Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Bugatti Chiron prý udělá stovku za 2 s, stanoví nová měřítka
26.4.2015 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Bugatti Chiron už se rýsuje. Nabídne prý parametry některých vozů F1. Motor si ponechá obří, hrozil mu ale i downsizing, na „pouhý” čtrnáctiválec.
Duchovní otec původního Veyronu už možná není kapitánem koncernu Volkswagen, jeho odkaz ale bude ve firmě žít ještě hodně dlouho. A jedním z důkazů se stane i vůz, o kterém jsme hovořili naposledy včera, když se prohnal po Severní smyčce Nürburgringu.
Jde o Bugatti Chiron, nového krále superaut, který se možná už příští rok má stát tím, čím byl před nějakými deseti léty Veyron - vozem naprosto výjimečným a pro ostatní výrobce tak nedostižným, že budou i po dekádě na trhu vyslovovat jeho jméno s úctou. O tomto autě už jsme si v minulosti leccos řekli, britský Car ale vyštrachal nové a přesnější detaily, které berou dech.
Jisté už je prý samotné jméno Chiron, za což budeme jenom rádi - jméno výjimečného pilota tak výjimečnému vozu jistě padne. Zajímavější jsou ale technické podrobnosti, z nichž některé jsou pro běžného smtelníka až trochu komické. V době, kdy se děsíme nástupu tříválce 1,0 TSI i do Octavie, měl downsizing stihnout i nové Bugatti. Nestane se to, vůz si zachová motor 8,0 W16 se čtveřicí turbodmychadel i kdyby ale došlo k opaku, náhradou nemělo být nic méně opulentního - čtrnáctiválcový motor se stejným počtem turb. Takto víme, že novinka bude poháněna v základech stejnou jednotkou, totožný výkon ale dávat nebude - osmilitr se nadechne k dodávce až 1 500 koní a 1 500 Nm točivého momentu na všechna kola, což jsou ohromující čísla.
Z naznačeného by se mohlo zdát, že Chiron bude jakýmsi facelfitem či evolucí Veyronu, ale nebude tomu tak. Údajně 92 % dílů vpzu bude nových a stihnou i samotný motor, který má navzdory absenci downsizingu používat systém deaktivace válců a pracovat také s elektricky poháněnými turby. Auto má být na jednu stranu více každodenní, na druhou ale prý nabídne „výkonnostní parametry některých vozů Formule 1”.
Řeč je nejspíše o dynamice, která bude znovu z jiného světa. Když kdysi přišel na trh první Veyron, bylo jeho zrychlení na stovku pod 3 sekundy něčím mimořádným, dnes této hodnotě dokáže konkurovat i řada podstatně levnějších aut. Novinka tak má všem zasadit velmi tvrdý úder a posunout meze možného o hodně dále - akcelerace na stovku má trvat jen 2 sekundy a maximální rychlost se posunout až k hranici 463 km/h. A Bugatti si dá záležet i na spotřebě paliva, v kombinaci se má dostat pod hranici 20 litrů na 100 km...
Vypadá to na nový stroj snů, ještě chvíli si o něm ale budeme muset nechat jen zdát. Je otázkou, co s dobou jeho příchodu udělá rezignace Ferdinanda Piëcha, neboť to byl právě on, kdo slíbil jeho příchod na trh v roce 2016. Zdá se však, že všechny práce již pokračují podle plánu a první sériové auto s dvousekundovou akcelerací na stovku bychom mohli poznat už do roka a do dne...
Teoretická podoba Chironu zatím nemá žádné pevné základy
Starší snímky testovací muly „nového Veyronu”
Již publikované video z testů na Nordschleife
Zdroj: Car
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Řidič ukázal záda celé skvadře policejních hlídek na okreskách v až 280 km/h, tolik mu naměřili přímo při honičce
dnes - Německý automobilový průmysl zasáhl symbolický krach, tradiční výrobce skončil po 228 letech, 1 500 lidí je bez práce
včera - Expert předělal volant moderního Porsche na otočné sněžítko. Dalo to příšernou práci, přitom taková blbost, co?
23.12.2024
Nové na MotoForum.cz
- Ducati Multistrada V2 a V2 S 2025: nejlehčí ve své kategorii 23.12.2024
- John McPhee 2025 za MasterMac Honda v British Superbike Championship 23.12.2024
- Savadori zůstává další 2 roky u Aprilie 22.12.2024
- Chun Mei Liu pojede i 2025 WorldWCR 21.12.2024
- Startovní listina Red Bull Rookies Cupu 2025 21.12.2024
Nejčtenější články
- Mercedes pracuje na konci kotoučových brzd, jak je známe, nové řešení by vydrželo až 15 let a 300 tisíc km
25.11.2024 - Levně k mání je sen odpůrců moderny. Dodnes nejeté auto má obří motor bez výkonu, volant bez airbagu a elektrická okna jako vrchol komfortu
25.11.2024 - Expertka vysvětlila, proč automobilky musí vracet tlačítka do kabin. „Dotyková mánie” je prý u konce, dochází na „přetlačítkování”
25.11.2024 - Nový vrchol sportovních silničních Porsche je tak brutální extrém, že mu sebrali i zadní okno
25.11.2024 - Přes 200 tisíc korejských elektromobilů musí do servisů. Trápí je pořád stejný problém, rýsuje se z toho velká patálie
25.11.2024
Živá témata na fóru
- Onboard videa 12.25. 17:03 - Stepan
- Fiat a vše kolem nich 12.25. 16:33 - pavproch
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 12.24. 14:09 - M.Z.
- Politický koutek 12.24. 12:03 - Brus
- Pneu koutek 12.23. 18:43 - řidičBOB
- PF 2022, 2023, 2024. 2025 12.23. 11:54 - Lachende Bestien
- Dálniční známka 2021 i 2022 (přidáno 2023, 2024 atd) 12.23. 11:47 - Lachende Bestien
- BMW Divize 12.22. 14:52 - pavproch