Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
BMW Zagato Roadster: další Němec po italsku, tentokrát bez střechy
18.8.2012 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Spolupráce německých inženýrů a italských karosářů se ukázala být tak úspěšnou, že si ji dotyční dali znova. Dokonce nad stejným autem.
Nemusíte mít až tak skvělou paměť, abyste si pamatovali, že BMW na květnovém Concours d'Elegance Villa d'Este vytáhlo vůz, kterému říká Zagato Coupe. Tuto specialitku jsme později mohli vidět i na videích od jezera Como a ani při této příležitosti jsme neopomněli zmínit, že jde tak trochu o návrat stále jediného Zetka v nabídce mnichovské značky v podobě kupé. Tato karoserie byla vlastní předchozí Z4 i dřívější Z3, u aktuální generace Z4 se ale pochopitelně vytratila z nabídky - vůz je totiž kupé i roadsterem dohromady.
Jenže právě tento přístup vozu tak trochu ubírá na lesku a je docela pravděpodobné, že BMW s další generací po stejném řešení nesáhne. Jestli se to stane a automobilka se skutečně vrátí ke dvěma samostatným modelům s pevnou resp. plátěnou střechou, to ukáže až čas, jisté ale je, že přesně tímto směrem zamířili u Zagata. Po předchozím kupé totiž ve spolupráci s BMW dali za vznik i „čistému” Roadsteru.
Není to zrovna překvapení, neboť zainteresované strany tento krok oznámily ještě před začátkem další světově významné soutěže elegance, kde výrobci mají ve zvyku odhalovat své novinky - té v Pebble Beach v Californii. A není to překvapení i z jiného důvodu - reakce na prve odhalené kupé byla velmi pozitivní,a to i u nás. Nyní už je BMW Zagato Roadster, jak si vůz říká, věcí zcela veřejnou, a tak se pojďme podívat, co nabízí.
Je třeba říci, že napodruhé už BMW se Zagatem tolik pozdvižení asi nevzbudí. Ne snad, že by vůz nebyl zajímavý, to jistě je, je ale do značné míry předchozím kupé s uříznutou střechou. Zagato Roadster vzniklo během pouhých šesti týdnů, a i z toho je vidět, že od nuly se tady nestavilo. Příď otevřené verze je stejná jako u kupé a novinky se začínají představovat až se začátkem sloupků A, které jsou u Roadsteru vyvedeny v černé barvě bez ohledu na lak karoserie.
Za těmi pochopitelně chybí pevná střecha, kterou v tomto případě nahrazuje plátno. Jak vůz vypadá s nataženou střešní částí ale můžeme jen hádat, všechny snímky ukazují vůz bez ní. I tak je ale na co koukat - italští designéři si pochopitelně museli pohrát i se zadními partiemi a nezvládli to vůbec špatně. Jindy problematické zakončení otevřených vozů je zde provedeno velmi ladně a za novými ochrannými oblouky pokračuje dvěma „vybouleninami” ve stylu těch, které má Zagato ve zvyku dělat na střeše. Také samotná záď je nepatrně odlišná, drobných změn si ale snadno sami všimnete na přiložených fotkách, na kterých jsou Coupe i Roadster k vidění také bok po boku.
Interiér se podle očekávání změnil minimálně. Palubní deska a navazující části jsou vyvedeny stejně, odlišné je pouze barevné ladění - zatímco kupé je oděno do černé, otevřené provedení dalo povětšinou přednost hnědé kůži, kterou ostatně používají i již zmíněné ochranné oblouky za zadními sedadly.
O technice se ani tentokrát BMW resp. Zagato příliš nešíří a autoři vozu konstatují, že pod kapotou najdeme tu nejlepší techniku dostupnou pro produkční model Z4. Půjde tedy o motor varianty sDrive35is, který standardně dodává zadním kolům až 335 koní, zde by měl být podle zdrojů britského Autocaru díky zvýšenému plnícímu tlaku a upravenému výfuku posunut až k hranici 400 koní.
Plány původců této specialitky s prodejem jsou stejně jako v případě kupé nejasné, stále si ale myslíme, že jen u „showcars” ukazovaných na soutěžích elegance zde nezůstane. BMW i Zagato potřebují vydělávat a o jejich Z4 prostě je zájem. Tak proč ho nevyužít?
BMW Zagato Roadster se snaží zopakovat úspěch stejně laěného kupé
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Řidič Hyundai vjel do dealerství Fordu a totálně zničil vzácný, dekády starý nejetý Mustang vyrobený v pouhých 300 kusech
včera - Řidič ukázal záda celé skvadře policejních hlídek na okreskách v až 280 km/h, tolik mu naměřili přímo při honičce
26.12.2024 - Německý automobilový průmysl zasáhl symbolický krach, tradiční výrobce skončil po 228 letech, 1 500 lidí je bez práce
25.12.2024
Nové na MotoForum.cz
- Ducati Multistrada V2 a V2 S 2025: nejlehčí ve své kategorii 23.12.2024
- John McPhee 2025 za MasterMac Honda v British Superbike Championship 23.12.2024
- Savadori zůstává další 2 roky u Aprilie 22.12.2024
- Chun Mei Liu pojede i 2025 WorldWCR 21.12.2024
- Startovní listina Red Bull Rookies Cupu 2025 21.12.2024
Nejčtenější články
- Levná moderní novinka Lady byla nafocena bez maskování jako kombík, při její ceně to může být slušný hit
27.11.2024 - Krize německého autoprůmyslu je skutečná. V Essenu nafotili tisíce nových aut, která nikdo nechce, některá tam stojí už přes rok
27.11.2024 - Tesla si zpřístupňováním Superchargerů jiným dělá z konkurentů dobrý den, pomalými krůčky je drží v šachu
27.11.2024 - Kompletní přehled aut, která nejčastěji neprojdou německými STK: Škody totálně propadly, už jsou horší než Dacie
27.11.2024 - Okolo německých továren VW se stahuje smyčka, firma opouští další fabriku mimo svou domovinu
28.11.2024
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva