Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
BMW X6 M 2012: také splašená verze schytala facelift
27.1.2012 | Petr Miler | Přidat příspěvek
(+ video) Po faceliftu X6 i její nové verze M50d pro vás máme také představení inovací „plnohodnotného” eMka. Podívejte se, s čím přichází.
Probírat, co je to „skutečné M”, by zřejmě bylo na dlouhou debatu, z našeho pohledu to ale sebelépe upravený vůz velikosti a hmotnosti modelu X6 být zkrátka nemůže. Sláva divize zrozené z produkce silničních derivátů vozů jako je M1 stojí na trochu jiných základech a nalepení jejího znáčku na docela jinak koncipované auto těžko může dát za vznik výsledku, který by s ohledem na tradice písmene M bylo možné označit za perfektní. O tom jsme ale dnes hovořit nechtěli, tolik jen k oněm uvozovkám v úvodních větách.
Než se dostaneme k vozu samému, musíme říci, že tento článek je třeba brát jako jakési „předpředstavení”, neboť ze strany PR oddělení BMW zatím nepadlo o faceliftované X6 M ani slovo. Mohli jsme se již seznámit s verzí X6 M50d z nové řady M Performance, víme i vše podstatné o faceliftu X6 jako takové, varianta X6 M ale byla ze všech tiskových materiálů vynechána a žádné další dosud uvolněny nebyly. Na webu BMW pro koncové zákazníky se nicméně objevila řada fotek, videí a specifikace inovovaného provedení a z těchto materiálů jsme snad schopni vyčíst většinu podstatných informací. Pokud nám unikne cokoli důležitého, určitě to doplníme, jakmile nás s tím bavorská automobilka seznámí.
Ve vší stručnosti si tedy pro tuto chvíli můžeme říci, že na eMku je facelift patrný ještě méně než na standardním provedení. To alespoň dostalo jiné nárazníky, u X6 M se zdají být buď úplně stejné, nebo natolik podobné, že změny nelze na první pohled rozeznat. Na přídi se tedy změnila jen maska chladiče s trochu jiným žebrováním tradičních ledvinek a samozřejmě i hlavní světlomety, které jsou nyní navíc standardně vybaveny LED pro tlumené i dálkové svícení. Na zádi je pak odlišností ještě méně, když zásadnější novinkou je jen použití přepracovaných koncových světel opět více sázejících na LED.
V interiéru nevidíme žádné podstatné modifikace, jejich výčet tak zřejmě otevře i uzavře rozšířená nabídka obložení palubní desky a více variant koženého čalounění. Nové barvy budou k dispozici i pro karoserii, na přesné informace si ale ještě budeme muset počkat.
Zajímavé i nezajímavé je, že po technické stránce zůstal vůz zcela nedotčen - zajímavé proto, že to při větších faceliftech (on tento není až tak velký, ale žádný větší už nebude...) není tak úplně obvyklé, nezajímavé pak kvůli tomu, že vám zkrátka nemůžeme říci nic nového. Tedy s malou poznámkou, že by informace na webu BMW ještě nemusely být aktualizované. Pokud se něco takového nestalo, pak pod kapotou očekávejte nadále motor 4,4 V8 biturbo s výkonem až 408 kW (555 koní) dosahovaným v 6 000 ot./min, maximum točivého momentu tkvícího v rozmezí 1 500 a 5 650 ot./min činí 678 Nm. Převodovka je i dále výlučně šestistupňová automatická, ani o pohonu všech kol jako standardu nepochybujte. Stejně tak se lze spolehnout na dosavadní dynamické parametry - zrychlení z 0 na 100 km/h za 4,5 sekundy a maximální rychlost elektronicky přiškrcenou na 250 km/h.
Změny v ceníku nelze vzhledem k minimálním faktickým odlišnostem očekávat, pokud ale nějaké nastanou dozvíme se o tom až později. Pro tuto chvíli je výše zmíněné maximum, co vám k inovované X6 M můžeme s jistotou říci.
BMW X6 M s faceliftem pro rok 2012
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Německý automobilový průmysl zasáhl symbolický krach, tradiční výrobce skončil po 228 letech, 1 500 lidí je bez práce
před 9 hodinami - Expert předělal volant moderního Porsche na otočné sněžítko. Dalo to příšernou práci, přitom taková blbost, co?
23.12.2024 - Žhavý kandidát na letošní Darwinovu cenu vjel s BMW X5 na přejezdu přímo pod vlak. Z jednoho auta má dvě, zázrakem přežil bez zranění
22.12.2024
Nové na MotoForum.cz
- Ducati Multistrada V2 a V2 S 2025: nejlehčí ve své kategorii 23.12.2024
- John McPhee 2025 za MasterMac Honda v British Superbike Championship 23.12.2024
- Savadori zůstává další 2 roky u Aprilie 22.12.2024
- Chun Mei Liu pojede i 2025 WorldWCR 21.12.2024
- Startovní listina Red Bull Rookies Cupu 2025 21.12.2024
Nejnovější články
- Většina Němců nechce zákaz spalovacích aut a nařizování elektromobilů, preferují dnes upozaďované řešení
před 3 hodinami - I úplně poslední evoluce Trabantu se dá koupit dodnes nejetá, vznikla až po roce 1990, bez nejtypičtějšího prvku auta
před 5 hodinami - Putinova limuzína opět zdražila, jako Rolls-Royce už i stojí. K dispozici ale není ani jedno nové auto
před 6 hodinami - Tesla zkouší rozhýbat prodeje svého největšího propadáku dobíjením zdarma. Je to levárna, která se vyplatí jen jí
před 8 hodinami - Německý automobilový průmysl zasáhl symbolický krach, tradiční výrobce skončil po 228 letech, 1 500 lidí je bez práce
před 9 hodinami
Živá témata na fóru
- Onboard videa 12.25. 17:03 - Stepan
- Fiat a vše kolem nich 12.25. 16:33 - pavproch
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 12.24. 14:09 - M.Z.
- Politický koutek 12.24. 12:03 - Brus
- Pneu koutek 12.23. 18:43 - řidičBOB
- PF 2022, 2023, 2024. 2025 12.23. 11:54 - Lachende Bestien
- Dálniční známka 2021 i 2022 (přidáno 2023, 2024 atd) 12.23. 11:47 - Lachende Bestien
- BMW Divize 12.22. 14:52 - pavproch