Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
BMW X6 2014: nová generace bude agresivnější, lehčí i prostornější
11.2.2013 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek
Mnichovská automobilka přidá v příští generaci X6 designovou agresivitu, která crossoveru dovolí poodstoupit od chystané nové X5.
Stylistické oddělení automobilky BMW se při navrhovaní designu obou generací modelu X5 drželo nohama pevně na zemi a nepouštělo se do žádných uměleckých experimentů. Nejinak by tomu mělo být rovněž v případě chystaného následníka, vyvíjeného pod označením F15, což nám odhalily prozatím neověřené, nicméně velmi věrohodně vypadající fotografie.
Poněkud více volnosti bylo dopřáno lidem odpovědným za návrh geneticky spřízněného crossoveru X6, představeného v roce 2008. Ač se jeho příliš agresivní vzhled spoustě lidem nelíbí, právě ten se setkal v Číně, Rusku či Spojených státech s vřelým přijetím. Není proto divu, že se tento i komerční úspěch podepíše také na designu jeho nástupce.
Podle zjištění britského Autocaru dostane druhá generace modelu X6 ještě ostřejší tvary, čímž od X5 vizuálně poodstoupí. „Chceme dát našim sportovním modelům individuálnější vzhled a tvarově je odlišit od praktičtějších typů,“ potvrdil kolegům jeden ze zdrojů blízkých automobilce a oddělení designu.
Rozměrově se od současného vozu příliš lišit nebude, Autocar avizuje marginální prodloužení délky ze 4 877 na 4 910 milimetrů, které má být ale dostatečné z pohledu vylepšení prostorových podmínek pro cestující na zadních sedadlech - BMW definováno jako nejslabší bod aktuální X6. Současně s nárůstem délky dojde také k mírnému prodloužení rozvoru a rozšíření rozchodu obou náprav, ačkoli crossover má být ve skutečnosti postaven mírně zmenšené platformě nové X5.
Podle informátorů se bude moci BMW dále pochlubit třeba významným snížením hmotnosti, které docílí významnějším použitím vysokopevnostních ocelí formovaných za vysokých teplot. O další úsporu hmotnosti se postarají nové nápravy, adaptované ze současné řady 5 a tudíž zčásti společné také s BMW 7. Standardní verze X6 budou postaveny na klasických ocelových pružinách, lépe vybavené modely a výkonnější motorizace pak automaticky dostanou vzduchové odpružení se samoregulací světlé výšky a hydraulicky ovládané stabilizátory potlačující náklony karoserie.
Mezi pohonnými jednotkami se očekávají 4,4 V8 biturbo v roli špičkové motorizace, kterou doplní dva řadové třílitrové šestiválce - přeplňovaný zážehový a vznětový dopovaný dvojicí, případně trojicí turbodmychadel. U všech agregátů proběhne dílčí navýšení výkonu a standardem se stane osmistupňový automat.
BMW X6 dorazí během roku 2014 a o zhruba dva roky později se stane součástí větší rodiny crossoverů čítající modely X2 a X4. Všechny pak mají za úkol obstát, nebo ještě lépe vybojovat si dominanci mezi podobně koncipovanými, chystanými modely od Mercedesu, Jaguaru a Audi.
Aktuální provedení BMW X6, zde ve verzi M, se současné X5 vzdaluje hlavně provedením zadních partií. Příští generace to má změnit, vsadit na svébytnější design a zároveň ubrat kila extrémně vysoké hmotnosti. Zvětšit se má také prostor na zadních sedadlech
Zdroj: Autocar
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Německý automobilový průmysl zasáhl symbolický krach, tradiční výrobce skončil po 228 letech, 1 500 lidí je bez práce
včera - Expert předělal volant moderního Porsche na otočné sněžítko. Dalo to příšernou práci, přitom taková blbost, co?
23.12.2024 - Žhavý kandidát na letošní Darwinovu cenu vjel s BMW X5 na přejezdu přímo pod vlak. Z jednoho auta má dvě, zázrakem přežil bez zranění
22.12.2024
Nové na MotoForum.cz
- Ducati Multistrada V2 a V2 S 2025: nejlehčí ve své kategorii 23.12.2024
- John McPhee 2025 za MasterMac Honda v British Superbike Championship 23.12.2024
- Savadori zůstává další 2 roky u Aprilie 22.12.2024
- Chun Mei Liu pojede i 2025 WorldWCR 21.12.2024
- Startovní listina Red Bull Rookies Cupu 2025 21.12.2024
Nejnovější články
- Většina Němců nechce zákaz spalovacích aut a nařizování elektromobilů, preferují dnes upozaďované řešení
včera - I úplně poslední evoluce Trabantu se dá koupit dodnes nejetá, vznikla až po roce 1990, bez nejtypičtějšího prvku auta
včera - Putinova limuzína opět zdražila, jako Rolls-Royce už i stojí. K dispozici ale není ani jedno nové auto
včera - Tesla zkouší rozhýbat prodeje svého největšího propadáku dobíjením zdarma. Je to levárna, která se vyplatí jen jí
včera - Německý automobilový průmysl zasáhl symbolický krach, tradiční výrobce skončil po 228 letech, 1 500 lidí je bez práce
včera
Živá témata na fóru
- Onboard videa 12.25. 17:03 - Stepan
- Fiat a vše kolem nich 12.25. 16:33 - pavproch
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 12.24. 14:09 - M.Z.
- Politický koutek 12.24. 12:03 - Brus
- Pneu koutek 12.23. 18:43 - řidičBOB
- PF 2022, 2023, 2024. 2025 12.23. 11:54 - Lachende Bestien
- Dálniční známka 2021 i 2022 (přidáno 2023, 2024 atd) 12.23. 11:47 - Lachende Bestien
- BMW Divize 12.22. 14:52 - pavproch