Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Brutální Ford Mustang GTD se prohnal po Ringu v rekordním čase. Nezklamal, každého ale neoslnil
11.12.2024 | Petr Prokopec
Je to nejlepší oficiální čas amerického auta na nejnáročnějším okruhu světa, takže stěžovat si dost dobře nelze. Modrý ovál ale vyšponoval očekávání publika na maximum, a tak není divu, že každý není konečným výsledkem ohromen.
Pokud chodíte často do kina, nejspíše se vám v posledních letech stává to, že ze sálu odcházíte spíše zklamaní než nadšení. Hollywoodská studia totiž poněkud selhávají v kvalitě, což kompenzují rozsáhlejšími reklamními kampaněmi. Ty často lákají na pomalu nejlepší film všech dob, čímž budí nemalá očekávání. Jenže jim nedokážou až tak úplně dostát, pročež máte nakonec jen vztek, že jste utratili nemalé peníze a obětovali dvě hodiny života, které vám už nikdy nikdo nevrátí.
Podobným způsobem očekávání budoval Ford, který loni v létě představil Mustang ve vrcholné verzi GTD. Ta se dočkala zcela nového bodykitu, stejně jako 5,2litrového kompresorem přeplňovaného motoru, jenž produkuje 827 koní. Tento výkon míří na zadní kola skrze osmistupňový automat, o jeho zkrocení se pak starají karbon-keramické brzdy. Mimo to modrý ovál přišel s aktivními tlumiči, kdy u zadních lze sledovat jejich práci skrze speciální okénko.
Automobilka oznámila, že Mustang GTD bude prvním americkým vozem, který objede Nordschleife v čase pod 7 minut. To pochopitelně není zanedbatelný počin, spolu s exkluzivitou pak měl ospravedlnit vysokou cenu startující na 325 tisících dolarech (cca 7,74 milionu korun). Jakkoli by už tak měla klientelu protřídit, Ford se po vzoru GT uchýlil k podivnému divadlu, kdy každého zákazníka lustruje více než někdejší komunistická tajná bezpečnost Čechoslováky a vybírá si, komu auto prodá.
Právě vzhled vozu, výkon, zmínky o okruhových časech a fakt, že mělo jít o cosi nadmíru výjimečného, vybudily v publiku obrovská očekávání. Kvůli tomu se ale Ford nyní nemůže zlobit, když se z celého světa ozývá spíš vlažný potlesk tu ta tam přerušovaný jemným bučením. Mustang GTD totiž sice Severní smyčku Nürburgringu zvládl pod 7 minut, tím nezklamal, ovšem jen velmi těsně. Jeho čas 6 minut a 57,685 sekundy je totiž na úrovni 11 let starého Porsche 918 Spyder.
Tyto dva vozy pochopitelně nechceme srovnávat, přece jen hypersport ze Zuffenhausenu je jiná liga. U této značky ale zůstaneme, neboť nastavenou laťkou byl čas 6 minut a 49,328 sekundy, jenž zajela 911 GT3 RS již v roce 2022. Tento vůz je v USA o 1,9 milionu Kč levnější a zároveň disponuje o 300 koní nižším výkonem. Přesto ale měl v cíli obrovský náskok, osm sekund je i na 21kilometrovém Ringu docela hodně.
Ford pak sice zmiňuje, že do karet mu nehrálo počasí, čemuž by člověk při pohledu z okna rád věřil, nicméně daný čas Dirk Müller zajel již 7. srpna. A jak je patrné z fotografií, trať nebyla zrovna vlhká, stejně jako v pohoří Eifel nemrzlo. Bude tedy zajímavé, zda se na jaře při slibovaném návratu značka vytasí s o poznání rychlejší jízdou. Pokud ale nezvládne překonat 911 GT3 RS, tak jako tak musí v jistých kruzích počítat se zklamáním.
V tuto chvíli tedy už jen zmíníme, že na Ring vyrazil vůz v takřka standardním provedení. Oproti sériové verzi byl totiž vybaven závodní sedačkou s pětibodovými bezpečnostními pásy a ochrannou klecí. Mimo to se dočkal také paketu Performance, jehož součástí jsou 20palcová hořčíková kola a další odlehčené prvky. S touto sadou ovšem mohou počítat i zákazníci, byť za příplatek.







Mustang GTD je sice nejrychlejším americkým produkčním vozem na Ringu, potlesk je ale spíš vlažný. Automobilka totiž očekávání publika vybudila na maximum, za levnějším a méně výkonným Porsche 911 GT3 RS ale přesto zaostala za parník. Čas je na úrovni relativně tuctové a zásadně levnější 911 GT3. Foto: Ford
Zdroj: Ford
Bleskovky
Elektrický Ford Mustang se postavil tomu „skutečnému” s motorem V8. A dokázal, že je poníkem zvládajícím jediný trik
před 5 hodinamiUž se ví, kde má nové Bugatti schovaný klíč na odemykání nejvyšší rychlosti, až po jeho použití jede 445 km/h
včeraKia vrátila Rusko do svých prodejních plánů, s válkou a sankcemi zjevně nepočítá už letos
15.4.2025
Nejčtenější články
Další kontroverzní kreace Mansory dráždí oči i žaludek, její jméno dává nepokrytě najevo, komu „podkuřuje”
21.3.2025VW možná začíná chápat, po elektrickém kolapsu přesunul pozornost ke svému nejžádanějšímu autu vůbec
21.3.2025Bývalý technik NASA rozjel Autopilot Tesly a další systém proti zdi pomalované obrazem okolí, podívejte se na výsledek
21.3.2025Max Verstappen prodává svůj soukromý tryskáč, i interiér si nechal kompletně předělat do „svých” barev
21.3.2025Električtí „hujeři” uznali, že elektromobily se spalovacím autům nevyrovnají. Teď tedy říkají, že to vlastně nejsou auta
22.3.2025
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva