Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
BMW X5 M a X6 M 2015: noví giganti dostali 575 koní, jedou až 280 km/h
30.10.2014 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
(+ video) Bavorské duo zvládá stovku za 4,2 s, spotřeba 11,1 l je z říše snů. Do prodeje dorazí až po Ženevě 2015.
Německá automobilka s bílou vrtulí ve znaku dnes virtuálně odhalila nové generace modelů X5 M a X6 M. Ty se slavnostního výstavního debutu dočkají za pár týdnů na autosalonu v Los Angeles, do prodeje však hned tak nezamíří. Ještě před výletem do showroomů si totiž musí střihnout evropskou premiéru, jež proběhne v březnu v Ženevě. Krátce poté však obě novinky BMW již skutečně zamíří do prodeje, přičemž v Americe bude X5 M k mání za 99 650 USD (cca 1 993 000 Kč) a za X6 M zaplatíte 103 050 USD (2 061 000 Kč). Mimo to známe i britské ceny, kdy první model vychází na 90 170 GBP (2 976 000 Kč) a druhý na 93 070 GBP (3 071 500 Kč).
Za své peníze dostanete především 4,4litrový osmiválec twin-turbo, který produkuje o 3,6 procenta vyšší výkon a o 10 procent vyšší točivý moment než předchozí verze pohonné jednotky. Mimo to byla o více než 20 % ponížena spotřeba a emise CO2, v tomto případě jde ale o papírové hodnoty. Abychom přitom byli konkrétní, pak pod pravou nohu dostáváte 575 koní v pásmu 6 000 až 6 500 otáček, zatímco 750 Nm je dostupných mezi 2 200 a 5 000 ot./min.
Kromě vyššího výkonu se obě bavorské novinky spoléhají místo šestistupňového automatu na převodovku osmistupňovou, jež skrze elektricky ovládanou vícelamelovou spojku přenáší veškerou sílu na všechna čtyři kola. Za normálních okolností je přitom favorizována zadní náprava, jakmile však systém zjistí ztrátu trakce, je schopen poslat až 100 procent výkonu buď na přední, nebo na zadní kola.
Po stránce jízdní dynamiky pak můžete počítat se sprintem na stovku již za 4,2 sekundy a nejvyšší rychlostí 250 km/h, za příplatek je však možné omezovač přenastavit až na 280 km/h. Budete tak stejně rychlí jako majitelé Porsche Cayenne Turbo, které sice má méně koní, ale zároveň operuje s hmotností 2 185 kg. Ta je totiž o poznání nižší než u německého dua, jež váží 2 275 kg, resp. 2 265 kg.
Abychom přitom neopomněli zmínit onu spotřebu, pak u obou vozu máte počítat s 11,1litrovým průměrem, což je hodnota, které dozajista dosáhnete jen na půl plynu. Pokud však chcete plně využít potenciálu podvozku, který počítá s dvojitými lichoběžníky vpředu a samovyrovnávací nápravou se vzduchovými měchy a stavitelnými tlumiči vzadu, pak očekávejte spíše nějakých 15-20 l/100 km.
Standardem jsou pak 20palcová litá kola, za příplatek ovšem můžete sáhnout po 21palcovém kovaném provedení, se kterým jsou spárovány pneumatiky Michelin Pilot Super Sport UHP o rozměru 285/35 vpředu a 325/30 vzadu. Mimo to lze sáhnout také do programu Individual, kde najdete především exkluzivní laky karoserie jako hnědý odstín Pyrite Brown či kůži Merino.
V závěru se již můžeme v rychlosti podívat na exteriér a interiér, kdy v prvním případě můžeme oproti standardním verzím zaevidovat agresivnější nárazníky, zadní difuzor, čtveřici koncovek výfuku a vypouklé blatníky. Dovnitř se pak pro změnu nastěhovala Alcantara, karbon a hliník nebo sportovní sedadla a volant.
Oficiální fotogalerie BMW X5 M a X6 M 2015
Oficiální fotogalerie BMW X5 M 2015
Oficiální fotogalerie BMW X6 M 2015
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Tesly odteď jezdí z výroby na expediční parkoviště samy a bez lidského dohledu, jsou to scény jako ze science fiction
včera - Někdo si nechal dát přímo v továrně BMW na M3 kombi růžovou ze vzorníku Porsche. To se dnes může?
30.1.2025 - Lewis Hamilton naboural hned při svém prvním testu v barvách Ferrari, pokračuje v historii mizerných začátků
30.1.2025
Nejnovější články
- Ani 35 tisíc propuštěných a zavřené továrny nebudou stačit. VW musí ušetřit víc, aby vyšel
před hodinou - Luxusní Hyundai měla být od roku 2025 jen elektrická. Je rok 2025 a hádejte co? Nic, nezbylo z toho vůbec nic
před 3 hodinami - Nový Fiat Panda se ukázal v úplném základu, místo středového displeje má na palubce tuto věc
před 4 hodinami - Některé lidi zjevně rozčiluje jen svoboda jiných. Jinak se nedá vysvětlit, proč je štvou návraty spalovacích motorů
včera - První majitel najel s Peugeotem 482 tisíc km a až teď ho prodává. Jeho stav fascinuje, na kaši je jen částečně
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva