Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
BMW zkouší spasit nechtěnou i3 verzí „s” a faceliftem, pomůže to jen stěží
29.8.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Nejsvérázněji vyhlížející BMW dostalo novější kabát, ne však dost nový na to, aby odvrátilo nezájem. A ani provedení „s” se nezdá být spásou.
Při pohledu na evropské prodeje BMW i3 jsme se museli štípnout, abychom měli jistotu, že e nám to nezdá. Každý letošní měsíc je totiž ve vztahu k předchozím obdobím rekordní, v březnu bylo dokonce vůbec poprvé registrováno přes dva tisíce aut. Jenže svět není jen Evropa a ve Spojených státech je odbyt i3 nadále mizerný. Pouze letos v březnu bylo prodáno přes 700 aut, celkově si pak našlo loni zákazníka 7 625 vozů.
Přidejme si k tomu loňských 14 999 aut v Evropě, k tomu asi 3 000 i8 na obou kontinentech a jsme na svém - nízké desítky tisíc prodaných vozů divize „i” jsou daleko za očekáváními více jak 100 tisíc prodaných vozů za rok zkraje a 60 tisíc později. Proto se BMW snaží nabídku těchto modelů průběžně zatraktivňovat a již na autosalonu ve Frankfurtu naživo představí modernizované provedení i3, které čítá i variantu i3s. Pojďme se teď na obojí podívat.
Začněme u základního provedení, které má nadále motor s výkonem 170 koní a 250 Nm točivého momentu, s čímž zvládá zrychlení z klidu na stovku za 7,3 sekundy a nejvyšší rychlost 150 km/h. Akumulátory usazené v podlaze u něj mají zaručit dojezd 290 až 300 kilometrů dle cyklu NEDC, 235 až 255 kilometrů v případě novější metodiky WLTP a zhruba do 200 kilometrů při citlivém pohybu po skutečné silnici.
Verze i3s se oproti tomu chlubí 184 koňmi a 270 Nm, jichž bylo dosaženo přeprogramováním motoru a osazením nových ložisek. Zrychlení z klidu na stovku se tak nově odehraje za 6,9 sekundy, maximálka vzrostla na 160 km/h. Reálný dojezd by stále měl být zhruba 200 kilometrů, v případě normovaného měření ale vzdálenost klesla na 280 km (NEDC), resp. na 235 až 245 km (WLTP) či hlouběji pod 200 km ve skutečnosti.
Pro oba modely je k dispozici také provedení Range Extender, které k výše zmíněnému přihazuje dvouválcový motor o výkonu 38 koní. Ten opětovně slouží pouze k produkci elektřiny, nikoliv k přímému roztáčení kol, přičemž dojezd navyšuje o zhruba 150 km na asi 330 km. Tato porce by přitom měla odpovídat reálnému použití, skutečnost ale vždy bude pochopitelně záviset především na způsobu jízdy.
PO vizuální stránce dostala i3 nový přední a zadní nárazník. Jejich stylizace má vůz opticky rozšířit, což je rovněž úkol dvou stříbrně lakovaných střešních lišt. Obě verze pak mohou již standardně počítat s LEDkami na obou koncích vozu, stejně jako v případě směrových světel. Nic jiného než diody tedy již BMW i3 nově nepoužívá.
Provedení i3s pak vůči základu dostalo sportovní podvozek se světlou výškou sníženou o 10 milimetrů. Zároveň se o 40 mm rozšířil rozchod kol, ráfky jsou přitom již standardně 20palcové. Automobilka zároveň přišla také s pneumatikami, jež jsou vůči standardu o 20 milimetrů širší. Uvnitř jsou ale změny spojeny pouze s odlišným logem, případně pak prvky standardní výbavy.
Ani výbava základní BMW i3 se moc nezměnila, oba modely víceméně jen profitují z nových úrovní výbavy nazvaných Loft, Lodge a Suite. Lodge zahrnuje nové čalounění sedadel, jež kombinuje vlněnou látku s přírodní kůží ošetřenou extraktem z olivových ratolestí. Podle BMW je přes 80 % všech viditelných povrchů je plně recyklovatelných.
Změnami prošla i bezpečnostní výbava, která mimo jiné zahrnuje parkovací asistent či semi-autonomní řízení Traffic Jam Assistant fungující v rychlostech do 60 km/h. Modernizován byl i multimediální systém, stejně jako dobíjení. Skrze BMW i Wallbox je možné počítat s energií na zhruba 180 kilometrů již po třech hodinách.
Výstavní premiéra vylepšeného BMW i3 i nového provedení i3s se odehraje za dva týdny ve Frankfurtu. Do prodeje pak obě varianty zamíří v listopadu letošního roku. Může i3 modernizace pomoci s odbytem a vyšvihnout jej tam, kde jej BMW od začátku chtělo mít? Pochybujeme o tom. Na to je design stále příliš podivný a verze „s” prostě... „málo s”.
BMW i3 2018
BMW i3s 2018
BMW i3 a i3s 2018
BMW i3, i3s a i8 2018
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Nejasnosti okolo videa shořelé sbírky krásných Porsche ukazují, jak tenká je v roce 2025 hranice mezi fikcí a realitou
včera - Záběry buldozeru odklízejícího elektrická auta odstavená na silnici během požárů v Kalifornii jsou výmluvným obrazem dnešní doby
9.1.2025 - První elektrické Ferrari nachytali při testech. Vzhledem děsí asi jen dočasně, falešný zvuk mu ale zůstane
8.1.2025
Nejnovější články
- VW zabil stylový Arteon o dva roky dřív, než plánoval. V Česku se i v jediné verzi pořád prodával líp než všechny elektrické ID
před 2 hodinami - Otylé obludě BMW nepomáhá ani Cristiano Ronaldo. Je to takový propadák, že v USA za rok oslovila míň lidí než za tři čtvrtě toho předchozího
včera - „Bugatti pro chudé” se začalo prodávat. Lidové auto s 1 079 koňmi dělá při své ceně i z Porsche 911 předražený nesmysl
včera - Dodge má problém, jeho nové elektrické Chargery „umírají” v rukou majitelů hned pár kilometrů po převzetí u dealerů
včera - Prodejní šéf VW se zoufale snaží udat nechtěná elektrická auta a říká, že jsou spolehlivější. Data ukazují pravý opak
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva