Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Bugatti Chiron se o rok zpozdí, šéf VW nebyl spokojen s prototypem
26.6.2015 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Nástupce Veyronu má být lehčí, více prostorný i řidičsky zajímavý. Nyní však těchto cílů nedosahuje, šéf koncernu tak prodloužil jeho vývoj.
Před několika málo týdny bylo poprvé ve své kůži nachytáno Bugatti Chiron. Tedy nástupce momentálně nejrychlejšího auta této planety, alespoň podle Guinnessovy knihy rekordů. Jeho příchod byl přitom naplánován na příští rok, což souviselo nejen s letošním ukončením výroby modelu Veyron, ale také se zakončením testů a vývoje. Ten započal před více než čtyřmi roky, přičemž na jeho konci jsme se měli dočkat mnohem lehčího a zároveň lépe reagujícího supersportu, než jakým kdy mohl být jeho předchůdce.
Z toho důvodu ostatně novinka měla dostat do vínku více než 90 procent nových komponentů, kdy kupříkladu celá karoserie počítá s uhlíkovými vlákny. To nejen srazí hmotnost, ale zároveň také navýší tuhost. Motor pak i nadále počítá s osmi litry objemu a šestnácti válci, zároveň však dostane do vínku minimálně dvě (z celkových čtyř) elektricky řízená turbodmychadla. Výsledkem bude 1 500 koní, s nimiž vůz pokoří stovku za dvě sekundy a dosáhne maximálky přes 450 km/h.
Již tato fakta by stačila k potlesku, kromě ohromující jízdní dynamiky však má Chiron nabídnout také prostornější kabinu a komfortnější pozici za volantem než Bugatti Veyron. Zlepšen pak má být rovněž výhled do všech stran, zatímco sedmistupňová dvouspojková skříň počítá s novým softwarem vylepšujícím řazení. A aby toho nebylo málo, pak systému pohonu všech kol podá pomocnou ruku vektorování točivého momentu.
Zcela logicky by se tak Chiron měl opětovně vyšvihnout na vrchol „potravinového řetězce“ a nechat za sebou celou řadu současných hybridních supersportů. Nicméně vše má jeden háček. Stejně jako byl nemalými těžkostmi doprovázen vývoj Bugatti Veyron, pak jako po másle neuhání ani technici v případě nástupce. To si na vlastní kůži vyzkoušel šéf koncernu VW Group, který nedávno usedl za volant jednoho z prototypů.
Na konci testovací jízdy ale neprovolával slávu, místo toho upozornil na celou řadu problémů, které je třeba vyřešit. Z toho důvodu bylo slavnostní představení odloženo, s příchodem novinky tak můžeme počítat až v roce 2017. A to samozřejmě jen za předpokladu, že vše již nadále půjde jako na drátkách. Vytyčených cílů má totiž Chiron ještě více než Veyron, který měl být „jen“ nejrychlejší, nejvýkonnější a nejdražší.
Závěrem pak již jen můžeme dodat, že také v rámci ceny překoná novinka originál, stát by totiž měla v základu okolo 2,4 milionu dolarů (cca 58,36 milionu korun). I přes tuto horentní sumu ovšem Bugatti opětovně nevydělá ani na jednom exempláři. Vůz bude totiž znovu brán jen jako výkladní skříň technologií koncernu, který následné mnohé systémy uvede v běžnějších modelech.
Bugatti Chiron se ukázalo na nových neoficiálních ilustracích, realita ale nejspíše bude o trochu jiná...
...jak naznačují snímky vývojového prototypu. S tím momentálně není příliš spokojen šéf koncernu VW Group Martin Winterkorn
Zdroj: Automobile
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Tesly odteď jezdí z výroby na expediční parkoviště samy a bez lidského dohledu, jsou to scény jako ze science fiction
včera - Někdo si nechal dát přímo v továrně BMW na M3 kombi růžovou ze vzorníku Porsche. To se dnes může?
30.1.2025 - Lewis Hamilton naboural hned při svém prvním testu v barvách Ferrari, pokračuje v historii mizerných začátků
30.1.2025
Nové na MotoForum.cz
- Sepang Shakedown test 1. den: Nejrychlejším Pol Espargaro včera 11:20
- News z EWC Endurance včera 11:00
- Indian Sport Chief RT a Super Chief Dark Horse 2025: stylové cruisery včera 08:00
- König mění Německo za Španělsko a také kubaturu 30.1.2025
- MotoGP-Shakedown: Kdo bude testovat v pátek v Sepangu? 30.1.2025
Nejnovější články
- Luxusní Hyundai měla být od roku 2025 jen elektrická. Je rok 2025 a hádejte co? Nic, nezbylo z toho vůbec nic
před 2 hodinami - Nový Fiat Panda se ukázal v úplném základu, místo středového displeje má na palubce tuto věc
před 3 hodinami - Některé lidi zjevně rozčiluje jen svoboda jiných. Jinak se nedá vysvětlit, proč je štvou návraty spalovacích motorů
včera - První majitel najel s Peugeotem 482 tisíc km a až teď ho prodává. Jeho stav fascinuje, na kaši je jen částečně
včera - Tesly odteď jezdí z výroby na expediční parkoviště samy a bez lidského dohledu, jsou to scény jako ze science fiction
včera
Živá témata na fóru
- Řidiči, co to mají v ruce... 02.01. 08:19 - Zajda
- OT - zavírám krám, uklízím 01.31. 20:14 - petr_riha
- Lampárna (stěžovatelna) 01.31. 14:40 - pavproch
- Další zajímavá autovidea 01.30. 13:41 - Stepan
- Fiat a vše kolem nich 01.30. 11:37 - pavproch
- Nová baterie - dobíjecí napětí? +dotaz alternátor 01.29. 16:12 - Kecachep
- Onboard videa 01.29. 12:47 - Brus
- Za kolik jezdíte s dieselem? 01.29. 08:35 - Brus