Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
BMW X6 2015 oficiálně: nová X6 je větší a lehčí i rychlejší a úspornější
6.6.2014 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
(+ video) Novinka proti předchůdci zhubla až 40 kg. Pobere až 1 525 l, s motorem V8 dá stovku za 4,8 s.
Po včerejším předkrmu zde máme hlavní chod, BMW pustilo do světa oficiální várku fotografií a informací o druhé generaci X6. Ta první přitom byla nadmíru úspěšná, neboť od roku 2008 se prodalo téměř 250 000 exemplářů. Také kvůli tomu automobilka do rybníka pustila další štiku, menší model X4. Ten přitom po stránce designové ovlivnil novogenerační X6 natolik, že mnohý se zřejmě bude muset zadívat na označení na zádi, aby od sebe oba dva modely rozeznal.
Mnichovská automobilka novinku opět označila jako sportovně aktivní kupé (Sports Activity Coupe neboli SAV), které v sobě „mísí robustnost a všestranné využití se sportovní elegancí“. Zjednodušeně se dá ale říct, že jde o BMW X5 s výrazně se svažující střechou a omezeným prostorem pro cestující vzadu a zavazadla. Tak zlé jako v případě první generace to ovšem na zadních sedadlech a za nimi není, novinka narostla takřka ve všech ohledech.
Na délku nové BMW X6 měří 4 909 milimetrů (+32 mm), na šířku 1 989 milimetrů (+ 6 mm) a na výšku 1 702 milimetrů (+ 33 mm). Rozvor zůstal na původních 2 933 milimetrech, zmíněný nárůst venkovních rozměrů ovšem vylepšil prostor pro hlavy cestujících. V zavazadelníku pak novinka nabízí 580 litrů při aretovaných sedadlech, což oproti předchůdci představuje zlepšení o 10 l. Pokud pak zadní lavici (dělenou v poměru 40:20:40) sklopíte, získáte 1 525 l.
Navzdory větším dimenzím i vyšší výbavě je nová X6 v základním provedení o 10 kilogramů lehčí než předchůdce, a to především díky použitým materiálům, jež zahrnují hliník, hořčík a termoplasty. Německá automobilka přitom dodává, že pokud by došlo k vyrovnání výbavy obou generací, pak ta druhá váží dokonce až o 40 kilogramů méně. Navíc se může pochlubit ideálním rozložením hmotnosti v poměru 50:50 mezi přední a zadní nápravu.
Po stránce motorické přitom Evropané mohou od prosincového zahájení prodeje počítat se třemi variantami, kdy všechny jako standard nabídnou osmistupňový automat a pohon všech kol. Základem se stane provedení xDrive30d poháněné třílitrovým turbodieselem naladěným na 258 koní. Stovku tento model zvládne za 6,7 sekundy, přičemž jeho nejvyšší rychlost končí hodnotou 230 km/h a spotřeba byla vypočítána na 6 l/100 km.
Třílitrový diesel pak najdeme i pod kapotou BMW X6 M50d, v tomto případě jej však doplňují tři turba, výkon 381 koní a točivý moment 740 Nm. Z klidu na stovku přitom tento model sprintuje za 5,2 sekundy, nejvyšší rychlost pak vrcholí na 250 km/h a průměrná spotřeba činí jen 6,6 l/100 km. O trochu žíznivější je ovšem benzinová verze xDrive50i, kterou pohání 4,4litrové bi-turbo V8 o výkonu 450 koní. To si řekne o 9,7 l/100 km, stovku však zvládá již za 4,8 s.
Mimo tyto pohonné jednotky však do motorového prostoru dorazí ještě druhá vlna agregátů, kterou čekáme na jaře 2015. Přinést by přitom měla benzinový model xDrive35i poháněný přeplňovaným třílitrovým šestiválcem o výkonu 306 koní. Ten samý motor pak najdeme i pod kapotou verze sDrive35i, která nabídne pouze pohon zadních kol. Očekávat však můžeme ještě jednu čtyřkolku, a sice provedení xDrive40d naladěné na 313 dieselových koní.
Jistotou je pak rovněž příchod nového BMW X6 M, jehož osmiválcový motor nabídne více než 550 koní. To je však prozatím hudbou vzdálenější budoucnosti, pročež se raději vrátíme k té bližší, jež bude rovněž profitovat z nového hliníkového šasí zahrnujícího dvojité litchoběžníky vpředu a víceprvkovou nápravu vzadu. V případě pohonu všech kol pak nemá chybět vektorování točivého momentu zlepšující trakci.
Standardem budou 19palcová kola, bi-xenony nebo automatické otevírání zádě. V případě verze M50d lze očekávat i trochu jiné zpracování bodykitu, který navíc chromové doplňky vymění za černé. Lehkých změn dozná interiér, počítat můžete rovněž s adaptivním podvozkem. Za příplatek pak můžete sáhnout ještě po 20palcových discích, konkrétní ceny však mají být oznámeny až blíže k zahájení prodeje.
Debutovat pak nová generace X6 nebude na pařížském autosalonu, ale již v srpnu na tom moskevském. To ovšem není žádný div, v Rusku totiž BMW své nové modely představuje vcelku pravidelně. Mezi tamními oligarchy je totiž o mnichovské vrtule enormní zájem.
Kompletní fotogalerie BMW X6 2015
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- BMW si při udávání akcelerace svých aut začalo pomáhat laciným trikem, asi tím zastírá jejich stále větší hmotnost
před 2 hodinami - Tesly odteď jezdí z výroby na expediční parkoviště samy a bez lidského dohledu, jsou to scény jako ze science fiction
včera - Někdo si nechal dát přímo v továrně BMW na M3 kombi růžovou ze vzorníku Porsche. To se dnes může?
30.1.2025
Nejnovější články
- BMW si při udávání akcelerace svých aut začalo pomáhat laciným trikem, asi tím zastírá jejich stále větší hmotnost
před 2 hodinami - Novou nejlevnější Ladu ve verzi kombi odhalil únik přímo z továrny, na svou cenu vypadá velmi lákavě
před 3 hodinami - Ani 35 tisíc propuštěných a zavřené továrny nebudou stačit. VW musí ušetřit víc, aby vyšel
před 4 hodinami - Luxusní Hyundai měla být od roku 2025 jen elektrická. Je rok 2025 a hádejte co? Nic, nezbylo z toho vůbec nic
před 6 hodinami - Nový Fiat Panda se ukázal v úplném základu, místo středového displeje má na palubce tuto věc
před 7 hodinami
Živá témata na fóru
- Řidiči, co to mají v ruce... 02.01. 13:37 - jerry
- OT - zavírám krám, uklízím 02.01. 11:57 - jerry
- Lampárna (stěžovatelna) 01.31. 14:40 - pavproch
- Další zajímavá autovidea 01.30. 13:41 - Stepan
- Fiat a vše kolem nich 01.30. 11:37 - pavproch
- Nová baterie - dobíjecí napětí? +dotaz alternátor 01.29. 16:12 - Kecachep
- Onboard videa 01.29. 12:47 - Brus
- Za kolik jezdíte s dieselem? 01.29. 08:35 - Brus