Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
BMW X5 eDrive: také BMW sází na hybridy s nereálnou papírovou spotřebou
22.8.2013 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
(+ živé foto) Hybridní X5 má jezdit za 3,8 l paliva na 100 km. Krom toho dá stovku pod 7 s, zakopaný pes je ovšem v 30 km ujetých čistě na elektřinu.
Je to jen pár hodin, co jsme informovali o hybridních modelech Range Roveru, a už tu máme jejich souputníka z Mnichova. I koncepční BMW X5 eDrive totiž sází na alternativní pohonné ústrojí, které by mu mělo zajistit pár zdvižených palců v Bruselu. A když o tom tak přemýšlíme, těch pochval asi bude nakonec více než u dvojitého „R“, neboť Němci ohlašují průměrnou spotřebu ve výši pouhých 3,8 l/100 km. Reálná stejně jako u všech plug-in-hybridů kalibrovaných na míru evropských norem sice nebude, to ale Evropskou unii až tolik nezajímá.
Nechceme tedy BMW hned ze začátku shazovat, nevěříme ale tomu, že by se mnichovská značka při vývoji elektromobilu i3 a plug-in hybridu i8 naučila nějaké fígle, které by popíraly fyzikální zákony. Dále ale kolem této horké kaše tancovat nebudeme a raději přikročíme ke zbytku faktů.
Tak tedy, hybridní ústrojí eDrive je založeno na čtyřválcovém motoru TwinPower Turbo, který je spřažen s elektromotorem o výkonu 95 koní a lithium-iontovými bateriemi. Tím de facto oficiální popis hnacího ústrojí končí, teprve při debutu na autosalonu ve Frankfurtu zřejmě BMW oznámí, jaké palivo daný motor spaluje. Předpokládáme ale, že půjde spíše o benzin, už kvůli očekávání, že cílovou destinací případného sériového modelu budou hlavně mimoevropské státy, kde nafta není zdaleka tak populární.
Stejně tak nevíme, jakou kapacitu mají ony baterie. Slibují dojezd nějakých 30 kilometrů při nejvyšší rychlosti 120 km/h (to neznamená 30 km ujetých rychlostí 120 km/h, ale jen fakt, že elektromotor vyšší rychlost nevyvine), což by naznačovalo maximálně 10, ale spíše ještě o dost méně kWh uložených v akumulátorech pod podlahou zavazadlového prostoru.
Po stránce jízdní dynamiky je BMW ještě tajemnější, víme tak pouze o akceleraci z klidu na stovku, která má proběhnout pod 7 sekund. Tohoto času by přitom hybridní X5 měla dosáhnout v hybridním režimu, mimo něj ovšem bude verze eDrive schopná jezdit pouze na elektřinu nebo v režimu Safe Battery, kdy by měla být v zápřahu jen spalovací jednotka.
Nejzajímavější je tak nakonec ona avizovaná spotřeba 3,8 litru paliva na 100 km, která stojí na stejně hliněných nohách jako ta ve výši 1,2 litru na 100 km u Opelu Ampera. Místní normy tradičně ignorují jiné „energetické vstupy”, a tak je oněch 30 kilometrů ujetých na elektřinu považováno za jízdu na vzduch. Co na tom, že jakmile předem nabité akumulátory jednou vyčerpáte, musíte se spolehnout jen na samotné hybridní ústrojí „žijící” hlavně z fosilních paliv, za takového stavu by dobíjecí hybridy nenabízely žádné jasné patrné výhody. Takhle tedy můžeme říci, že oněch 3,8 litru paliva reflektuje spotřebu na zbylých 70 kilometrech a standardní papírová spotřeba by činila 5,4 litru na 100 km. Ta reálná pak bude pochopitelně ještě vyšší.
Jaké jsou produkční vyhlídky X5 eDrive? Podle zdrojů zevnitř automobilky je výroba ještě nějaké dva roky vzdálená, díky čemuž se může snadno proměnit design, který momentálně sází hlavně na prvky podsvícené modrými diodami. Ty bychom ale u produkčního vozu stejně nedostali, mnohem větší šanci ovšem mají 21palcová litá kola tvarovaná tak, aby měla co nejmenší odpor vzduchu. To už jsou ale detaily, tím hlavním je pohonné ústrojí, o němž nám BMW bude muset ještě něco povědět...
Tip: Projděte si všechny novinky frankfurtského autosalonu 2013, máme pro vás i galerii živých fotografií přímo z Frankfurtu
BMW X5 eDrive ve Frankfurtu dokázalo, že se dá opravdu připojit k zásuvce
Hybridní BMW X5 eDrive se chlubí pozoruhodně nízkou spotřebou, do výroby by mělo dorazit až za dva roky
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Řidič ukázal záda celé skvadře policejních hlídek na okreskách v až 280 km/h, tolik mu naměřili přímo při honičce
před 9 hodinami - Německý automobilový průmysl zasáhl symbolický krach, tradiční výrobce skončil po 228 letech, 1 500 lidí je bez práce
včera - Expert předělal volant moderního Porsche na otočné sněžítko. Dalo to příšernou práci, přitom taková blbost, co?
23.12.2024
Nejčtenější články
- VW je nepoučitelný. Přes totální fiasko svých elektrických aut se chce zachránit s pomocí nových elektromobilů
25.11.2024 - Bosch propustí dalších 5,5 tisíce lidí, i mimo Německo. Jen v posledních měsících potvrdil vyhazovy pro víc jak 12 tisíc zaměstnanců
25.11.2024 - Obyčejná Honda předělaná na drsný muscle car Dodge se začíná prodávat, většina zájemců ale ostrouhá
25.11.2024 - Mercedes pracuje na konci kotoučových brzd, jak je známe, nové řešení by vydrželo až 15 let a 300 tisíc km
25.11.2024 - Levně k mání je sen odpůrců moderny. Dodnes nejeté auto má obří motor bez výkonu, volant bez airbagu a elektrická okna jako vrchol komfortu
25.11.2024
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva