Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
BMW Z2 2015: pohon předních kol se nevyhne ani sportovním modelům
18.1.2013 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek
Mnichovská značka staví na hlavu celou svou dosavadní filosofii. Kromě kompaktního vanu vyvíjí s pohonem předních kol také nástupce modelu Z3.
BMW odstartovalo novou epochu automobilů s pohonem předních kol loni na podzim s konceptem Active Tourer, který se stane základem pro kompaktní van, nebo chcete-li hatchback, s označením 1 GT. Stavět novou platformu UKL1 pro jediný vůz by bylo pochopitelně značným plýtváním, a to si nemůže dovolit ani mnichovská značka, tudíž bude muset konzervativní jádro příznivců skousnout spoustu dalších, podobně koncipovaných modelů.
Podle britského Autocaru dorazí společně s vozy dceřiné automobilky Mini až 23 modelů s poháněnou přední nápravou a mezi nimi se objeví také sportovní roadster Z2. Dvousedadlový kompakt by se měl dostat na trh v roce 2015. Díky sdílení poněkud levnější konstrukci podlahové plošiny by jeho cenovka mohla startovat na částce kolem 15 tisíc liber, což je v přepočtu cirka 460 tisíc korun.
„Uvažujeme nad automobilem v duchu původní Z3,“ řekl Autocaru člen vývojového programu nového vozu. „Rozměrově odpovídá typu E36/7, tedy roadsteru produkovaného v letech 1995 až 2002, nicméně kvůli nízkým výrobním nákladům a omezenému objemu produkce bylo rozhodnuto použít pohon předních kol,“ dodal informátor.
Mluvit o detailech vozu je prozatím brzy, zdá se však, že BMW Z2 by mělo mít společný základ s příštími Mini Roadster a Coupé (někdy v 2017), přičemž automobilka jej zamýšlí jako levnější konkurenci pro budoucí Mazdu MX-5, která si klasickou koncepci ponechá. Na vrcholu řady stane verze divize M Performance, patrně poháněná přeplňovaným dvoulitrovým čtyřválcem o výkonu do 300 koní a ve hře je dokonce verze s pohonem všech kol se spojkou Haldex.
Celková délka roadsteru zřejmě nepřekročí hranici 4 000 mm, šířka bude kolem 1 700 mm a výška jen 1 250 mm. Na rozdíl od Z4 se pasažéři budou muset spolehnout na klasickou plátěnou střechu, dost možná i manuálně ovládanou, což bude opět další z důsledků snižování nákladů, ceny a v neposlední řadě také projevem snahy o udržení nízké hmotnosti.
V automobilce se údajně velmi dlouho diskutovalo, zda je pohon předních kol vůbec vhodné spojovat také se sportovními modely BMW, odklon od dosud nekompromisní filosofie však byl údajně schválen na základě přesvědčivého chování vozů britské značky Mini. Ty prokázaly, že přední pohon není překážkou zábavné jízdy a management proto nyní věří ve schopnosti Z2 přilákat novou mladší klientelu. „Jdeme s dobou, která diverzifikuje naši zákaznickou základnu,“ řekl Autocaru nejmenovaný inženýr BMW. „Není důvod, proč by auto s pohonem předních kol nemohlo nabídnout stejnou míru dynamiky jako zadokolky, pokud pomocí elektroniky omezíte vliv sil na poháněnou nápravu.“
Může tak zásadní odklon od někdejšího charakteru a filosofie BMW projít? Na to samozřejmě odpověď v tuto chvíli asi neexistuje, každopádně odpověď bychom mohli znát již brzy. Jako první sériové BMW s pohonem předních kol dorazí počátkem příštího roku model 1 GT, a pak se začne lámat pověstný chléb.
Zdroj: Autocar
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- BMW si při udávání akcelerace svých aut začalo pomáhat laciným trikem, asi tím zastírá jejich stále větší hmotnost
včera - Tesly odteď jezdí z výroby na expediční parkoviště samy a bez lidského dohledu, jsou to scény jako ze science fiction
31.1.2025 - Někdo si nechal dát přímo v továrně BMW na M3 kombi růžovou ze vzorníku Porsche. To se dnes může?
30.1.2025
Nejnovější články
- Polovinu mladých v Německu vyhazují od testů v autoškolách. Profesor psychologie zkusil vysvětlit, co se to s námi děje
před 9 hodinami - „Americký Concorde” vrací na oblohu nadzvukové cestování. Za sebou má první test, při kterém pokořil rychlost zvuku
před 10 hodinami - Ven se dere úplně nové auto pro puristy s řadovým šestiválcem, konstrukčně zůstane vážně tradiční
včera - BMW si při udávání akcelerace svých aut začalo pomáhat laciným trikem, asi tím zastírá jejich stále větší hmotnost
včera - Novou nejlevnější Ladu ve verzi kombi odhalil únik přímo z továrny, na svou cenu vypadá velmi lákavě
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva