Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Bugatti Chiron se o rok zpozdí, šéf VW nebyl spokojen s prototypem
26.6.2015 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Nástupce Veyronu má být lehčí, více prostorný i řidičsky zajímavý. Nyní však těchto cílů nedosahuje, šéf koncernu tak prodloužil jeho vývoj.
Před několika málo týdny bylo poprvé ve své kůži nachytáno Bugatti Chiron. Tedy nástupce momentálně nejrychlejšího auta této planety, alespoň podle Guinnessovy knihy rekordů. Jeho příchod byl přitom naplánován na příští rok, což souviselo nejen s letošním ukončením výroby modelu Veyron, ale také se zakončením testů a vývoje. Ten započal před více než čtyřmi roky, přičemž na jeho konci jsme se měli dočkat mnohem lehčího a zároveň lépe reagujícího supersportu, než jakým kdy mohl být jeho předchůdce.
Z toho důvodu ostatně novinka měla dostat do vínku více než 90 procent nových komponentů, kdy kupříkladu celá karoserie počítá s uhlíkovými vlákny. To nejen srazí hmotnost, ale zároveň také navýší tuhost. Motor pak i nadále počítá s osmi litry objemu a šestnácti válci, zároveň však dostane do vínku minimálně dvě (z celkových čtyř) elektricky řízená turbodmychadla. Výsledkem bude 1 500 koní, s nimiž vůz pokoří stovku za dvě sekundy a dosáhne maximálky přes 450 km/h.
Již tato fakta by stačila k potlesku, kromě ohromující jízdní dynamiky však má Chiron nabídnout také prostornější kabinu a komfortnější pozici za volantem než Bugatti Veyron. Zlepšen pak má být rovněž výhled do všech stran, zatímco sedmistupňová dvouspojková skříň počítá s novým softwarem vylepšujícím řazení. A aby toho nebylo málo, pak systému pohonu všech kol podá pomocnou ruku vektorování točivého momentu.
Zcela logicky by se tak Chiron měl opětovně vyšvihnout na vrchol „potravinového řetězce“ a nechat za sebou celou řadu současných hybridních supersportů. Nicméně vše má jeden háček. Stejně jako byl nemalými těžkostmi doprovázen vývoj Bugatti Veyron, pak jako po másle neuhání ani technici v případě nástupce. To si na vlastní kůži vyzkoušel šéf koncernu VW Group, který nedávno usedl za volant jednoho z prototypů.
Na konci testovací jízdy ale neprovolával slávu, místo toho upozornil na celou řadu problémů, které je třeba vyřešit. Z toho důvodu bylo slavnostní představení odloženo, s příchodem novinky tak můžeme počítat až v roce 2017. A to samozřejmě jen za předpokladu, že vše již nadále půjde jako na drátkách. Vytyčených cílů má totiž Chiron ještě více než Veyron, který měl být „jen“ nejrychlejší, nejvýkonnější a nejdražší.
Závěrem pak již jen můžeme dodat, že také v rámci ceny překoná novinka originál, stát by totiž měla v základu okolo 2,4 milionu dolarů (cca 58,36 milionu korun). I přes tuto horentní sumu ovšem Bugatti opětovně nevydělá ani na jednom exempláři. Vůz bude totiž znovu brán jen jako výkladní skříň technologií koncernu, který následné mnohé systémy uvede v běžnějších modelech.




Bugatti Chiron se ukázalo na nových neoficiálních ilustracích, realita ale nejspíše bude o trochu jiná...
...jak naznačují snímky vývojového prototypu. S tím momentálně není příliš spokojen šéf koncernu VW Group Martin Winterkorn
Zdroj: Automobile
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Aby se nezapomnělo: Nová Audi A5 a A6 jsou si skoro k nerozeznání podobná, bez návodu je možná ani nerozlišíte
před 9 hodinamiPorsche se chlubí časem vrcholného elektromobilu, který je o 5 s pomalejší než jeho 6 let stará spalovací obdoba. Tomu se říká pokrok
včeraPrvní kradené znaky čínského Porsche za cenu Octavie se začaly objevovat v prodeji, automobilka si za jejich „popularitu” může sama
včera
Nové na MotoForum.cz
- Pole Position pro Gonzaleze, 6. Salač 20:43
- Opět PP pro Bertelleho 20:23
- PP pro #93 MM 20:04
- Portimão-Test, 1. den: BMW před Ducati; dále Yamaha a Honda včera 20:57
- Show Marca Marqueze, crash Bagnaii včera 20:28
Nejnovější články
Němci proklepli nejspolehlivější dostupné auto podle svých vlastních STK, kladů má na rozdávání
před 8 hodinamiAby se nezapomnělo: Nová Audi A5 a A6 jsou si skoro k nerozeznání podobná, bez návodu je možná ani nerozlišíte
před 9 hodinamiŠkoda začala odhalovat svou novou vlajkovou loď, bude to další velmi kontroverzní novinka
před 11 hodinamiUž i Němci chápou: „Automobilky kvůli elektromobilům uvízly v katastrofální spirále ztrát.” Uniknout z ní nebude snadné
dnesBMW poprvé ukázalo novou elektrickou řadu 3. Vypadá to, že ji znovu trápí stejný problém jako dnešní pětku
dnes
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva