Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
BMW X5 M a X6 M 2015: noví giganti dostali 575 koní, jedou až 280 km/h
30.10.2014 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
(+ video) Bavorské duo zvládá stovku za 4,2 s, spotřeba 11,1 l je z říše snů. Do prodeje dorazí až po Ženevě 2015.
Německá automobilka s bílou vrtulí ve znaku dnes virtuálně odhalila nové generace modelů X5 M a X6 M. Ty se slavnostního výstavního debutu dočkají za pár týdnů na autosalonu v Los Angeles, do prodeje však hned tak nezamíří. Ještě před výletem do showroomů si totiž musí střihnout evropskou premiéru, jež proběhne v březnu v Ženevě. Krátce poté však obě novinky BMW již skutečně zamíří do prodeje, přičemž v Americe bude X5 M k mání za 99 650 USD (cca 1 993 000 Kč) a za X6 M zaplatíte 103 050 USD (2 061 000 Kč). Mimo to známe i britské ceny, kdy první model vychází na 90 170 GBP (2 976 000 Kč) a druhý na 93 070 GBP (3 071 500 Kč).
Za své peníze dostanete především 4,4litrový osmiválec twin-turbo, který produkuje o 3,6 procenta vyšší výkon a o 10 procent vyšší točivý moment než předchozí verze pohonné jednotky. Mimo to byla o více než 20 % ponížena spotřeba a emise CO2, v tomto případě jde ale o papírové hodnoty. Abychom přitom byli konkrétní, pak pod pravou nohu dostáváte 575 koní v pásmu 6 000 až 6 500 otáček, zatímco 750 Nm je dostupných mezi 2 200 a 5 000 ot./min.
Kromě vyššího výkonu se obě bavorské novinky spoléhají místo šestistupňového automatu na převodovku osmistupňovou, jež skrze elektricky ovládanou vícelamelovou spojku přenáší veškerou sílu na všechna čtyři kola. Za normálních okolností je přitom favorizována zadní náprava, jakmile však systém zjistí ztrátu trakce, je schopen poslat až 100 procent výkonu buď na přední, nebo na zadní kola.
Po stránce jízdní dynamiky pak můžete počítat se sprintem na stovku již za 4,2 sekundy a nejvyšší rychlostí 250 km/h, za příplatek je však možné omezovač přenastavit až na 280 km/h. Budete tak stejně rychlí jako majitelé Porsche Cayenne Turbo, které sice má méně koní, ale zároveň operuje s hmotností 2 185 kg. Ta je totiž o poznání nižší než u německého dua, jež váží 2 275 kg, resp. 2 265 kg.
Abychom přitom neopomněli zmínit onu spotřebu, pak u obou vozu máte počítat s 11,1litrovým průměrem, což je hodnota, které dozajista dosáhnete jen na půl plynu. Pokud však chcete plně využít potenciálu podvozku, který počítá s dvojitými lichoběžníky vpředu a samovyrovnávací nápravou se vzduchovými měchy a stavitelnými tlumiči vzadu, pak očekávejte spíše nějakých 15-20 l/100 km.
Standardem jsou pak 20palcová litá kola, za příplatek ovšem můžete sáhnout po 21palcovém kovaném provedení, se kterým jsou spárovány pneumatiky Michelin Pilot Super Sport UHP o rozměru 285/35 vpředu a 325/30 vzadu. Mimo to lze sáhnout také do programu Individual, kde najdete především exkluzivní laky karoserie jako hnědý odstín Pyrite Brown či kůži Merino.
V závěru se již můžeme v rychlosti podívat na exteriér a interiér, kdy v prvním případě můžeme oproti standardním verzím zaevidovat agresivnější nárazníky, zadní difuzor, čtveřici koncovek výfuku a vypouklé blatníky. Dovnitř se pak pro změnu nastěhovala Alcantara, karbon a hliník nebo sportovní sedadla a volant.
Oficiální fotogalerie BMW X5 M a X6 M 2015
Oficiální fotogalerie BMW X5 M 2015
Oficiální fotogalerie BMW X6 M 2015
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Německý automobilový průmysl zasáhl symbolický krach, tradiční výrobce skončil po 228 letech, 1 500 lidí je bez práce
dnes - Expert předělal volant moderního Porsche na otočné sněžítko. Dalo to příšernou práci, přitom taková blbost, co?
23.12.2024 - Žhavý kandidát na letošní Darwinovu cenu vjel s BMW X5 na přejezdu přímo pod vlak. Z jednoho auta má dvě, zázrakem přežil bez zranění
22.12.2024
Nové na MotoForum.cz
- Ducati Multistrada V2 a V2 S 2025: nejlehčí ve své kategorii 23.12.2024
- John McPhee 2025 za MasterMac Honda v British Superbike Championship 23.12.2024
- Savadori zůstává další 2 roky u Aprilie 22.12.2024
- Chun Mei Liu pojede i 2025 WorldWCR 21.12.2024
- Startovní listina Red Bull Rookies Cupu 2025 21.12.2024
Nejnovější články
- Většina Němců nechce zákaz spalovacích aut a nařizování elektromobilů, preferují dnes upozaďované řešení
před 6 hodinami - I úplně poslední evoluce Trabantu se dá koupit dodnes nejetá, vznikla až po roce 1990, bez nejtypičtějšího prvku auta
před 7 hodinami - Putinova limuzína opět zdražila, jako Rolls-Royce už i stojí. K dispozici ale není ani jedno nové auto
před 9 hodinami - Tesla zkouší rozhýbat prodeje svého největšího propadáku dobíjením zdarma. Je to levárna, která se vyplatí jen jí
před 10 hodinami - Německý automobilový průmysl zasáhl symbolický krach, tradiční výrobce skončil po 228 letech, 1 500 lidí je bez práce
dnes
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva