Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Budoucnost BMW prozrazena interními kódy, dorazí spousta nových M
1.3.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Mnichovská značka nám ještě letos představí M4 CS či M2 Competition. Očekávat pak můžeme i vrcholná SUV X3 M či X4 M.
Před dvěma týdny jsme nastínili budoucnost BMW. Ta vypadá optimističtěji než poslední léta, neboť přestože zahrnuje řadu aut osazených tříválci či stále více crossoverů a SUV, zároveň v ní zůstávají klasické modely. Nyní se Bimmerpostu podařilo dostat k interním kódům (PDF, 1,4 MB) mnichovských modelů, které se v nabídce objeví v blízké budoucnosti. A odhalují mnohé, i když je třeba pátrat - na 177 stranách (sic) jsou i vozy z minulosti jako třeba řada 3 E46.
Nás ale samozřejmě zajímá mnohem více budoucnost, která přinese kupříkladu BMW M4 CS. Příchod této speciální varianty kupé byla prozrazen už dříve, kdy byla nafocena bez maskování. Nyní je zřejmé, že toto provedení označené jako F82 dostane manuální i automatickou převodovku a bude dostupné pouze s pohonem zadních kol.
Přesunout se můžeme k další novince, a sice k BMW M2 Competition. Ta je taktéž spojena s přeplňovaným třílitrovým šestiválcem, který roztáčí zadní kola. A to rovněž skrze manuál či automat. Tak jako v předchozím případě bude navíc tato volba zachována v Evropě i Americe, její interní kód je F87 a přijde v letošním roce spolu s M4 CS.
V příštích měsících pak můžeme očekávat i zcela novou generaci M5, která ponese interní označení F90. Jak naznačuje seznam kódů, k dispozici bude pouze varianta s automatem a pohonem všech čtyř kol. BMW ovšem již dříve řeklo, že auto se bude snažit favorizovat zadní nápravu a předek připojí jen při ztrátě trakce.
Divize BMW M bude mít v příštích letech opravdu napilno, neboť se chystá také expanze výkonných SUV. Zcela jisté jsou v tomto ohledu nové generace X5 M a X6 M, mimo ně dorazí také dvojice X3 M a X4 M. První model bude znám pod kódem F97, druhý jako F98. Automat je pak standardem ve všech případech, stejně jako systém xDrive.
U chystaného návratu řady 8 se M model nevyskytuje. Místo toho materiály zmiňují pouze šestiválcové provedení 840i a osmiválcové 850i, stejně jako dieselový model 840d. Pouze benzinový šestiválec dostane pohon zadních kol, automat je ale jistotou pokaždé.
Dále lze poukázat na příchod BMW i3 S, přičemž momentálně můžeme pouze spekulovat, co se za oním písmenem skrývá - nejspíše to ale bude výkonnější varianta. Řada 5 Gran Turismo je ale jistá, přičemž k dispozici bude ve verzích 530i, 540i, 530d a 540d. Volbou bude pohon zadních či všech čtyř kol, nikoliv však převodovka.
Ve finále ztratíme ještě pár slov o novém SUV Rolls-Royce Cullinan, které bude v Evropě k dispozici ve dvou variantách - tedy zřejmě se standardním a prodlouženým rozvorem. V obou případech lze ovšem již spoléhat na pohon všech kol a automatickou převodovku, což je ostatně volba, která z nabídky celé BMW Group pomalu vytlačuje manuály a zadokolky.
Sportovní budoucnost BMW počítá třeba s modelem M4 CS...
...nebo novou generací M5. Ta již dorazí pouze s automatem a pohonem všech kol
Zdroj: Bimmerpost
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Německý automobilový průmysl zasáhl symbolický krach, tradiční výrobce skončil po 228 letech, 1 500 lidí je bez práce
před 8 hodinami - Expert předělal volant moderního Porsche na otočné sněžítko. Dalo to příšernou práci, přitom taková blbost, co?
23.12.2024 - Žhavý kandidát na letošní Darwinovu cenu vjel s BMW X5 na přejezdu přímo pod vlak. Z jednoho auta má dvě, zázrakem přežil bez zranění
22.12.2024
Nové na MotoForum.cz
- Ducati Multistrada V2 a V2 S 2025: nejlehčí ve své kategorii 23.12.2024
- John McPhee 2025 za MasterMac Honda v British Superbike Championship 23.12.2024
- Savadori zůstává další 2 roky u Aprilie 22.12.2024
- Chun Mei Liu pojede i 2025 WorldWCR 21.12.2024
- Startovní listina Red Bull Rookies Cupu 2025 21.12.2024
Nejnovější články
- Většina Němců nechce zákaz spalovacích aut a nařizování elektromobilů, preferují dnes upozaďované řešení
před 2 hodinami - I úplně poslední evoluce Trabantu se dá koupit dodnes nejetá, vznikla až po roce 1990, bez nejtypičtějšího prvku auta
před 4 hodinami - Putinova limuzína opět zdražila, jako Rolls-Royce už i stojí. K dispozici ale není ani jedno nové auto
před 5 hodinami - Tesla zkouší rozhýbat prodeje svého největšího propadáku dobíjením zdarma. Je to levárna, která se vyplatí jen jí
před 7 hodinami - Německý automobilový průmysl zasáhl symbolický krach, tradiční výrobce skončil po 228 letech, 1 500 lidí je bez práce
před 8 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva