Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Borgward BX7: toto je nové SUV kdysi slavné značky, nebude drahé
11.9.2015 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Novodobá prvotina Borgwardu sází nejspíše na techniku Audi Q5. Na IAA se ukáže s benzinovým 2,0 turbo a plug-in hybridem s výkonem 401 k.
O vzkříšení kdysi slavné značky Borgward, která se z trhu stáhla již před dlouhými 54 léty, jsme se zmínili už několikrát. Naposledy se tak stao pak před pár dny, kdy automobilka pustila do světa pár záběrů na své nové SUV. To se odborné i laické veřejnosti představí na autosalonu ve Frankfurtu, přičemž do prodeje má zamířit již v příštím roce. Prozatím se ovšem počítá s Čínou a dalšími asijskými trhy, do Evropy by novinka měla zamířit až o nějakých 12 měsíců později. A to nejspíše jen za předpokladu, že si značka na Starém kontinentu v mezičase vybuduje dostatečné renomé a dealerskou síť.
Daným událostem ale nebudeme předbíhat, prozatím se podíváme, co by Borgward BX7 měl čínské klientele nabídnout. V prvé řadě to bude možnost až sedmimístné konfigurace, což je jeden ze základních požadavků tamního trhu. Tři řady sedadel budou usazeny pod originálně stylizovanou karoserií, samotný základ ale nejspíše vychází z Audi Q5. Značka sice nic v tomto ohledu nezmiňuje, nicméně jistým náznakem jsou rozměry a použitá technika.
BX7 měří na délku 4,7 metru, tedy prakticky naprosto stejně jako model čtyř kruhů. V zavazadlovém prostoru pak nabízí maximálně 1 344 litrů, což je o trochu méně než u Audi Q5, nicméně daný rozdíl zřejmě připadá na plnohodnotnou rezervu. Žádné další parametry týkající se dimenzí ale momentálně nejsou k dispozici, přesunout se tak můžeme pod kapotu, kde bude nejprve nabízen benzinový dvoulitr o výkonu 165 kW/224 koní.
To je shodou okolností přesně tentýž výkon, jakým disponuje i koncernový motor 2,0 TFSI právě i v Q5. Dá se tedy předpokládat, že naše úvahy jsou správné. Zvláště když také v případě značky Borgward bude spřažen s pohonem všech kol, kdy ovšem zadní náprava se přidává ke slovu pouze při ztrátě trakce té přední. Rozdílem je pouze to, že BX7 na daném místě zapojuje do hry elektronicky ovládanou vícelamelovou spojku od firmy Borg Warner.
Kromě této verze se na IAA představí také plug-in hybrid, který počítá s výše zmíněným dvoulitrem roztáčejícím přední kola, zatímco ta zadní dostane na starosti přidaný elektromotor. Celkově má soustava produkovat 401 koní, o které se postará sedmistupňový dvouspojkový automat. Jízdní dynamika či spotřeba je prozatím neznámá, nicméně čistě na elektřinu by nové SUV mělo zvládnout 55 kilometrů.
Zamířit můžeme k bezpečnostní výbavě, která odpovídá spíše evropským než čínským požadavkům. BX7 totiž dostalo do vínku autonomní brzdy, detekci chodců, přednárazový asistent, adaptivní tempomat či sadu kamer monitorujících okolí celého vozu. Počítat lze také s plejádou airbagů, přičemž bezpečnostní schránka má odpovídat normám Euro NCAP. Což je ale s ohledem na dárcovský vůz logické.
V kabině je pro změnu možné počítat s 12,3palcovým displejem, integrací mobilních telefonů nebo připojením k internetu. Chybět nebude ani služba Service Agent, která řidiče spojí s centrálou Borgwardu, jejíž zaměstnanci zvládnou kupříkladu zamluvit hotel nebo třeba objednat lístky do divadla. Mimo to nebude chybět ani tlačítko SOS, které má v případě nehody přivolat ambulanci či hasiče.
Dále lze počítat se sportovním volantem či sedadly, která budou čalouněna kůží Nappa. Dorazí také sada hliníkových pedálů nebo chromové dekorace. Vše samozřejmě záleží na volbě výbavy, kde se počítá se třemi úrovněmi. Ta základní by měla startovat okolo 26 000 Eur (cca 703 000 Kč), což není zrovna rodinný rozpočet drancující suma.
Dodat již můžeme pouze tolik, že Borgward má nemalé ambice. Ročně by totiž chtěl v budoucnu prodávat více než 500 000 nových aut, tedy větší množství než leckterá zavedená automobilka. K tomu má firmě napomoci celá řada dalších novinek, které se mají vždy po dvou až třech dostávat každoročně na trh.
Tip: Projděte si všechny novinky frankfurtského autosalonu 2015.
Borgward BX7 se ukáže ve Frankfurtu, v prvé řadě však má být k mání v Číně a dalších asijských zemích
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Expert předělal volant moderního Porsche na otočné sněžítko. Dalo to příšernou práci, přitom taková blbost, co?
23.12.2024 - Žhavý kandidát na letošní Darwinovu cenu vjel s BMW X5 na přejezdu přímo pod vlak. Z jednoho auta má dvě, zázrakem přežil bez zranění
22.12.2024 - Někteří žasnou, že Bugatti dodělalo majitelce do auta držák na nápoje, přitom je to hloupost jako ze Simply Clever Škody
21.12.2024
Nejnovější články
- Na dvě části zaměstnanců VW dopadnou úspory obzvlášť tvrdě, platy jim budou klesat rok co rok 6 let, 4 tisíce míst bude zrušeno
před hodinou - Výsledek srovnání ostrých kombíků Audi a BMW na sněhu nutně překvapí, ještě před 5 léty by bylo všechno jinak
včera - Spolu s automobilkami padají ke dnu i jejich dealeři. Nevydělávají téměř nic, zisky jim klesly o 34 procent skoro na nulu
včera (1) - Kdysi populární francouzský luxusní koráb téměř do jednoho zabila rez a nespolehlivost, pár zachovalých kusů dnes koupíte lacino
včera - U soudu se provalilo, že krachující největší evropský výrobce motorek má na skladech 265 tisíc neprodaných strojů, to nemůže přežít
včera
Živá témata na fóru
- Onboard videa 12.25. 01:22 - petr_riha
- Fiat a vše kolem nich 12.24. 14:50 - denis
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 12.24. 14:09 - M.Z.
- Politický koutek 12.24. 12:03 - Brus
- Pneu koutek 12.23. 18:43 - řidičBOB
- PF 2022, 2023, 2024. 2025 12.23. 11:54 - Lachende Bestien
- Dálniční známka 2021 i 2022 (přidáno 2023, 2024 atd) 12.23. 11:47 - Lachende Bestien
- BMW Divize 12.22. 14:52 - pavproch