Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
BMW X7 M má být mnichovská odpověď na Bentaygu, i když „jen” s V8 z nové M5
18.10.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
BMW ještě ani nepředstavilo model X7, přesto už zvažuje jeho výkonnou verzi. Šlo by o jeden z vrcholů mezi luxusními výkonnými SUV.
Na našich stránkách to bylo zmíněno již bezpočtukrát a zazní to i dnes: na trhu dnes není perspektivnější segment než SUV a odvozené crossovery. Jejich příď přitom může být ozdobena jakýmkoliv logem, problémem není ani astronomická cena. Trendy jsou zkrátka nezvratné, pročež do daných vod míří i ty značky, pro které se dosud jednalo o pole neorané. Ty zavedené pak pro změnu obsazují jakoukoliv možnou skulinku na trhu.
BMW je přitom automobilkou, která v případě modelů X4 a X6 dokonce objevila zcela nové segmenty. Nyní ovšem v Mnichově nehodlají jít cestou neprobádanou, místo toho chtějí s chystaným vrcholným SUV X7 vsadit na jistotu a konkurovat těm nejluxusnějším SUV na trhu.
Může být s podivem, že nad rozšířením svých aktivit do těchto vod váhali a když už, tak proč se do nich vydávají nyní. Příklady ale táhnou i zde a když konkurenční automobilky vidí, co a za kolik je schopno prodat Bentley, neváhají se pustit do téhož. BMW tedy stvoří jakousi „sedmičku do terénu”, která navíc zazáří i praktičností - ubytovat zvládne až sedm cestujících ve třech řadách.
Kromě toho se ovšem dosavadní informace zmiňovaly také o čtyřmístném provedení, které by bylo mnichovským vrcholem a jenž má startovat výrazně na 2,5 miliony korun. Nová fakta pak naznačují, že BMW od sebe oba vozy nehodlá odlišit jen počtem sedadel či kupříkladu výbavou, ale také venkovním vzhledem. Co přesně to ale znamená, to je nyní záhadou, čekejme ale něco ve stylu zmíněné Bentaygy - i ta se umí dle požadavků zákazníků tvářit více jako skautík či měšťan.
Bez ohledu na výsledek ale možná dorazí ještě třetí verze nesoucí písmeno M, o které BMW podle dostupných informací už nyní přemýšlí. Pokud dostane oficiální požehnání, do showroomů dorazí jako X7 M a vzhledově se odliší jinými koly, agresivnějšími nárazníky, mohutnějšími bočními prahy či větším střešním spoilerem. Ke zmíněnému Bentley by navíc měla blízko i dynamicky - pohánět jej totiž m=a nové osmiválcové twin-turbo.
Stejnou pohonnou jednotku bude používat také nové BMW M5, v jehož případě dle zdrojů ze zákulisí máme očekávat dokonce 620 koní. X7 M se ovšem má pohybovat pod hranicí 600 koní, nabízet je však - stejně jako točivý moment - bude v mnohem širším pásmu otáček. Standardem pak bude osmistupňový automat a pohon všech kol xDrive.
Zní to zajímavě, má to ovšem jeden háček, který jsme naťukli již výše - X7 M zatím stále ještě nedostalo zelenou, přičemž BMW má na rozhodování ještě dostatek času. Základní model se totiž má ukázat až v roce 2019, finální rozhodnutí značky tak může přijít klidně až příští rok.
Pokud se přitom o požehnání rozhodne kladně, pak stejně jako všechny ostatní SUV bude i BMW X7 M po boku standardní verze vyráběno v americkém Spartanburgu. I kvůli tomu nemá být osazeno dvanáctiválcovým motorem, to ale zrovna u downsizignem-posedlého BMW (čest výjimkám...) zase tak nepřekvapí.
BMW nám zatím chystané SUV X7 ukázalo pouze pod plachtou...
...jen o trochu více pak odhalily špionážní snímky...
...či rané neoficiální ilustrace
Zdroj: BMW Blog
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Tesly odteď jezdí z výroby na expediční parkoviště samy a bez lidského dohledu, jsou to scény jako ze science fiction
včera - Někdo si nechal dát přímo v továrně BMW na M3 kombi růžovou ze vzorníku Porsche. To se dnes může?
30.1.2025 - Lewis Hamilton naboural hned při svém prvním testu v barvách Ferrari, pokračuje v historii mizerných začátků
30.1.2025
Nejnovější články
- Ani 35 tisíc propuštěných a zavřené továrny nebudou stačit. VW musí ušetřit víc, aby vyšel
před hodinou - Luxusní Hyundai měla být od roku 2025 jen elektrická. Je rok 2025 a hádejte co? Nic, nezbylo z toho vůbec nic
před 2 hodinami - Nový Fiat Panda se ukázal v úplném základu, místo středového displeje má na palubce tuto věc
před 4 hodinami - Některé lidi zjevně rozčiluje jen svoboda jiných. Jinak se nedá vysvětlit, proč je štvou návraty spalovacích motorů
včera - První majitel najel s Peugeotem 482 tisíc km a až teď ho prodává. Jeho stav fascinuje, na kaši je jen částečně
včera
Živá témata na fóru
- Řidiči, co to mají v ruce... 02.01. 08:19 - Zajda
- OT - zavírám krám, uklízím 01.31. 20:14 - petr_riha
- Lampárna (stěžovatelna) 01.31. 14:40 - pavproch
- Další zajímavá autovidea 01.30. 13:41 - Stepan
- Fiat a vše kolem nich 01.30. 11:37 - pavproch
- Nová baterie - dobíjecí napětí? +dotaz alternátor 01.29. 16:12 - Kecachep
- Onboard videa 01.29. 12:47 - Brus
- Za kolik jezdíte s dieselem? 01.29. 08:35 - Brus