Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
BMW X5 eDrive poodhaleno: na sto pod sedm a nereálná spotřeba 3,8 l/100 km
21.2.2014 | Adam Šrámek | Přidat příspěvek
BMW ohlásilo plány na výrobu „zelenější“ iks-pětky, která se bude jmenovat eDrive. Hybridní pohon prý umožní akceleraci na stovku pod 7 sekund.
Už je jasné, že BMW to s avizovanou ofenzivou hybridů a vývojem dalších nositelů elektromotorů myslí naprosto vážně. Brzy se tedy objeví více či méně vzdálení sourozenci modelů i3 a i8, bez drátů a cívek to prý opravdu déle nepůjde. A jako vůbec nejaktuálnější hybridní voják nejbližší budoucnosti z Mnichova se nyní jeví SUV X5, který by přeci emise potřebovalo srazit snad ze všech bavorských modelů nejvíc (včetně X6, samozřejmě). Co naznačila nedávná studie X5 eDrive, teď už do puntíku potvrzuje testovací prototyp.
Nejnovější fotografie částečně maskovaného vozu s všeříkajícími nápisy Hybrid Test Vehicle prozrazují nejen sériovější podobu konceptu, ale také hybridní pohonné ústrojí se spalovacím motorem a elektromotorem, který je napojen na automatickou převodovku. Benzinová jednotka je podle očekávání čtyřválcová a přestože výrobce neudává žádné konkrétní technické parametry, slibuje díky spolupráci svého elektrického pomocníka spotřebu jen 3,8 litru (respektive emise CO2 s hodnotou 90 g/km). Že bude taková leda na papíře, to už není dalším tématem pro diskuze.
Nová zjištění odhalují fakt, že elektromotor bude umět pracovat jednak samostatně, při plné akceleraci však rozhodně přiloží ruku k dílu, aby přidal na dynamice. Ano, tímto způsobem pracuje například v modelech ActiveHybrid 3 a u větší pětky, jenomže u nich nemá dostatek sil, aby je roztáhl spolehlivě sám. Jen s pomocí přeplňovaného čtyřválce, u kterého sázíme na dvoulitr, by mohutná X5 s tak vysokou hmotností jednoduše nemohla zrychlit na stokilometrovou rychlost za méně než sedm sekund.
Elektromotor o pravděpodobném výkonu 95 koní má být schopen pracovat samostatně na trati dlouhé 30 kilometrů, čemuž se nedá věřit o nic více než proklamované spotřebě. Navíc řidič zřejmě nebude v hybridním režimu schopný cestovat rychleji než 120 km/h. Přestože půjde o plug-in hybrid napájený částečně z elektrické zásuvky, BMW o něm prohlašuje, že dostane pohon všech kol xDrive. Dostane ho na sto procent, jelikož nové fotografie jsou toho jasným důkazem. Z toho jsme také tipovali dřívější název xDrive40e. Věrohodné zdroje se však přiklánějí k označení X5 eDrive.
Hovořili jsme o kombinovaném výkonu 272 koní a několika režimech soustavy. Ty reprezentuje podle nových fotografií eBoost, při němž pracují obě pohonné jednotky současně pro dosažení co nejlepší akcelerace, dále je tu automatický režim Auto eDrive, maximálně elektrický Max eDrive, či režim Power, který bude zřejmě jen pro provoz na benzin se současným dobíjením akumulátorů.
Ty jsou podle schematu a technické fotky uloženy v podlaze pod zadními sedadly. Dalším režimem soustavy je Charge pro maximální dobíjený, který bude aktivován, jakmile pojedete z kopce, či když budete brzdit. ePower zase využije k akceleraci jen elektromotor. Automobilka odmítla zveřejnit podrobnější specifikaci a termín uvedení na trh, ale můžeme si vsadit, že by plug-in hybridní X5 mohla vyjíždět z továrny ještě letos.
Tip: Projděte si všechny novinky ženevského autosalonu 2014.
V čistě elektrickém režimu prý hybridní X5 vydrží až 30 kilometrů
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Tesly odteď jezdí z výroby na expediční parkoviště samy a bez lidského dohledu, jsou to scény jako ze science fiction
včera - Někdo si nechal dát přímo v továrně BMW na M3 kombi růžovou ze vzorníku Porsche. To se dnes může?
30.1.2025 - Lewis Hamilton naboural hned při svém prvním testu v barvách Ferrari, pokračuje v historii mizerných začátků
30.1.2025
Nové na MotoForum.cz
- Sepang Shakedown test 1. den: Nejrychlejším Pol Espargaro včera 11:20
- News z EWC Endurance včera 11:00
- Indian Sport Chief RT a Super Chief Dark Horse 2025: stylové cruisery včera 08:00
- König mění Německo za Španělsko a také kubaturu 30.1.2025
- MotoGP-Shakedown: Kdo bude testovat v pátek v Sepangu? 30.1.2025
Nejnovější články
- Luxusní Hyundai měla být od roku 2025 jen elektrická. Je rok 2025 a hádejte co? Nic, nezbylo z toho vůbec nic
před 25 minutami - Nový Fiat Panda se ukázal v úplném základu, místo středového displeje má na palubce tuto věc
před hodinou - Některé lidi zjevně rozčiluje jen svoboda jiných. Jinak se nedá vysvětlit, proč je štvou návraty spalovacích motorů
včera - První majitel najel s Peugeotem 482 tisíc km a až teď ho prodává. Jeho stav fascinuje, na kaši je jen částečně
včera - Tesly odteď jezdí z výroby na expediční parkoviště samy a bez lidského dohledu, jsou to scény jako ze science fiction
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva