Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
BMW X5 xDrive40e odhaleno v sérii, za 3,3 litru jezdit rozhodně nebude
16.3.2015 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
(+ video) První sériový plug-in hybrid z Mnichova dorazil s nereálnou průměrnou spotřebou, 31kilometrovým dojezdem na elektřinu, 313 koňmi a 2 230 kilogramy.
Dnes již asi ani nemá smysl rozpitvávat evropské podloží, jehož nesmyslné regulace ničivě zasáhly automobilovou evoluci. Místo toho tu máme revoluci, kdy každá značka, která nechce platit extrémně vysoké poplatky za nadlimitní CO2, pouští do světa jeden hybrid či elektromobil za druhým. Výjimkou v tomto směru není ani BMW, které dokonce před pár lety založilo novou divizi „i“, specializující se právě na „bezemisní” pohon a jenž nám dala městský model i3 i vcelku hybridní sporťák i8.
Tyto vozy se však zatím nacházejí spíše v okrajových částech trhu, do mainstreamu míří nové BMW X5 xDrive40e. To je dle očekávání produkční verzí nedávno vylepšeného konceptu eDrive, který jsme si mohli poprvé prohlédnout již v roce 2013 ve Frankfurtu. Pod kapotou se pyšní přeplňovaným benzinovým dvoulitrem, který produkuje 245 koní a 350 Nm, zatímco elektromotor produkuje dalších 113 koní a 250 Nm.
Celkově tu potom máme 313 koní a 450 Nm, což rozhodně není zanedbatelný výkon, a tak zrychlení z klidu na stovku za 6,8 sekundy můžeme považovat za reálné, stejně jako nejvyšší rychlost 210 km/h. V obou případech jsou do hry zapojeny oba agregáty, čistě na elektřinu však již BMW X5 xDrive40e tak impozantní výkony pochopitelně nepodává. Zvládne totiž maximálně 31 km při nejvyšší rychlosti 120 km/h.
Svou „vinu“ na tom nese vcelku malý paket lithium-iontových baterií, jejich kapacita dosahuje 9 kWh, a naopak nemalá hmotnost 2 230 kg. Jen stěží lze pak uvěřit udávané spotřebě 3,3 - 3,4 l/100 km, ačkoliv není tak enormně nízká jako v případě jiných extrémních vozů. Hledejme za tím ale jen malou kapacitu akumulátorů, o reálné efektivitě X5 eDrive40e či jakéhokoli plug-in-hybridního konkurenta neříkají tyto hodnoty vůbec nic - jsou to jen ampérovské vtípky.
Danou problematiku ale nechme být a pojďme si projít ještě další fakta, zejména ta spojená s dobíjením. To má zabrat 3 hodiny a 50 minut při využití běžné domácí zásuvky nebo 2 hodiny a 45 minut, pokud sáhnete po příplatkové stanici BMW i Wallbox. Samotné baterie jsou pak uloženy pod podlahou zavazadelníku, který tak může nadále nabízet nemalých 500 až 1 720 litrů.
Standardní výbava rovněž zahrnuje osmistupňovou převodovku Steptronic, dynamické tlumiče, adaptivní podvozek Comfort zahrnující i zadní vzduchové měchy nebo multimediální a navigační systém Professional. Zmínit můžeme ještě 18palcová litá kola ve specifickém designu, ceny ale budou známy až blíže k podzimnímu zahájení prodeje.
BMW X5 xDrive40e dostalo do vínku 313 hybridních koní i nemalou hmotnost 2 230 kg a malou kapacitu baterií. Za 3,3 l/100 km tak rozhodně jezdit nebude
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Tesly odteď jezdí z výroby na expediční parkoviště samy a bez lidského dohledu, jsou to scény jako ze science fiction
včera - Někdo si nechal dát přímo v továrně BMW na M3 kombi růžovou ze vzorníku Porsche. To se dnes může?
30.1.2025 - Lewis Hamilton naboural hned při svém prvním testu v barvách Ferrari, pokračuje v historii mizerných začátků
30.1.2025
Nejnovější články
- Luxusní Hyundai měla být od roku 2025 jen elektrická. Je rok 2025 a hádejte co? Nic, nezbylo z toho vůbec nic
před hodinou - Nový Fiat Panda se ukázal v úplném základu, místo středového displeje má na palubce tuto věc
před 2 hodinami - Některé lidi zjevně rozčiluje jen svoboda jiných. Jinak se nedá vysvětlit, proč je štvou návraty spalovacích motorů
včera - První majitel najel s Peugeotem 482 tisíc km a až teď ho prodává. Jeho stav fascinuje, na kaši je jen částečně
včera - Tesly odteď jezdí z výroby na expediční parkoviště samy a bez lidského dohledu, jsou to scény jako ze science fiction
včera
Živá témata na fóru
- Řidiči, co to mají v ruce... 02.01. 08:19 - Zajda
- OT - zavírám krám, uklízím 01.31. 20:14 - petr_riha
- Lampárna (stěžovatelna) 01.31. 14:40 - pavproch
- Další zajímavá autovidea 01.30. 13:41 - Stepan
- Fiat a vše kolem nich 01.30. 11:37 - pavproch
- Nová baterie - dobíjecí napětí? +dotaz alternátor 01.29. 16:12 - Kecachep
- Onboard videa 01.29. 12:47 - Brus
- Za kolik jezdíte s dieselem? 01.29. 08:35 - Brus