Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Bugatti Chiron bude nejlepší supersport planety, Veyron překoná ve všem
20.11.2015 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Všechno bude lepší, říká šéf Bugatti. Když promlouvá o Chironu, hýří sebevědomím, bez respektu ale není.
O novém Bugatti Chiron jsme se zmiňovali před zhruba dvěma týdny, kdy se v Itálii podařilo nafotit hned dva exempláře bez velkého maskování. A to nikoliv už pouze zezadu či z boku, jak bylo v posledních měsících vcelku běžné, ale také zepředu. Bylo tedy evidentní, že nástupce Veyronu již nebude tak odulý, dočká se atletičtějšího vzezření s agresivním výrazem „ve tváři”. Tento dojem by zároveň měla umocnit i změna jízdního charakteru, který dnes navzdory ohromnému výkonu nemůže na okruhu konkurovat nejlepším supersportům. Chiron by však něčeho takového už být schopen měl.
„Všechno bude lepší,“ říká šéf Bugatti Wolfgang Dürheimer. „Výkon bude vyšší, stejně jako maximální rychlost. Zlepší se akcelerace, design bude čistší, přibude více luxusu. Více bude zkrátka všeho,“ komentuje ve stručnosti Dürheimer možnosti chystané novinky.
To jsou samozřejmě silná slova, tak jako ostatně v případě Ferdinanda Piëcha, který kdysi podobným způsobem představoval Veyron. Koncern VW Group přitom musel utratit nemalé finance, aby došla naplnění a to zejména v případě schopnosti dosahovat maximální rychlost přes 400 km/h. VW to stálo spoustu peněz, tolik že je celá produkce Veyronu nikdy koncernu zdaleka nevydělala zpět. Hovořilo se tak o tom, že se Chiron vzdá ambicí být znovu nejrychlejším autem planety, aby mohl za podobné peníze nabídnout... více všeho ostatního. Šéf Bugatti ale na takové úvahy říká jasné „ne”,
„Nový model bude ve všem lepší než ten předchozí, bude to nejlepší supersportovní auto planety,” konstatuje bez zaváhání Dürheimer, respekt mu ale nechybí. Však zatímco na počátku nového milénia víceméně neexistoval hypersportovní segment a Veyron sám definoval měřítka, která jsou v mnohém stále platná, dnes je situace jiná. A za jistou formu konkurence, spíše jakési zrcadlo nastavené výsledku, musí Bugatti považovat i samotný Veyron, čehož si je Dürheimer dobře vědom.
Přesto připouští, že základní myšlenka vozu musí zůstat stejná. „Chcete-li dostat na kola více než 1 200 koní, není snadné přijít v případě základní koncepce s revolucí. Galibier se neukázal být lepším řešením,” konstatuje šéf v reakci na otázku, zda se novinka bude znovu vyznačovat obrovským motorem uprostřed, dvěma sedadly vepředu a velkým přítlačným křídlem na zádi. Proto také Dürheimer chtěl, aby novinka byla lepší ve všem - už to nebude revoluce, „jen” evoluce. Zato pořádná.
A kde je onen respekt? Dürheimer si uvědomuje, že konkurentů je čím dál tím více. Šéf automobilky se přitom kupodivu neobává „Svaté trojice“ nebo takového Pagani Huyara, hrozivějšího rivala vidí překvapivě někde jinde. „Jeden chlapík nám dává pěkně zabrat,“ usmívá se Dürheimer. „Ten pan Hennessey z Texasu.“
Toto přiznání je vskutku překvapivé, přece jen na Venom GT, tedy přepracovaný Lotus Exige, který aktuálně disponuje výkonem už 1 471 koní, si nevzpomněl ani Alejandro Salomon, když dával dohromady svou „Hyper pětku“. Bylo by přitom zajímavé sledovat, jak si takto výkonný sporťák s muší vahou poradí hlavně s hybridním Ferrari, McLarenem a Porsche.
Veyron by pak pravděpodobně na okruhu deklasoval rozdílem třídy, o to ale Dürheimerovi nejde - Venom je totiž jediným autem, které se reálně snaží Bugatti vzít jeho rekord v maximální rychlosti a pokud Chiron neposune měřítka zásadně dále, Hennessey dříve nebo později může uspět. Evidentně ale budou muset v Texasu přitlačit na pilu, neboť z privátní prezentace nejlukrativnější klientele unikla data, v nichž se mluví o tachometru cejchovaném až do 500 km/h.
Tak rychle Chiron nepojede, podle dostupných informací je maximálka přes 435 km/h jistotou, hodnotu přes 450 km/h nelze vyloučit a 480 km/h už je příliš. O maximální rychlost jistě vysoce přes 400 km/h se pak má postarat motor 8,0 W16 se čtyřmi turby, který bude generovat až 1 500 koní a 1 500 Nm. Jeho výkon zamíří na všechna kola přes sedmistupňový dvouspojkový automat.
Díky tomu máme počítat se zrychlením z klidu na stovku za 2,3 sekundy a na třístovku za pouhých 15 sekund (v tomto směru Bugatti dalece překoná třeba LaFerrari, které se v testu SCD nedostalo pod 20 s). Opírat se přitom Chiron má o 20palcová přední a 21palcová zadní kola, za nimiž najdeme 420milimetrové, respektive 400milimetrové kotouče. Přehřátí celého ústrojí se přitom bude snažit zamezit 15 chladičů, tedy o pět více, než kolik jich do vínku dostal Veyron.
Do prodeje má zamířit 500 exemplářů, 120 z nich však prý již má svého majitele. Zájem je tedy vskutku velký, což výše zmiňované spekulace o dechberoucí jízdní dynamice jen umocňuje. Na její potvrzení si ovšem veřejnost bude muset počkat až do ženevského autosalonu. Na každý pád je příjemné vědět, že ačkoliv je hlavním koloritem dnešní automobilové doby honba za co nejnižšími emisemi, neplatí to zjevně u všech výrobců...
Budoucí nejrychlejší stroj planety byl již nafocen ze všech stran, slavnostního odhalení se dočká v březnu v Ženevě
Zdroje: Top Gear, Autogespot
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Expert předělal volant moderního Porsche na otočné sněžítko. Dalo to příšernou práci, přitom taková blbost, co?
23.12.2024 - Žhavý kandidát na letošní Darwinovu cenu vjel s BMW X5 na přejezdu přímo pod vlak. Z jednoho auta má dvě, zázrakem přežil bez zranění
22.12.2024 - Někteří žasnou, že Bugatti dodělalo majitelce do auta držák na nápoje, přitom je to hloupost jako ze Simply Clever Škody
21.12.2024
Nové na MotoForum.cz
- Ducati Multistrada V2 a V2 S 2025: nejlehčí ve své kategorii 23.12.2024
- John McPhee 2025 za MasterMac Honda v British Superbike Championship 23.12.2024
- Savadori zůstává další 2 roky u Aprilie 22.12.2024
- Chun Mei Liu pojede i 2025 WorldWCR 21.12.2024
- Startovní listina Red Bull Rookies Cupu 2025 21.12.2024
Nejnovější články
- Na dvě části zaměstnanců VW dopadnou úspory obzvlášť tvrdě, platy jim budou klesat rok co rok 6 let, 4 tisíce míst bude zrušeno
před 2 hodinami - Výsledek srovnání ostrých kombíků Audi a BMW na sněhu nutně překvapí, ještě před 5 léty by bylo všechno jinak
včera - Spolu s automobilkami padají ke dnu i jejich dealeři. Nevydělávají téměř nic, zisky jim klesly o 34 procent skoro na nulu
včera (1) - Kdysi populární francouzský luxusní koráb téměř do jednoho zabila rez a nespolehlivost, pár zachovalých kusů dnes koupíte lacino
včera - U soudu se provalilo, že krachující největší evropský výrobce motorek má na skladech 265 tisíc neprodaných strojů, to nemůže přežít
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva