BMW X5 F15 M Performance: více tovární show než go pro novou X5

Nová X5 se na trhu ani neohřála a už na ní v Mnichově věšejí další doplňky. Agresivnější detaily zatím dostávají jasnou přednost před výkonnějším motorem.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

BMW X5 F15 M Performance: více tovární show než go pro novou X5

29.11.2013 | Adam Šrámek | Přidat příspěvek

BMW X5 F15 M Performance: více tovární show než go pro novou X5

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Nová X5 se na trhu ani neohřála a už na ní v Mnichově věšejí další doplňky. Agresivnější detaily zatím dostávají jasnou přednost před výkonnějším motorem.

Poslední iks-pětka se představila teprve nedávno. Je už tradičně větší a výkonnější, ale v BMW se zákazníkům kladou stále menší meze individualizací. K tomu je tu snaha automobilky zaujmout velkým SUV i další krevní skupiny, proto se objevují v nabídce (tentokrát už na začátku) prvky divize M Performance, které se zaměřují primárně na atraktivnější vzhled, pár prvků pro řidiče se tam ale najde také. Ceny těchto dílů známých třeba z jedničky, trojky či pětky vstoupí ve známost na jaře.

Černě vyvedené dekorativní ledvinky, karbonové kryty zrcátek či stejně laděné lízátko na přední nárazník náš zájem sice tolik nevzbuzují, ale těm, kteří hodlají novou X5 naznačovat, o kolik více je sportovnější než ostatní SUV, se budou dozajista hodit. Přidejte si k tomu rovnou náznak zadního difuzoru, prvky k dokreslení okolí a výfuků plus boční prahy s nápisy M Performance, aby to bylo kompletní. Ale ještě není - chybějí vám dvoubarevné jednadvacítky.

Ten, kdo s novou X5 už nějaké kilometry nakroutil, může potvrdit, že je to zase o kus univerzálnější vůz vybavený vskutku dobře nastaveným podvozkem. Jenomže někomu pak nemusejí stačit ani už tak dost silné motory a potřebuje ještě výkon trochu přikrmit. Pak vás M Performance potěší možností přidat 20 koní a 50 Nm, které u méně obvyklé verze xDrive35i znamenají ve výsledku 326 koní a 450 Nm.

Předpokládáme, že v budoucnu bude možné zvýšit takto továrně výkon i u ostatních verzí, třeba u populárnějších turbodieselů nebo u nového nejdostupnějšího čtyřválce se zadním pohonem. Dávalo by to smysl, jelikož M Performance přeci už zvedá výkon i slabším modelům. Verze X5 M50d z divize M Performance automobilů bude až s těmito prvky tím pravým ořechovým, co třeba zvednout výkon i u ní?

O jízdních výkonech M Performance zatím mlčí, závratně lepší než sériovka dozajista nebude, ale slíbena je lepší reakce na sešlápnutí plynu. Jisté je však to, že půjde časem objednat nově také sportovnější koncovky výfuku, které budou vyluzovat šťavnatější zvuk. Mohou se však vždycky hodit výkonnější brzdy s modrým provedením brzdičů. Do interiéru M Performance nabídne karbonem pokrytý volič osmistupňového automatu ZF (zatím jediná převodovka), jiné koberečky sportovnější volant čalouněný alcantarou s typickým červeným pruhem a karbonovým dekorem nebo ještě ocelové pedály.


BMW X5 F15 M Performance: více tovární show než go pro novou X5 - 1 - BMW X5 M Performance 2014 01BMW X5 F15 M Performance: více tovární show než go pro novou X5 - 2 - BMW X5 M Performance 2014 02BMW X5 F15 M Performance: více tovární show než go pro novou X5 - 3 - BMW X5 M Performance 2014 03BMW X5 F15 M Performance: více tovární show než go pro novou X5 - 4 - BMW X5 M Performance 2014 04BMW X5 F15 M Performance: více tovární show než go pro novou X5 - 5 - BMW X5 M Performance 2014 05BMW X5 F15 M Performance: více tovární show než go pro novou X5 - 6 - BMW X5 M Performance 2014 06BMW X5 F15 M Performance: více tovární show než go pro novou X5 - 7 - BMW X5 M Performance 2014 07BMW X5 F15 M Performance: více tovární show než go pro novou X5 - 8 - BMW X5 M Performance 2014 08BMW X5 F15 M Performance: více tovární show než go pro novou X5 - 9 - BMW X5 M Performance 2014 09BMW X5 F15 M Performance: více tovární show než go pro novou X5 - 10 - BMW X5 M Performance 2014 10BMW X5 F15 M Performance: více tovární show než go pro novou X5 - 11 - BMW X5 M Performance 2014 11
Nejde o to, že by se nám M Performance prvky nelíbily, líbí se, ale u řady 1 a 3 jsou více orientovány na řidiče než u velkého X5

Adam Šrámek

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.