Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Bugatti Chiron pojede až 463 km/h, zpozdí se ale kvůli Veyronu Speedster
12.12.2014 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Nový hypersport se k výkonu 1 500 koní dostane s pomocí elektrických dmychadel, zvládne až 463 km/h.
O nástupci francouzsko-německého hypersportu se hovoří již nějaký ten pátek, dosud tu ovšem mnoho věrohodných informací nebylo. Jisté je pouze tolik, že novinka bude naladěna na nejméně 1 500 koní, přičemž nejspíše ponese název Chiron. To dává smysl, neboť novodobé Bugatti se klaní své minulosti prakticky při každé příležitosti. Stačí si vzpomenout na sérii Les Legendes, výjimku pak netvoří ani samotný Veyron, který byl pojmenován po testovacím jezdci a závodníkovi Pierru Veyronovi. Nástupce by pro změnu ctil Louise Chirona, skvělého pilota, vítěze hned tří Velkých cen Československa.
To jsme ovšem zabloudili poněkud do historie, pročež se vraťme zpátky do přítomnosti k samotnému vozu. Ten si pod kapotou má ponechat osmilitrový motor W16, klasická turbodmychadla ovšem vymění za elektricky řízená. Díky tomu lze očekávat nulovou či minimální prodlevu při stlačení plynového pedálu. Dále se dočkáme přímého vstřikování, chybět nebude ani vyšší plnící tlak.
Všechny tyto kroky mají zvýšit výkon na oněch 1 500 koní, jež doprovodí točivý moment 1 500 Nm. Veškerý výkon bude přenášet přepracovaný a rychleji řadící sedmistupňový dvouspojkový automat na všechna čtyři kola, přičemž výsledkem má být akcelerace z klidu na stovku pod 2,5 sekundy a nejvyšší rychlost 463 km/h. Očekávat tak můžeme přepsání Guinnessovy knihy rekordů.
Aby přitom Chiron zůstal i při enormním tempu stabilní, dostane aktivní deflektory. O bezpečné zastavení se pak budou starat karbon-keramické kotouče, kterým pomůže masivní zadní křídlo sloužící i jako aerodynamická brzda. Vše přitom bude rámovat mnohem pohlednější karoserie, kterou šéfdesignér koncernu VW Group Walter de Silva nazval „uměleckým dílem“.
Exteriér má ovšem do značné míry zachovávat siluetu stávajícího provedení, zatímco uvnitř se dočkáme opravdu razantního překopání. Nová kabina by následně měla nabídnout více prostoru a zároveň napravit posez za volantem, který je momentálně trochu vychýlený. S ohledem na vyšší maximálku pak máme čekat i tachometr ocejchovaný do hodnoty 500 km/h.
Vylepšení se pak má dočkat i samotné nastupování, které je momentálně jednou ze slabin vozu. Dveře se totiž otevírají v malém úhlu a potřeba je překročit masivní práh. Bývalý šéf koncernu Ferdinand Piëch, který značku Bugatti přivedl k novému životu, proto navrhuje řešení, kde by se dveře otevíraly společně s venkovní částí bočních prahů.
Takové řešení je však značně komplikované a drahé, pročež je otázkou, zda technické oddělení Piëchovo volání vyslyšelo. Zvláště, když vývoj vozu běží již čtvrtým rokem. Jelikož ovšem zásadně přepracováno nebo zcela vyměněno má být 92 procent všech dílů, dá se předpokládat, že ke změně k lepšímu v této oblasti dojde stoprocentně.
Slavnostní odhalení, minimálně pro úzký okruh velmi bohaté klientely, pak bylo naplánováno na závěr příštího roku, přičemž do prodeje novinka zamíří až někdy ve druhém pololetí 2016. Důvodem je ten fakt, že Bugatti plánuje ještě jednu speciální edici stávajícího Veyronu. Ta by přitom neměla dostat jen jinak lakovaný exteriér a přečalouněný interiér.
Místo toho se prý chystá provedení Speedster, které počítá s razantním přepracováním karoserie ve stylu Lamborghini Reventón či Sesto Elemento. Díky tomu by cena mohla vyšplhat někam ke třem milionům euro (cca 82,5 mil. Kč), přestože po mechanické stránce půjde o model Grand Sport Vitesse.
Nástupce Bugatti Veyron se již ukázal nejen na oficiální ilustraci...
...ale také na celé řadě špionážních záběrů
Zdroj: Automobile Magazine
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Nástupce nejoblíbenějšího auta Jeremyho Clarksona už piluje formu na Ringu, svému předchůdci se ale nemá šanci vyrovnat
včera - Nové Audi A5 dostalo klíč vypadající tak lacině, že ho „nedává” ani tvrdé jádro fanoušků, štve je i argumentace značky
31.10.2024 - Charles Leclerc má v garáži další nové Ferrari. Při jeho barevné kombinaci se mu mezi ostatními auty ztratí
30.10.2024
Nejčtenější články
- „Zýrou emišns”? Volvo přiznalo, že jeho „nulové emise” znamenají přesně 36,7 tuny CO2, to je panečku matematika
2.10.2024 - Jeep žádá majitele téměř 200 tisíc dobíjecích aut, aby je nenabíjeli a neparkovali uvnitř, 13 už jich shořelo
2.10.2024 - Vrcholné elektrické Mercedesy ztrácí na ceně tak moc a tak rychle, že se po chvíli prodávají levněji než tuctové nové Tesly Y
2.10.2024 - Velké SUV Renaultu jako nové propadlo. Jako ojeté je na tom snad ještě hůř, stojí ale pakatel
2.10.2024 - Škoda pod tlakem odpískala své absurdní plány. Elektrická Octavia se odkládá, smrt spalovacích modelů též, šéfové přiznali barvu
3.10.2024
Tiskové zprávy
- MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva