Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Bugatti Chiron se o rok zpozdí, šéf VW nebyl spokojen s prototypem
26.6.2015 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Nástupce Veyronu má být lehčí, více prostorný i řidičsky zajímavý. Nyní však těchto cílů nedosahuje, šéf koncernu tak prodloužil jeho vývoj.
Před několika málo týdny bylo poprvé ve své kůži nachytáno Bugatti Chiron. Tedy nástupce momentálně nejrychlejšího auta této planety, alespoň podle Guinnessovy knihy rekordů. Jeho příchod byl přitom naplánován na příští rok, což souviselo nejen s letošním ukončením výroby modelu Veyron, ale také se zakončením testů a vývoje. Ten započal před více než čtyřmi roky, přičemž na jeho konci jsme se měli dočkat mnohem lehčího a zároveň lépe reagujícího supersportu, než jakým kdy mohl být jeho předchůdce.
Z toho důvodu ostatně novinka měla dostat do vínku více než 90 procent nových komponentů, kdy kupříkladu celá karoserie počítá s uhlíkovými vlákny. To nejen srazí hmotnost, ale zároveň také navýší tuhost. Motor pak i nadále počítá s osmi litry objemu a šestnácti válci, zároveň však dostane do vínku minimálně dvě (z celkových čtyř) elektricky řízená turbodmychadla. Výsledkem bude 1 500 koní, s nimiž vůz pokoří stovku za dvě sekundy a dosáhne maximálky přes 450 km/h.
Již tato fakta by stačila k potlesku, kromě ohromující jízdní dynamiky však má Chiron nabídnout také prostornější kabinu a komfortnější pozici za volantem než Bugatti Veyron. Zlepšen pak má být rovněž výhled do všech stran, zatímco sedmistupňová dvouspojková skříň počítá s novým softwarem vylepšujícím řazení. A aby toho nebylo málo, pak systému pohonu všech kol podá pomocnou ruku vektorování točivého momentu.
Zcela logicky by se tak Chiron měl opětovně vyšvihnout na vrchol „potravinového řetězce“ a nechat za sebou celou řadu současných hybridních supersportů. Nicméně vše má jeden háček. Stejně jako byl nemalými těžkostmi doprovázen vývoj Bugatti Veyron, pak jako po másle neuhání ani technici v případě nástupce. To si na vlastní kůži vyzkoušel šéf koncernu VW Group, který nedávno usedl za volant jednoho z prototypů.
Na konci testovací jízdy ale neprovolával slávu, místo toho upozornil na celou řadu problémů, které je třeba vyřešit. Z toho důvodu bylo slavnostní představení odloženo, s příchodem novinky tak můžeme počítat až v roce 2017. A to samozřejmě jen za předpokladu, že vše již nadále půjde jako na drátkách. Vytyčených cílů má totiž Chiron ještě více než Veyron, který měl být „jen“ nejrychlejší, nejvýkonnější a nejdražší.
Závěrem pak již jen můžeme dodat, že také v rámci ceny překoná novinka originál, stát by totiž měla v základu okolo 2,4 milionu dolarů (cca 58,36 milionu korun). I přes tuto horentní sumu ovšem Bugatti opětovně nevydělá ani na jednom exempláři. Vůz bude totiž znovu brán jen jako výkladní skříň technologií koncernu, který následné mnohé systémy uvede v běžnějších modelech.
Bugatti Chiron se ukázalo na nových neoficiálních ilustracích, realita ale nejspíše bude o trochu jiná...
...jak naznačují snímky vývojového prototypu. S tím momentálně není příliš spokojen šéf koncernu VW Group Martin Winterkorn
Zdroj: Automobile
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Nástupce nejoblíbenějšího auta Jeremyho Clarksona už piluje formu na Ringu, svému předchůdci se ale nemá šanci vyrovnat
před 9 hodinami - Nové Audi A5 dostalo klíč vypadající tak lacině, že ho „nedává” ani tvrdé jádro fanoušků, štve je i argumentace značky
včera - Charles Leclerc má v garáži další nové Ferrari. Při jeho barevné kombinaci se mu mezi ostatními auty ztratí
30.10.2024
Nové na MotoForum.cz
- Valencia odřeknuta, termín finále o týden později 14:44
- Pátek v Sepangu 11:04
- Časový program PETRONAS Grand Prix of Malaysia včera 17:00
- Moto2 Sepang: Azman a Pawi 30.10.2024
- Pomalu se plní startovní rošt WorldSSP 2025 29.10.2024
Nejnovější články
- Rozpadající se Mercedes z vrakoviště se prodal skoro za čtvrt miliardy, zájem o něj překonal všechna očekávání
před 5 hodinami - Čína instruovala automobilky, aby neinvestovaly v zemích EU, které zvedly ruku pro vyšší cla. Tak kdepak máme Česko?
před 6 hodinami - Tesla se zapnutým FSD smetla na dálnici jelena a neubrala ani pak. „Po tolika zbytečných brzděních den co den?” ptá se udivený majitel
před 8 hodinami - Nástupce nejoblíbenějšího auta Jeremyho Clarksona už piluje formu na Ringu, svému předchůdci se ale nemá šanci vyrovnat
před 9 hodinami - Zákazníci žalují zkrachovalou automobilku mistra světa F1. Vybrala obrovské zálohy na nová auta, nevrátila nic
před 10 hodinami
Tiskové zprávy
- MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva