Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
BMW X5 předčasně skončí, nová generace má dorazit již příští rok
13.4.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Mnichovská automobilka chce svůj novou generaci svého stěžejního modelu uvést na trh ještě před příchodem BMW X7. Proč, je otázkou.
Od slavnostního debutu třetí generace BMW X5 uplynou zakrátko tři roky. Dle soudobého fungování automobilového světa bychom se pomalu měli dočkat faceliftu. Ten ale fanoušci nejspíše budou vyhlížet marně, maximálně by mělo dorazit pár novinek souvisejících s modelovým rokem 2017. Důvod vás asi překvapí - podle šéfa australského zastoupení německé značky Marca Wernera BMW zkrátilo životní cyklus generace F15 na pouhé čtyři roky. Namísto faceliftu by tak již v příštím roce měl dorazit zcela nový model, což prý má spojitost s chystaným vrcholným SUV X7.
Werner sice aktuálně nezveřejnil žádná konkrétní data, nicméně uvedl, že nové BMW X5 dorazí ještě před větším sourozencem. Ten přitom bude v prodeji v roce 2018, časový horizont je tak jasně dán. Oba modely budou stát na nové platformě CLAR (Cluster Architecture), která podepírá také šestou generaci řady 7. Vrcholné SUV přitom bude o půl metru delší než X5, díky zmiňované architektuře hojně využívající hliník a také díky možným karbonovým panelům karoserie však jeho hmotnost má klesnout na přibližně 1 900 kilogramů u nejtěžší verze.
Pod kapotou zákazníci ve většině případů třílitrové benzinové a dieselové šestiválce najdou, o stupeň výše se posune zcela nová generace benzinového osmiválce. Mimo to by měl dorazit také plug-in hybrid s elektrickým dojezdem 50 kilometrů, vrcholem nabídky nejspíše bude varianta osazená šestilitrovým dvanáctiválcem. Tento model by přitom měl dostatpouze čtyři sedadla a cenu startující vysoko nad 100 tisíci dolary (cca 2,37 mil. Kč), zatímco základní sedmimístné verze s méně objemnými motory budou k dispozici blíže této metě.
Werner dodává, že X7 by nemělo krást zákazníky BMW X5, neboť zaměřeno bude na zcela jinou cílovou skupinu - tedy buď na tu hledající absolutní luxus v kombinaci s karoserií SUV, nebo naopak velkou praktičnost, již nenalézají u menšího modelu. V jeho případě prý aktuálně po sedmimístném provedení sahá jen zhruba 30 procent zákazníků, za čímž prý dle Wernera stojí zejména špatná informovanost klientely a nesprávné vnímání tohoto modelu. I proto BMW na X7 hodně sází, podle odhadů by se ročně mělo prodat zhruba 50 000 kusů.
Po příchodu těchto dvou modelů se mnichovská automobilka zaměří na redesign SUV X3, X4 a X6, přičemž modernizovaných variant bychom se měli dočkat do tří let. Ještě před koncem této dekády tedy portfolio BMW bude zahrnovat hned šest crossoverů a SUV, což by mělo napomoci globálním registracím značky. Aktuálně tyto karosářské verze představují zhruba 30 procent prodejů značky a nadále stoupají, zvláště po zlepšení výrobních kapacit ve Spartanburgu.
Třetí generaci BMW X5 čeká opravdu krátký životní cyklus, alespoň podle šéfa australského zastoupení
Zdroj: Motoring
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Německý automobilový průmysl zasáhl symbolický krach, tradiční výrobce skončil po 228 letech, 1 500 lidí je bez práce
včera - Expert předělal volant moderního Porsche na otočné sněžítko. Dalo to příšernou práci, přitom taková blbost, co?
23.12.2024 - Žhavý kandidát na letošní Darwinovu cenu vjel s BMW X5 na přejezdu přímo pod vlak. Z jednoho auta má dvě, zázrakem přežil bez zranění
22.12.2024
Nové na MotoForum.cz
- Ducati Multistrada V2 a V2 S 2025: nejlehčí ve své kategorii 23.12.2024
- John McPhee 2025 za MasterMac Honda v British Superbike Championship 23.12.2024
- Savadori zůstává další 2 roky u Aprilie 22.12.2024
- Chun Mei Liu pojede i 2025 WorldWCR 21.12.2024
- Startovní listina Red Bull Rookies Cupu 2025 21.12.2024
Nejnovější články
- Elektrické Volkswageny ID jsou takový propadák, že je všechny dohromady prodejně překonává jediný model: Golf
před hodinou - Většina Němců nechce zákaz spalovacích aut a nařizování elektromobilů, preferují dnes upozaďované řešení
včera - I úplně poslední evoluce Trabantu se dá koupit dodnes nejetá, vznikla až po roce 1990, bez nejtypičtějšího prvku auta
včera - Putinova limuzína opět zdražila, jako Rolls-Royce už i stojí. K dispozici ale není ani jedno nové auto
včera - Tesla zkouší rozhýbat prodeje svého největšího propadáku dobíjením zdarma. Je to levárna, která se vyplatí jen jí
včera
Živá témata na fóru
- Onboard videa 12.25. 17:03 - Stepan
- Fiat a vše kolem nich 12.25. 16:33 - pavproch
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 12.24. 14:09 - M.Z.
- Politický koutek 12.24. 12:03 - Brus
- Pneu koutek 12.23. 18:43 - řidičBOB
- PF 2022, 2023, 2024. 2025 12.23. 11:54 - Lachende Bestien
- Dálniční známka 2021 i 2022 (přidáno 2023, 2024 atd) 12.23. 11:47 - Lachende Bestien
- BMW Divize 12.22. 14:52 - pavproch