Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
BMW X6 M 2012: také splašená verze schytala facelift
27.1.2012 | Petr Miler | Přidat příspěvek
(+ video) Po faceliftu X6 i její nové verze M50d pro vás máme také představení inovací „plnohodnotného” eMka. Podívejte se, s čím přichází.
Probírat, co je to „skutečné M”, by zřejmě bylo na dlouhou debatu, z našeho pohledu to ale sebelépe upravený vůz velikosti a hmotnosti modelu X6 být zkrátka nemůže. Sláva divize zrozené z produkce silničních derivátů vozů jako je M1 stojí na trochu jiných základech a nalepení jejího znáčku na docela jinak koncipované auto těžko může dát za vznik výsledku, který by s ohledem na tradice písmene M bylo možné označit za perfektní. O tom jsme ale dnes hovořit nechtěli, tolik jen k oněm uvozovkám v úvodních větách.
Než se dostaneme k vozu samému, musíme říci, že tento článek je třeba brát jako jakési „předpředstavení”, neboť ze strany PR oddělení BMW zatím nepadlo o faceliftované X6 M ani slovo. Mohli jsme se již seznámit s verzí X6 M50d z nové řady M Performance, víme i vše podstatné o faceliftu X6 jako takové, varianta X6 M ale byla ze všech tiskových materiálů vynechána a žádné další dosud uvolněny nebyly. Na webu BMW pro koncové zákazníky se nicméně objevila řada fotek, videí a specifikace inovovaného provedení a z těchto materiálů jsme snad schopni vyčíst většinu podstatných informací. Pokud nám unikne cokoli důležitého, určitě to doplníme, jakmile nás s tím bavorská automobilka seznámí.
Ve vší stručnosti si tedy pro tuto chvíli můžeme říci, že na eMku je facelift patrný ještě méně než na standardním provedení. To alespoň dostalo jiné nárazníky, u X6 M se zdají být buď úplně stejné, nebo natolik podobné, že změny nelze na první pohled rozeznat. Na přídi se tedy změnila jen maska chladiče s trochu jiným žebrováním tradičních ledvinek a samozřejmě i hlavní světlomety, které jsou nyní navíc standardně vybaveny LED pro tlumené i dálkové svícení. Na zádi je pak odlišností ještě méně, když zásadnější novinkou je jen použití přepracovaných koncových světel opět více sázejících na LED.
V interiéru nevidíme žádné podstatné modifikace, jejich výčet tak zřejmě otevře i uzavře rozšířená nabídka obložení palubní desky a více variant koženého čalounění. Nové barvy budou k dispozici i pro karoserii, na přesné informace si ale ještě budeme muset počkat.
Zajímavé i nezajímavé je, že po technické stránce zůstal vůz zcela nedotčen - zajímavé proto, že to při větších faceliftech (on tento není až tak velký, ale žádný větší už nebude...) není tak úplně obvyklé, nezajímavé pak kvůli tomu, že vám zkrátka nemůžeme říci nic nového. Tedy s malou poznámkou, že by informace na webu BMW ještě nemusely být aktualizované. Pokud se něco takového nestalo, pak pod kapotou očekávejte nadále motor 4,4 V8 biturbo s výkonem až 408 kW (555 koní) dosahovaným v 6 000 ot./min, maximum točivého momentu tkvícího v rozmezí 1 500 a 5 650 ot./min činí 678 Nm. Převodovka je i dále výlučně šestistupňová automatická, ani o pohonu všech kol jako standardu nepochybujte. Stejně tak se lze spolehnout na dosavadní dynamické parametry - zrychlení z 0 na 100 km/h za 4,5 sekundy a maximální rychlost elektronicky přiškrcenou na 250 km/h.
Změny v ceníku nelze vzhledem k minimálním faktickým odlišnostem očekávat, pokud ale nějaké nastanou dozvíme se o tom až později. Pro tuto chvíli je výše zmíněné maximum, co vám k inovované X6 M můžeme s jistotou říci.



















BMW X6 M s faceliftem pro rok 2012
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Řešení víka kufru VW Phaeton připomíná, jak přetechnizované a nedoceněné auto to je, BMW vedle něj působí jako Dacie
před 7 hodinamiElektrický Ford Mustang se postavil tomu „skutečnému” s motorem V8. A dokázal, že je poníkem zvládajícím jediný trik
včeraUž se ví, kde má nové Bugatti schovaný klíč na odemykání nejvyšší rychlosti, až po jeho použití jede 445 km/h
18.4.2025
Nejnovější články
Auto ve stylu slavné Škody, na kterém se podílela Lada i Porsche, nikdo nechce. I když takových existuje jen hrstka
před 2 hodinamiMazda svou ikonu nedá, v příští generaci dostane dokonce větší spalovací motor a manuální řazení
před 4 hodinamiDokument poprvé ukazuje nehodu bývalého moderátora Top Gearu, která mu znetvořila obličej, i její následky. Z uvolněných záběrů mrazí
před 5 hodinamiŘešení víka kufru VW Phaeton připomíná, jak přetechnizované a nedoceněné auto to je, BMW vedle něj působí jako Dacie
před 7 hodinamiNová auta zkrachovalého Fiskeru nechali opuštěná u silnice, teď je rozprodávají v aukci za směšné sumy
před 8 hodinami
Živá témata na fóru
- Řidiči, co to mají v ruce... 04.20. 15:42 - Stepan
- S větrem ve vlasech.... 04.20. 15:24 - pavproch
- Za kolik jezdíte s dieselem? 04.19. 22:39 - Brus
- BMW Divize 04.19. 14:58 - pavproch
- Vačka palivového čerpadla 04.19. 09:05 - amora321
- Rychlodotazy 04.18. 22:23 - rutak11
- Onboard videa 04.18. 20:57 - řidičBOB
- Právní oříšky v dopravě a jejich řešení 04.18. 12:06 - GeneHawkins