Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
BMW X7 dorazí ve dvou verzích. A s ním i další, zatím tajemná luxusní novinka
29.3.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Vrcholné mnichovské SUV sice dostane čtyři sedadla a cenu přes 2,4 milionu Kč. Na koncernový Rolls-Royce Cullinan ale stále bude hledět zdola.
O chystaném BMW X7 se mluví již celé roky. Oficiálně přitom bylo potvrzeno, že „über-luxusní“ SUV z Mnichova skutečně dorazí, přičemž stejně jako ostatní kolosy bavorské automobilky bude montováno v americkém Spartanburgu. Dosud se přitom mělo za to, že půjde pomalu o ekvivalent Bentley Bentayga s ledvinkami ve znaku, nicméně šéf prodejního oddělení BMW Ian Robertson naznačil, že do úplně vrcholného segmentu X7 nemíří. Automobilka totiž prý nepotřebuje konkurovat britskému SUV či spekulovanému Mercedesu-Maybach GLS, neboť vlastní Rolls-Royce. V jeho případě se pak chystá projekt Cullinan, který bude kategorií samou pro sebe.
My se ovšem dnes budeme držet striktně jen mnichovské novinky, která s tou britskou dokonce ani nebude sdílet komponenty. Důvodem je fakt, že Cullinan vyroste na unikátní hliníkové platformě, zatímco X7 setrvá u modulární architektury CLAR, již používá kupříkladu nová řada 7 a stát na ni bude také příští BMW X5. Robertson přitom dodal, že vrcholné SUV dorazí ve dvou verzích, z nichž jedna bude sedmimístným modelem zaměřeným spíše na praktičnost. Druhá varianta je pak oním mnichovským maximem, přičemž se čtyřmi sedadly bude startovat nad 100 000 USD (cca 2,42 mil. Kč).
Podle šéfa prodejů mnichovské značky má novinka dorazit do prodeje v roce 2018, přičemž vzhled bude odlišný od zmiňovaného X5. To ale nejspíše nebude až tak drastické, jak se při Robertsonových slovech zdá - přeci jen čelní ledvinky, výrazná boční linka, Hofmeisterova křivka a zadní světlomety ve tvaru písmene „L“ jsou jasně určujícími designovými prvky. První špionážní fotky pak rovněž naznačovaly soulad s aktuálními mnichovskými produkty, ve výsledku tak onen rozdíl nejspíše až tak enormní nebude.
Vzhled ovšem rozhodně není jedinou otázkou, která v souvislosti s novým BMW X7 vyvstává. Robertson totiž dále dodal, že vůz bude součástí řady nazývané GKL. Tedy modelů Grand Klasse, kam prozatím spadá jen nová třída 7. K ní a nové X7 přibude ještě novinka, která „je již na cestě a uvidíte ji v nepříliš vzdálené budoucnosti. Není to přitom něco, co bychom si vysnili minulý týden“. Řeč může být o dlouho spekulovaném BMW řady 9, není to ale jisté.
Vrcholné Gran Coupe je ale víceméně logickou volbou, pokud si uvědomíme, že prodeje klasických sedanů na stěžejním americkém trhu klesají. Výrazně nahoru jdou pro změnu registrace crossoverů a SUV, v tomto směru ale již jednu (dokonce dvojitou) novinku dostaneme. Jelikož se ale máme tohoto tajuplného modelu dočkat velmi brzy, nebudeme v tomto ohledu již dále spekulovat a místo toho se zadíváme na zcela opačný konec nabídky.
Ten již opětovně souvisí s crossovery a SUV, tedy segmentem, který se letos má na celkových prodejích značky podílet z 40 procent (loni to bylo 30 %). Šéf amerického zastoupení značky Ludwig Willisch ovšem dodal, že u konkurence v zámoří tyto modely dosahují až 60 či 70 procent veškerých registrací. A proto BMW vyrukuje s menším SUV, které však bude dostatečně velké na to, aby mohlo být prodáváno právě v USA.
Řeč je v tomto ohledu nejspíše o novém BMW X2. Robertson v tomto ohledu nechtěl nic komentovat, nicméně špionážní fotky tohoto modelu již existují. Půjde o kepé verzi již odhaleného předokolkového X1. Tato novinka by přitom měla dorazit již v příštím roce, přičemž dostane stejnou architekturu UKL, jen doplněnou odvážnějším stylingem.
BMW X7 se zatím ukázalo jen pod plachtou...
...raných špionážních snímcích...
...či neoficiálních ilustracích...
...přičemž od chystaného nového BMW X5 (opět na neoficiálních ilustracích) se prý má výrazně lišit
Zdroj: Auto News, Ilustrace: RM.Design
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Řidič ukázal záda celé skvadře policejních hlídek na okreskách v až 280 km/h, tolik mu naměřili přímo při honičce
dnes - Německý automobilový průmysl zasáhl symbolický krach, tradiční výrobce skončil po 228 letech, 1 500 lidí je bez práce
včera - Expert předělal volant moderního Porsche na otočné sněžítko. Dalo to příšernou práci, přitom taková blbost, co?
23.12.2024
Nové na MotoForum.cz
- Ducati Multistrada V2 a V2 S 2025: nejlehčí ve své kategorii 23.12.2024
- John McPhee 2025 za MasterMac Honda v British Superbike Championship 23.12.2024
- Savadori zůstává další 2 roky u Aprilie 22.12.2024
- Chun Mei Liu pojede i 2025 WorldWCR 21.12.2024
- Startovní listina Red Bull Rookies Cupu 2025 21.12.2024
Nejčtenější články
- Nové fotky mýty opředené sbírky tisíců superaut sultána Bruneje dosvědčují, že je přesně tak šílená, jak se traduje
27.11.2024 - Mercedes jde ve stopách VW a oznámil tvrdé škrty. Chce ušetřit desítky miliard ročně, nevylučuje ani zavírání továren
27.11.2024 - Porsche potvrdilo návrat ke spalovacím motorům i u chystaných elektrických aut. Otázkou už je jen, kdo dostane černého Petra
27.11.2024 - Nissan má na záchranu maximálně rok a pár měsíců, říká manažer firmy, v automobilovém byznysu se věci kazí rychle
27.11.2024 - Stellantis chce trojnásobně zvýšit prodeje elektromobilů. A nehodlá si tím dělat přátele, bude je dotovat i na úkor dražšího servisu pro lidi
27.11.2024
Živá témata na fóru
- Onboard videa 12.25. 17:03 - Stepan
- Fiat a vše kolem nich 12.25. 16:33 - pavproch
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 12.24. 14:09 - M.Z.
- Politický koutek 12.24. 12:03 - Brus
- Pneu koutek 12.23. 18:43 - řidičBOB
- PF 2022, 2023, 2024. 2025 12.23. 11:54 - Lachende Bestien
- Dálniční známka 2021 i 2022 (přidáno 2023, 2024 atd) 12.23. 11:47 - Lachende Bestien
- BMW Divize 12.22. 14:52 - pavproch