ani na jednom exempláři. Vůz bude totiž znovu brán jen jako výkladní skříň technologií koncernu, který následné mnohé systémy uvede v běžnějších modelech.


Bugatti Chiron se o rok zpozdí, šéf VW nebyl spokojen s prototypem - 1 - Bugatti Chiron dalsi novy render 01Bugatti Chiron se o rok zpozdí, šéf VW nebyl spokojen s prototypem - 2 - Bugatti Chiron dalsi novy render 02Bugatti Chiron se o rok zpozdí, šéf VW nebyl spokojen s prototypem - 3 - Bugatti Chiron dalsi novy render 03Bugatti Chiron se o rok zpozdí, šéf VW nebyl spokojen s prototypem - 4 - Bugatti Chiron dalsi novy render 04
Bugatti Chiron se ukázalo na nových neoficiálních ilustracích, realita ale nejspíše bude o trochu jiná...

Bugatti Chiron se o rok zpozdí, šéf VW nebyl spokojen s prototypem - 5 - Bugatti Chiron prototyp videoscreen 01Bugatti Chiron se o rok zpozdí, šéf VW nebyl spokojen s prototypem - 6 - Bugatti Chiron prototyp videoscreen 02Bugatti Chiron se o rok zpozdí, šéf VW nebyl spokojen s prototypem - 7 - Bugatti Chiron prototyp videoscreen 03
...jak naznačují snímky vývojového prototypu. S tím momentálně není příliš spokojen šéf koncernu VW Group Martin Winterkorn

Zdroj: Automobile

Petr Prokopec

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.