Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
BMW X7 M má být mnichovská odpověď na Bentaygu, i když „jen” s V8 z nové M5
18.10.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
BMW ještě ani nepředstavilo model X7, přesto už zvažuje jeho výkonnou verzi. Šlo by o jeden z vrcholů mezi luxusními výkonnými SUV.
Na našich stránkách to bylo zmíněno již bezpočtukrát a zazní to i dnes: na trhu dnes není perspektivnější segment než SUV a odvozené crossovery. Jejich příď přitom může být ozdobena jakýmkoliv logem, problémem není ani astronomická cena. Trendy jsou zkrátka nezvratné, pročež do daných vod míří i ty značky, pro které se dosud jednalo o pole neorané. Ty zavedené pak pro změnu obsazují jakoukoliv možnou skulinku na trhu.
BMW je přitom automobilkou, která v případě modelů X4 a X6 dokonce objevila zcela nové segmenty. Nyní ovšem v Mnichově nehodlají jít cestou neprobádanou, místo toho chtějí s chystaným vrcholným SUV X7 vsadit na jistotu a konkurovat těm nejluxusnějším SUV na trhu.
Může být s podivem, že nad rozšířením svých aktivit do těchto vod váhali a když už, tak proč se do nich vydávají nyní. Příklady ale táhnou i zde a když konkurenční automobilky vidí, co a za kolik je schopno prodat Bentley, neváhají se pustit do téhož. BMW tedy stvoří jakousi „sedmičku do terénu”, která navíc zazáří i praktičností - ubytovat zvládne až sedm cestujících ve třech řadách.
Kromě toho se ovšem dosavadní informace zmiňovaly také o čtyřmístném provedení, které by bylo mnichovským vrcholem a jenž má startovat výrazně na 2,5 miliony korun. Nová fakta pak naznačují, že BMW od sebe oba vozy nehodlá odlišit jen počtem sedadel či kupříkladu výbavou, ale také venkovním vzhledem. Co přesně to ale znamená, to je nyní záhadou, čekejme ale něco ve stylu zmíněné Bentaygy - i ta se umí dle požadavků zákazníků tvářit více jako skautík či měšťan.
Bez ohledu na výsledek ale možná dorazí ještě třetí verze nesoucí písmeno M, o které BMW podle dostupných informací už nyní přemýšlí. Pokud dostane oficiální požehnání, do showroomů dorazí jako X7 M a vzhledově se odliší jinými koly, agresivnějšími nárazníky, mohutnějšími bočními prahy či větším střešním spoilerem. Ke zmíněnému Bentley by navíc měla blízko i dynamicky - pohánět jej totiž m=a nové osmiválcové twin-turbo.
Stejnou pohonnou jednotku bude používat také nové BMW M5, v jehož případě dle zdrojů ze zákulisí máme očekávat dokonce 620 koní. X7 M se ovšem má pohybovat pod hranicí 600 koní, nabízet je však - stejně jako točivý moment - bude v mnohem širším pásmu otáček. Standardem pak bude osmistupňový automat a pohon všech kol xDrive.
Zní to zajímavě, má to ovšem jeden háček, který jsme naťukli již výše - X7 M zatím stále ještě nedostalo zelenou, přičemž BMW má na rozhodování ještě dostatek času. Základní model se totiž má ukázat až v roce 2019, finální rozhodnutí značky tak může přijít klidně až příští rok.
Pokud se přitom o požehnání rozhodne kladně, pak stejně jako všechny ostatní SUV bude i BMW X7 M po boku standardní verze vyráběno v americkém Spartanburgu. I kvůli tomu nemá být osazeno dvanáctiválcovým motorem, to ale zrovna u downsizignem-posedlého BMW (čest výjimkám...) zase tak nepřekvapí.


BMW nám zatím chystané SUV X7 ukázalo pouze pod plachtou...
...jen o trochu více pak odhalily špionážní snímky...
...či rané neoficiální ilustrace
Zdroj: BMW Blog
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Aby se nezapomnělo: Nová Audi A5 a A6 jsou si skoro k nerozeznání podobná, bez návodu je možná ani nerozlišíte
včeraPorsche se chlubí časem vrcholného elektromobilu, který je o 5 s pomalejší než jeho 6 let stará spalovací obdoba. Tomu se říká pokrok
14.3.2025První kradené znaky čínského Porsche za cenu Octavie se začaly objevovat v prodeji, automobilka si za jejich „popularitu” může sama
14.3.2025
Nejnovější články
Elektromobily stále víc rozdělují společnost, ukázal průzkum. Jejich zastánců je jen 7 procent, počet odpůrců vzrostl na trojnásobek
před 2 hodinamiK mání je zapomenutý pokus Francouzů o rychlý lidový luxus, 1 z pouhých 300 aut dodnes pořádně nejezdilo
před 4 hodinamiPohádka o spolehlivosti elektroaut se dál rozpadá. Po první STK nepustíme zpátky na silnici 34 procent Tesel, říkají Nizozemci
před 5 hodinamiNový vrcholný Moskvič se nakonec začne prodávat na jaře. Výkonný a vybavený vůz větší než Škoda Kodiaq bude o dost levnější
před 7 hodinamiNová Audi nedostala prakticky žádná tlačítka na palubní desce, zato ve dveřích jich mají až 23. Je to vrchol okaté láce
před 8 hodinami
Živá témata na fóru
- Lampárna (stěžovatelna) 03.16. 14:02 - pavproch
- Chlubítko univerzální 03.15. 16:56 - řidičBOB
- Politický koutek 03.15. 16:09 - jerry
- Rodinné a pohodlné auto pro malé 3 děti 03.15. 15:04 - řidičBOB
- Výběr autopojištění 03.15. 15:01 - řidičBOB
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 03.14. 10:22 - pavproch
- Letní i zimní 225(př) + 255(z) 17 až 19" - které? 03.14. 10:16 - Brus
- vyber motorky 03.13. 16:35 - řidičBOB