Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
BMW X5 M a X6 M 2015: noví giganti dostali 575 koní, jedou až 280 km/h
30.10.2014 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
(+ video) Bavorské duo zvládá stovku za 4,2 s, spotřeba 11,1 l je z říše snů. Do prodeje dorazí až po Ženevě 2015.
Německá automobilka s bílou vrtulí ve znaku dnes virtuálně odhalila nové generace modelů X5 M a X6 M. Ty se slavnostního výstavního debutu dočkají za pár týdnů na autosalonu v Los Angeles, do prodeje však hned tak nezamíří. Ještě před výletem do showroomů si totiž musí střihnout evropskou premiéru, jež proběhne v březnu v Ženevě. Krátce poté však obě novinky BMW již skutečně zamíří do prodeje, přičemž v Americe bude X5 M k mání za 99 650 USD (cca 1 993 000 Kč) a za X6 M zaplatíte 103 050 USD (2 061 000 Kč). Mimo to známe i britské ceny, kdy první model vychází na 90 170 GBP (2 976 000 Kč) a druhý na 93 070 GBP (3 071 500 Kč).
Za své peníze dostanete především 4,4litrový osmiválec twin-turbo, který produkuje o 3,6 procenta vyšší výkon a o 10 procent vyšší točivý moment než předchozí verze pohonné jednotky. Mimo to byla o více než 20 % ponížena spotřeba a emise CO2, v tomto případě jde ale o papírové hodnoty. Abychom přitom byli konkrétní, pak pod pravou nohu dostáváte 575 koní v pásmu 6 000 až 6 500 otáček, zatímco 750 Nm je dostupných mezi 2 200 a 5 000 ot./min.
Kromě vyššího výkonu se obě bavorské novinky spoléhají místo šestistupňového automatu na převodovku osmistupňovou, jež skrze elektricky ovládanou vícelamelovou spojku přenáší veškerou sílu na všechna čtyři kola. Za normálních okolností je přitom favorizována zadní náprava, jakmile však systém zjistí ztrátu trakce, je schopen poslat až 100 procent výkonu buď na přední, nebo na zadní kola.
Po stránce jízdní dynamiky pak můžete počítat se sprintem na stovku již za 4,2 sekundy a nejvyšší rychlostí 250 km/h, za příplatek je však možné omezovač přenastavit až na 280 km/h. Budete tak stejně rychlí jako majitelé Porsche Cayenne Turbo, které sice má méně koní, ale zároveň operuje s hmotností 2 185 kg. Ta je totiž o poznání nižší než u německého dua, jež váží 2 275 kg, resp. 2 265 kg.
Abychom přitom neopomněli zmínit onu spotřebu, pak u obou vozu máte počítat s 11,1litrovým průměrem, což je hodnota, které dozajista dosáhnete jen na půl plynu. Pokud však chcete plně využít potenciálu podvozku, který počítá s dvojitými lichoběžníky vpředu a samovyrovnávací nápravou se vzduchovými měchy a stavitelnými tlumiči vzadu, pak očekávejte spíše nějakých 15-20 l/100 km.
Standardem jsou pak 20palcová litá kola, za příplatek ovšem můžete sáhnout po 21palcovém kovaném provedení, se kterým jsou spárovány pneumatiky Michelin Pilot Super Sport UHP o rozměru 285/35 vpředu a 325/30 vzadu. Mimo to lze sáhnout také do programu Individual, kde najdete především exkluzivní laky karoserie jako hnědý odstín Pyrite Brown či kůži Merino.
V závěru se již můžeme v rychlosti podívat na exteriér a interiér, kdy v prvním případě můžeme oproti standardním verzím zaevidovat agresivnější nárazníky, zadní difuzor, čtveřici koncovek výfuku a vypouklé blatníky. Dovnitř se pak pro změnu nastěhovala Alcantara, karbon a hliník nebo sportovní sedadla a volant.
Oficiální fotogalerie BMW X5 M a X6 M 2015
Oficiální fotogalerie BMW X5 M 2015
Oficiální fotogalerie BMW X6 M 2015
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Nové Audi A5 dostalo klíč vypadající tak lacině, že ho „nedává” ani tvrdé jádro fanoušků, štve je i argumentace značky
včera - Charles Leclerc má v garáži další nové Ferrari. Při jeho barevné kombinaci se mu mezi ostatními auty ztratí
30.10.2024 - Bugatti Veyron při pokusu předvést se na německé dálnici ukázalo hlavně to, co je „nesnesitelná křehkost bytí”
28.10.2024
Nejnovější články
- Jaguar přestal na svém domácím trhu prodávat všechna nová auta, do roku 2026 bude nabízet jen ojetiny
před hodinou - Motorový papež nepřeháněl. Už i Mercedes nasadí spalovací motory z Číny, podle něj jsou „nejlepší na světě”
před 2 hodinami - Největší světový dodavatel automobilek padá a i po propuštění 7 tisíc ladí varuje: Nevylučujeme další vyhazovy
před 4 hodinami - A tak končí naše komedie: Ford pro nezájem zastavil výrobu svého klíčového elektromobilu až do roku 2025
před 5 hodinami - Nové Audi A5 dostalo klíč vypadající tak lacině, že ho „nedává” ani tvrdé jádro fanoušků, štve je i argumentace značky
včera
Živá témata na fóru
- Elektromobily a vse kolem nich 11.01. 10:43 - Twisted
- Lampárna (stěžovatelna) 11.01. 09:42 - M.Z.
- vyber motorky 10.31. 20:32 - řidičBOB
- S větrem ve vlasech.... 10.31. 19:38 - M.Z.
- Policejní kontroly a měření 10.31. 19:33 - řidičBOB
- Výběr krytu pod dětské sedačky 10.31. 19:15 - Lachende Bestien
- BMW Divize 10.31. 17:14 - pavproch
- Kudy do Dolomit 10.31. 13:28 - plutocannonball