Bugatti Chiron pojede až 463 km/h, zpozdí se ale kvůli Veyronu Speedster

Nový hypersport se k výkonu 1 500 koní dostane s pomocí elektrických dmychadel, zvládne až 463 km/h.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Bugatti Chiron pojede až 463 km/h, zpozdí se ale kvůli Veyronu Speedster

12.12.2014 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek

Bugatti Chiron pojede až 463 km/h, zpozdí se ale kvůli Veyronu Speedster

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Nový hypersport se k výkonu 1 500 koní dostane s pomocí elektrických dmychadel, zvládne až 463 km/h.

O nástupci francouzsko-německého hypersportu se hovoří již nějaký ten pátek, dosud tu ovšem mnoho věrohodných informací nebylo. Jisté je pouze tolik, že novinka bude naladěna na nejméně 1 500 koní, přičemž nejspíše ponese název Chiron. To dává smysl, neboť novodobé Bugatti se klaní své minulosti prakticky při každé příležitosti. Stačí si vzpomenout na sérii Les Legendes, výjimku pak netvoří ani samotný Veyron, který byl pojmenován po testovacím jezdci a závodníkovi Pierru Veyronovi. Nástupce by pro změnu ctil Louise Chirona, skvělého pilota, vítěze hned tří Velkých cen Československa.

To jsme ovšem zabloudili poněkud do historie, pročež se vraťme zpátky do přítomnosti k samotnému vozu. Ten si pod kapotou má ponechat osmilitrový motor W16, klasická turbodmychadla ovšem vymění za elektricky řízená. Díky tomu lze očekávat nulovou či minimální prodlevu při stlačení plynového pedálu. Dále se dočkáme přímého vstřikování, chybět nebude ani vyšší plnící tlak.

Všechny tyto kroky mají zvýšit výkon na oněch 1 500 koní, jež doprovodí točivý moment 1 500 Nm. Veškerý výkon bude přenášet přepracovaný a rychleji řadící sedmistupňový dvouspojkový automat na všechna čtyři kola, přičemž výsledkem má být akcelerace z klidu na stovku pod 2,5 sekundy a nejvyšší rychlost 463 km/h. Očekávat tak můžeme přepsání Guinnessovy knihy rekordů.

Aby přitom Chiron zůstal i při enormním tempu stabilní, dostane aktivní deflektory. O bezpečné zastavení se pak budou starat karbon-keramické kotouče, kterým pomůže masivní zadní křídlo sloužící i jako aerodynamická brzda. Vše přitom bude rámovat mnohem pohlednější karoserie, kterou šéfdesignér koncernu VW Group Walter de Silva nazval „uměleckým dílem“.

Exteriér má ovšem do značné míry zachovávat siluetu stávajícího provedení, zatímco uvnitř se dočkáme opravdu razantního překopání. Nová kabina by následně měla nabídnout více prostoru a zároveň napravit posez za volantem, který je momentálně trochu vychýlený. S ohledem na vyšší maximálku pak máme čekat i tachometr ocejchovaný do hodnoty 500 km/h.

Vylepšení se pak má dočkat i samotné nastupování, které je momentálně jednou ze slabin vozu. Dveře se totiž otevírají v malém úhlu a potřeba je překročit masivní práh. Bývalý šéf koncernu Ferdinand Piëch, který značku Bugatti přivedl k novému životu, proto navrhuje řešení, kde by se dveře otevíraly společně s venkovní částí bočních prahů.

Takové řešení je však značně komplikované a drahé, pročež je otázkou, zda technické oddělení Piëchovo volání vyslyšelo. Zvláště, když vývoj vozu běží již čtvrtým rokem. Jelikož ovšem zásadně přepracováno nebo zcela vyměněno má být 92 procent všech dílů, dá se předpokládat, že ke změně k lepšímu v této oblasti dojde stoprocentně.

Slavnostní odhalení, minimálně pro úzký okruh velmi bohaté klientely, pak bylo naplánováno na závěr příštího roku, přičemž do prodeje novinka zamíří až někdy ve druhém pololetí 2016. Důvodem je ten fakt, že Bugatti plánuje ještě jednu speciální edici stávajícího Veyronu. Ta by přitom neměla dostat jen jinak lakovaný exteriér a přečalouněný interiér.

Místo toho se prý chystá provedení Speedster, které počítá s razantním přepracováním karoserie ve stylu Lamborghini Reventón či Sesto Elemento. Díky tomu by cena mohla vyšplhat někam ke třem milionům euro (cca 82,5 mil. Kč), přestože po mechanické stránce půjde o model Grand Sport Vitesse.


Bugatti Chiron pojede až 463 km/h, zpozdí se ale kvůli Veyronu Speedster - 1 - Bugatti Chiron 2016 novy render
Nástupce Bugatti Veyron se již ukázal nejen na oficiální ilustraci...

Bugatti Chiron pojede až 463 km/h, zpozdí se ale kvůli Veyronu Speedster - 2 - Bugatti Chiron 2016 spy foto 01Bugatti Chiron pojede až 463 km/h, zpozdí se ale kvůli Veyronu Speedster - 3 - Bugatti Chiron 2016 spy foto 02Bugatti Chiron pojede až 463 km/h, zpozdí se ale kvůli Veyronu Speedster - 4 - Bugatti Chiron 2016 spy foto 03Bugatti Chiron pojede až 463 km/h, zpozdí se ale kvůli Veyronu Speedster - 5 - Bugatti Chiron 2016 spy foto 04Bugatti Chiron pojede až 463 km/h, zpozdí se ale kvůli Veyronu Speedster - 6 - Bugatti Chiron 2016 spy foto 05Bugatti Chiron pojede až 463 km/h, zpozdí se ale kvůli Veyronu Speedster - 7 - Bugatti Chiron 2016 spy foto 06Bugatti Chiron pojede až 463 km/h, zpozdí se ale kvůli Veyronu Speedster - 8 - Bugatti Chiron 2016 spy foto 07Bugatti Chiron pojede až 463 km/h, zpozdí se ale kvůli Veyronu Speedster - 9 - Bugatti Chiron 2016 spy foto 08Bugatti Chiron pojede až 463 km/h, zpozdí se ale kvůli Veyronu Speedster - 10 - Bugatti Chiron 2016 spy foto 09Bugatti Chiron pojede až 463 km/h, zpozdí se ale kvůli Veyronu Speedster - 11 - Bugatti Chiron 2016 spy foto 10Bugatti Chiron pojede až 463 km/h, zpozdí se ale kvůli Veyronu Speedster - 12 - Bugatti Chiron 2016 spy foto 11Bugatti Chiron pojede až 463 km/h, zpozdí se ale kvůli Veyronu Speedster - 13 - Bugatti Chiron 2016 spy foto 12Bugatti Chiron pojede až 463 km/h, zpozdí se ale kvůli Veyronu Speedster - 14 - Bugatti Chiron 2016 spy foto 13Bugatti Chiron pojede až 463 km/h, zpozdí se ale kvůli Veyronu Speedster - 15 - Bugatti Chiron 2016 spy foto 14Bugatti Chiron pojede až 463 km/h, zpozdí se ale kvůli Veyronu Speedster - 16 - Bugatti Chiron 2016 spy foto 15Bugatti Chiron pojede až 463 km/h, zpozdí se ale kvůli Veyronu Speedster - 17 - Bugatti Chiron 2016 spy foto 16Bugatti Chiron pojede až 463 km/h, zpozdí se ale kvůli Veyronu Speedster - 18 - Bugatti Chiron 2016 spy foto 17Bugatti Chiron pojede až 463 km/h, zpozdí se ale kvůli Veyronu Speedster - 19 - Bugatti Chiron 2016 spy foto 18
...ale také na celé řadě špionážních záběrů

Zdroj: Automobile Magazine

Petr Prokopec

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.