Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Budoucnost Mercedesu G oficiálně potvrzena, po roce 2016 bude širší a nižší
22.10.2014 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Prodeje Géčka se za posledních pět let ztrojnásobily. Není proto divu, že jej třícípá hvězda chce v takřka identické formě uchovat aspoň do roku 2022.
O nesmrtelném Mercedesu třídy G jsme se zmiňovali vcelku nedávno, když jsme uvedli, že německý off-road přežije minimálně do roku 2022. A to navzdory stále přísnějším emisním regulacím, které jsou důvodem, proč jeho největší rival - Land Rover Defender - skončí v příštím roce v propadlišti dějin. V ten moment se Géčko stane posledním vozem svého druhu na světě, což jen navýší jeho popularity. Souběžně s tím pak třícípá hvězda může počítat také s rostoucími prodeji, ačkoliv v tomto směru již zlepšení eviduje. Za posledních pět let se totiž registrace ztrojnásobily až na 12 000 exemplářů v roce 2013.
Hranatá karoserie, která se od debutu v roce 1979 změnila jen v detailech, tedy zjevně není na obtíž, spíše naopak. V dnešním světě přísně aerodynamických vozidel vystupuje třída G z davu, pročež vlastně nepůsobí nepatřičně ani na Rodeo Drive, ani na Francouzské riviéře. Popularitě pak jen pomáhá obliba mezi celebritami, díky čemuž si vůz mohl dovolit ignorovat veškeré trendy. Bohužel to ale zřejmě nepůjde do nekonečna, zásadní pro třídu G bude rok 2016. V ten moment totiž začnou platit nové emisní předpisy.
Ačkoliv tedy šéf koncernu Daimler Dr. Dieter Zetsche slibuje, že vůz „musí vypadat tak jako nyní“, podle zdrojů se počítá s jeho rozšíření o 10 cm. Souběžně s tím by mělo přijít také snížení linie střechy, přičemž oba kroky povedou k navýšení stability. Zároveň se pak očekává větší prostor v kabině, tím hlavním důvodem je ale lepší aerodynamika, která by přispěla ke snížení emisí CO2. Zatím však prý není jisté, zda se tak stane, plány totiž stále ještě nejsou finální.
Jisté ovšem je, že měnit se nebude těžkotonážní technika pod kapotou, už jen kvůli tomu důvodu, že z ní pramení DNA všech SUV třícípé hvězdy. Počítat bychom spíše měli s dalšími extravagantními verzemi ve stylu modelu G 63 AMG 6x6. Dle statistik je totiž více než polovina všech Géček prodaných po celém světě vybavena výkonnými motory a lepší výbavou, díky čemuž jejich základní cena stoupá ke třem milionům korun a výše.
V tomto teritoriu by přitom třída G mohla narazit na chystaná SUV od značek Bentley a Maserati, ty však nejsou brány jako konkurence. A to především kvůli terénním schopnostem, které by u třícípé hvězdy měly být neomezené. Nejde přitom jen o samotnou jízdu mimo asfalt, ale také luxus, který během této kratochvíle Géčko nabízí. Navíc je montováno a svařováno ručně bez pomoci robotů, stejným způsobem pak vzniká i kožené čalounění.
Aby Mercedes-Benz dodal svým slovům na váze, Géčko opakovaně testuje na jižních svazích Alp na sjezdovce Schoeckl. Během výstupu na vrchol se totiž vůz často opírá jen o dvě kola, což mu umožňuje dle moderních trendů zastaralá konstrukce separátního rámu a kabiny. Důvodem výběru lokace je pak fakt, že vůz se vyrábí v továrně společnosti Magna Steyr ve 30 minut vzdáleném Grazu/Štýrském Hradci.
Dodat pak již můžeme pouze tolik, že legendární třícípou hvězdu by neměl postihnout ani plánový pokles poptávky po ortodoxních off-roadech, který by podle analytiků IHS Automotive měl srazit zájem ze stávajících pěti procent na 4,1 %. V rámci modernějších SUV se naopak čeká růst prodejů, což je důvod, proč Mercedes-Benz chystá na příští rok již šestý takový model, a sice kupé verzi třídy ML.
Mercedes-Benz třídy G je v posledních letech populárnější než kdy předtím. Není proto divu, že jej značka bez výraznějších změn ponechá ve výrobě minimálně do roku 2022
Zdroj: Auto News
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Německý automobilový průmysl zasáhl symbolický krach, tradiční výrobce skončil po 228 letech, 1 500 lidí je bez práce
včera - Expert předělal volant moderního Porsche na otočné sněžítko. Dalo to příšernou práci, přitom taková blbost, co?
23.12.2024 - Žhavý kandidát na letošní Darwinovu cenu vjel s BMW X5 na přejezdu přímo pod vlak. Z jednoho auta má dvě, zázrakem přežil bez zranění
22.12.2024
Nové na MotoForum.cz
- Ducati Multistrada V2 a V2 S 2025: nejlehčí ve své kategorii 23.12.2024
- John McPhee 2025 za MasterMac Honda v British Superbike Championship 23.12.2024
- Savadori zůstává další 2 roky u Aprilie 22.12.2024
- Chun Mei Liu pojede i 2025 WorldWCR 21.12.2024
- Startovní listina Red Bull Rookies Cupu 2025 21.12.2024
Nejčtenější články
- VW je nepoučitelný. Přes totální fiasko svých elektrických aut se chce zachránit s pomocí nových elektromobilů
25.11.2024 - Bosch propustí dalších 5,5 tisíce lidí, i mimo Německo. Jen v posledních měsících potvrdil vyhazovy pro víc jak 12 tisíc zaměstnanců
25.11.2024 - Obyčejná Honda předělaná na drsný muscle car Dodge se začíná prodávat, většina zájemců ale ostrouhá
25.11.2024 - Mercedes pracuje na konci kotoučových brzd, jak je známe, nové řešení by vydrželo až 15 let a 300 tisíc km
25.11.2024 - Levně k mání je sen odpůrců moderny. Dodnes nejeté auto má obří motor bez výkonu, volant bez airbagu a elektrická okna jako vrchol komfortu
25.11.2024
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva