BMW X5 eDrive poodhaleno: na sto pod sedm a nereálná spotřeba 3,8 l/100 km

BMW ohlásilo plány na výrobu „zelenější“ iks-pětky, která se bude jmenovat eDrive. Hybridní pohon prý umožní akceleraci na stovku pod 7 sekund.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

BMW X5 eDrive poodhaleno: na sto pod sedm a nereálná spotřeba 3,8 l/100 km

21.2.2014 | Adam Šrámek | Přidat příspěvek

BMW X5 eDrive poodhaleno: na sto pod sedm a nereálná spotřeba 3,8 l/100 km

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

BMW ohlásilo plány na výrobu „zelenější“ iks-pětky, která se bude jmenovat eDrive. Hybridní pohon prý umožní akceleraci na stovku pod 7 sekund.

Už je jasné, že BMW to s avizovanou ofenzivou hybridů a vývojem dalších nositelů elektromotorů myslí naprosto vážně. Brzy se tedy objeví více či méně vzdálení sourozenci modelů i3 a i8, bez drátů a cívek to prý opravdu déle nepůjde. A jako vůbec nejaktuálnější hybridní voják nejbližší budoucnosti z Mnichova se nyní jeví SUV X5, který by přeci emise potřebovalo srazit snad ze všech bavorských modelů nejvíc (včetně X6, samozřejmě). Co naznačila nedávná studie X5 eDrive, teď už do puntíku potvrzuje testovací prototyp.

Nejnovější fotografie částečně maskovaného vozu s všeříkajícími nápisy Hybrid Test Vehicle prozrazují nejen sériovější podobu konceptu, ale také hybridní pohonné ústrojí se spalovacím motorem a elektromotorem, který je napojen na automatickou převodovku. Benzinová jednotka je podle očekávání čtyřválcová a přestože výrobce neudává žádné konkrétní technické parametry, slibuje díky spolupráci svého elektrického pomocníka spotřebu jen 3,8 litru (respektive emise CO2 s hodnotou 90 g/km). Že bude taková leda na papíře, to už není dalším tématem pro diskuze.

Nová zjištění odhalují fakt, že elektromotor bude umět pracovat jednak samostatně, při plné akceleraci však rozhodně přiloží ruku k dílu, aby přidal na dynamice. Ano, tímto způsobem pracuje například v modelech ActiveHybrid 3 a u větší pětky, jenomže u nich nemá dostatek sil, aby je roztáhl spolehlivě sám. Jen s pomocí přeplňovaného čtyřválce, u kterého sázíme na dvoulitr, by mohutná X5 s tak vysokou hmotností jednoduše nemohla zrychlit na stokilometrovou rychlost za méně než sedm sekund.

Elektromotor o pravděpodobném výkonu 95 koní má být schopen pracovat samostatně na trati dlouhé 30 kilometrů, čemuž se nedá věřit o nic více než proklamované spotřebě. Navíc řidič zřejmě nebude v hybridním režimu schopný cestovat rychleji než 120 km/h. Přestože půjde o plug-in hybrid napájený částečně z elektrické zásuvky, BMW o něm prohlašuje, že dostane pohon všech kol xDrive. Dostane ho na sto procent, jelikož nové fotografie jsou toho jasným důkazem. Z toho jsme také tipovali dřívější název xDrive40e. Věrohodné zdroje se však přiklánějí k označení X5 eDrive.

Hovořili jsme o kombinovaném výkonu 272 koní a několika režimech soustavy. Ty reprezentuje podle nových fotografií eBoost, při němž pracují obě pohonné jednotky současně pro dosažení co nejlepší akcelerace, dále je tu automatický režim Auto eDrive, maximálně elektrický Max eDrive, či režim Power, který bude zřejmě jen pro provoz na benzin se současným dobíjením akumulátorů.

Ty jsou podle schematu a technické fotky uloženy v podlaze pod zadními sedadly. Dalším režimem soustavy je Charge pro maximální dobíjený, který bude aktivován, jakmile pojedete z kopce, či když budete brzdit. ePower zase využije k akceleraci jen elektromotor. Automobilka odmítla zveřejnit podrobnější specifikaci a termín uvedení na trh, ale můžeme si vsadit, že by plug-in hybridní X5 mohla vyjíždět z továrny ještě letos.

Tip: Projděte si všechny novinky ženevského autosalonu 2014.


BMW X5 eDrive poodhaleno: na sto pod sedm a nereálná spotřeba 3,8 l/100 km - 1 - BMW X5 plug-in hybrid prototyp 2014 01BMW X5 eDrive poodhaleno: na sto pod sedm a nereálná spotřeba 3,8 l/100 km - 2 - BMW X5 plug-in hybrid prototyp 2014 02BMW X5 eDrive poodhaleno: na sto pod sedm a nereálná spotřeba 3,8 l/100 km - 3 - BMW X5 plug-in hybrid prototyp 2014 03BMW X5 eDrive poodhaleno: na sto pod sedm a nereálná spotřeba 3,8 l/100 km - 4 - BMW X5 plug-in hybrid prototyp 2014 04BMW X5 eDrive poodhaleno: na sto pod sedm a nereálná spotřeba 3,8 l/100 km - 5 - BMW X5 plug-in hybrid prototyp 2014 05BMW X5 eDrive poodhaleno: na sto pod sedm a nereálná spotřeba 3,8 l/100 km - 6 - BMW X5 plug-in hybrid prototyp 2014 06BMW X5 eDrive poodhaleno: na sto pod sedm a nereálná spotřeba 3,8 l/100 km - 7 - BMW X5 plug-in hybrid prototyp 2014 07BMW X5 eDrive poodhaleno: na sto pod sedm a nereálná spotřeba 3,8 l/100 km - 8 - BMW X5 plug-in hybrid prototyp 2014 08BMW X5 eDrive poodhaleno: na sto pod sedm a nereálná spotřeba 3,8 l/100 km - 9 - BMW X5 plug-in hybrid prototyp 2014 09BMW X5 eDrive poodhaleno: na sto pod sedm a nereálná spotřeba 3,8 l/100 km - 10 - BMW X5 plug-in hybrid prototyp 2014 10BMW X5 eDrive poodhaleno: na sto pod sedm a nereálná spotřeba 3,8 l/100 km - 11 - BMW X5 plug-in hybrid prototyp 2014 11BMW X5 eDrive poodhaleno: na sto pod sedm a nereálná spotřeba 3,8 l/100 km - 12 - BMW X5 plug-in hybrid prototyp 2014 12BMW X5 eDrive poodhaleno: na sto pod sedm a nereálná spotřeba 3,8 l/100 km - 13 - BMW X5 plug-in hybrid prototyp 2014 13BMW X5 eDrive poodhaleno: na sto pod sedm a nereálná spotřeba 3,8 l/100 km - 14 - BMW X5 plug-in hybrid prototyp 2014 14BMW X5 eDrive poodhaleno: na sto pod sedm a nereálná spotřeba 3,8 l/100 km - 15 - BMW X5 plug-in hybrid prototyp 2014 15BMW X5 eDrive poodhaleno: na sto pod sedm a nereálná spotřeba 3,8 l/100 km - 16 - BMW X5 plug-in hybrid prototyp 2014 16BMW X5 eDrive poodhaleno: na sto pod sedm a nereálná spotřeba 3,8 l/100 km - 17 - BMW X5 plug-in hybrid prototyp 2014 17BMW X5 eDrive poodhaleno: na sto pod sedm a nereálná spotřeba 3,8 l/100 km - 18 - BMW X5 plug-in hybrid prototyp 2014 18BMW X5 eDrive poodhaleno: na sto pod sedm a nereálná spotřeba 3,8 l/100 km - 19 - BMW X5 plug-in hybrid prototyp 2014 19BMW X5 eDrive poodhaleno: na sto pod sedm a nereálná spotřeba 3,8 l/100 km - 20 - BMW X5 plug-in hybrid prototyp 2014 20BMW X5 eDrive poodhaleno: na sto pod sedm a nereálná spotřeba 3,8 l/100 km - 21 - BMW X5 plug-in hybrid prototyp 2014 21

BMW X5 eDrive poodhaleno: na sto pod sedm a nereálná spotřeba 3,8 l/100 km - 22 - BMW X5 plug-in hybrid prototyp 2014 22BMW X5 eDrive poodhaleno: na sto pod sedm a nereálná spotřeba 3,8 l/100 km - 23 - BMW X5 plug-in hybrid prototyp 2014 23BMW X5 eDrive poodhaleno: na sto pod sedm a nereálná spotřeba 3,8 l/100 km - 24 - BMW X5 plug-in hybrid prototyp 2014 24BMW X5 eDrive poodhaleno: na sto pod sedm a nereálná spotřeba 3,8 l/100 km - 25 - BMW X5 plug-in hybrid prototyp 2014 25BMW X5 eDrive poodhaleno: na sto pod sedm a nereálná spotřeba 3,8 l/100 km - 26 - BMW X5 plug-in hybrid prototyp 2014 26BMW X5 eDrive poodhaleno: na sto pod sedm a nereálná spotřeba 3,8 l/100 km - 27 - BMW X5 plug-in hybrid prototyp 2014 27BMW X5 eDrive poodhaleno: na sto pod sedm a nereálná spotřeba 3,8 l/100 km - 28 - BMW X5 plug-in hybrid prototyp 2014 28BMW X5 eDrive poodhaleno: na sto pod sedm a nereálná spotřeba 3,8 l/100 km - 29 - BMW X5 plug-in hybrid prototyp 2014 29BMW X5 eDrive poodhaleno: na sto pod sedm a nereálná spotřeba 3,8 l/100 km - 30 - BMW X5 plug-in hybrid prototyp 2014 30

BMW X5 eDrive poodhaleno: na sto pod sedm a nereálná spotřeba 3,8 l/100 km - 31 - BMW X5 plug-in hybrid prototyp 2014 31BMW X5 eDrive poodhaleno: na sto pod sedm a nereálná spotřeba 3,8 l/100 km - 32 - BMW X5 plug-in hybrid prototyp 2014 32BMW X5 eDrive poodhaleno: na sto pod sedm a nereálná spotřeba 3,8 l/100 km - 33 - BMW X5 plug-in hybrid prototyp 2014 33BMW X5 eDrive poodhaleno: na sto pod sedm a nereálná spotřeba 3,8 l/100 km - 34 - BMW X5 plug-in hybrid prototyp 2014 34BMW X5 eDrive poodhaleno: na sto pod sedm a nereálná spotřeba 3,8 l/100 km - 35 - BMW X5 plug-in hybrid prototyp 2014 35BMW X5 eDrive poodhaleno: na sto pod sedm a nereálná spotřeba 3,8 l/100 km - 36 - BMW X5 plug-in hybrid prototyp 2014 36BMW X5 eDrive poodhaleno: na sto pod sedm a nereálná spotřeba 3,8 l/100 km - 37 - BMW X5 plug-in hybrid prototyp 2014 37BMW X5 eDrive poodhaleno: na sto pod sedm a nereálná spotřeba 3,8 l/100 km - 38 - BMW X5 plug-in hybrid prototyp 2014 38BMW X5 eDrive poodhaleno: na sto pod sedm a nereálná spotřeba 3,8 l/100 km - 39 - BMW X5 plug-in hybrid prototyp 2014 39BMW X5 eDrive poodhaleno: na sto pod sedm a nereálná spotřeba 3,8 l/100 km - 40 - BMW X5 plug-in hybrid prototyp 2014 40BMW X5 eDrive poodhaleno: na sto pod sedm a nereálná spotřeba 3,8 l/100 km - 41 - BMW X5 plug-in hybrid prototyp 2014 41
V čistě elektrickém režimu prý hybridní X5 vydrží až 30 kilometrů

Adam Šrámek

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.