BMW X5 eDrive: hybrid dostal nový vzhled i střívka, spotřebou 3,8 l leda mlží

Mnichov nám nadále posílá elektrické impulzy, tentokrát už ale odhaluje vylepšený koncept plug-in hybridní X5 naplno. O výrobě zatím více neříká.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

BMW X5 eDrive: hybrid dostal nový vzhled i střívka, spotřebou 3,8 l leda mlží

11.4.2014 | Adam Šrámek | Přidat příspěvek

BMW X5 eDrive: hybrid dostal nový vzhled i střívka, spotřebou 3,8 l leda mlží

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Mnichov nám nadále posílá elektrické impulzy, tentokrát už ale odhaluje vylepšený koncept plug-in hybridní X5 naplno. O výrobě zatím více neříká.

BMW to s avizovanou ofenzivou hybridů a vývojem dalších nositelů elektromotorů myslí smrtelně vážně. Po i3 a i8, je na beton jasné, že dráty a cívky dostanou i další mnichovské modely. A jako vůbec nejaktuálnější z nich se jeví SUV X5. Koncepční plug-in hybridní provedení X5 eDrive totiž právě odhodilo poslední zbytky studu zapózovalo na fotografiích s elektrickým kabelem. Ve srovnání s konceptem, který byl k vidění v Ženevě se vůz dočkal několika drobných odlišností.

Nový kovový metalický lak Silverflake mu spolu s modrými detaily, které přicházejí od divize i, přidávají trochu té nezbytné „elektricity“. Pod září reflektorů budou lépe vypadat také nové střešní ližiny nebo 21palcová kola. Kabina se může pochlubit koženým čalouněním Ivory White a klavírově lesklými dekory, přičemž tu správnou elektrickou atmosféru přidají nápisy eDrive na opěrkách hlavy. Tento koncepční model má také modré kontrastní prošití a ambientní osvětlení, či průhledný kryt, aby návštěvníci newyorského výstaviště dobře viděli vysokonapěťové akumulátory. Na palubě je také systém BMW ConnectedDrive, který pomáhá poskytováním informací maximalizovat množství času jízdy čistě na elektrickou energii.

Benzinová jednotka je podle očekávání čtyřválcová a podle přeplňování TwinPower Turbo a hodnotě výkonu 245 koní jde o agrégát, který pohání například 328i. Spalovacímu motoru vypomáhá v práci 95koňový elektromotor napájený z lithium-iontových akumulátorů, které bychom našli v podlaze zavazadelníku. Potvrdili se předchozí informace, že tahle plug-in hybridní X5 s automatickou převodovkou a pohonem všech kol zvládá zrychlení na stokilometrovou rychlost za méně než 7 sekund a čistě na elektrický pohon vydrží v optimálních podmínkách urazit 30 kilometrů. Přitom ji dokáže necelá stovka elektrických koní rozjet až na 120 km/h.

Díky spolupráci obou agregátů a mlžným evropským normám měření spotřeby se v technické specifikaci objevuje apetit jen 3,8 litru (respektive emise CO2 s hodnotou 90 g/km). Že bude taková leda na papíře, to už opravdu není dalším tématem pro diskuze. X5 eDrive je vybaveno ovladačem BMW Driving Experience Control s třemi režimy, a sice Auto eDrive pro optimální rovnováhu mezi výkonem a efektivitou, dále čistě elektrickým módem Max eDrive a režimem Save pro čistě benzinovou jízdu (uchová akumulátory nabité pro pozdější potřeby).

Nakonec už zbývá jen zmínit termín uvedení produkční podoby, avšak ten je kvůli vytváření mlhy automobilkou k nepřečtení. Vůz bude z linky ve Spartanburgu údajně sjíždět v „blízké budoucnosti“.


BMW X5 eDrive: hybrid dostal nový vzhled i střívka, spotřebou 3,8 l leda mlží - 1 - BMW X5 Concept eDrive 2014 oficialni sada 01BMW X5 eDrive: hybrid dostal nový vzhled i střívka, spotřebou 3,8 l leda mlží - 2 - BMW X5 Concept eDrive 2014 oficialni sada 03BMW X5 eDrive: hybrid dostal nový vzhled i střívka, spotřebou 3,8 l leda mlží - 3 - BMW X5 Concept eDrive 2014 oficialni sada 04BMW X5 eDrive: hybrid dostal nový vzhled i střívka, spotřebou 3,8 l leda mlží - 4 - BMW X5 Concept eDrive 2014 oficialni sada 05BMW X5 eDrive: hybrid dostal nový vzhled i střívka, spotřebou 3,8 l leda mlží - 5 - BMW X5 Concept eDrive 2014 oficialni sada 06BMW X5 eDrive: hybrid dostal nový vzhled i střívka, spotřebou 3,8 l leda mlží - 6 - BMW X5 Concept eDrive 2014 oficialni sada 07BMW X5 eDrive: hybrid dostal nový vzhled i střívka, spotřebou 3,8 l leda mlží - 7 - BMW X5 Concept eDrive 2014 oficialni sada 08

BMW X5 eDrive: hybrid dostal nový vzhled i střívka, spotřebou 3,8 l leda mlží - 8 - BMW X5 Concept eDrive 2014 oficialni sada 09BMW X5 eDrive: hybrid dostal nový vzhled i střívka, spotřebou 3,8 l leda mlží - 9 - BMW X5 Concept eDrive 2014 oficialni sada 10BMW X5 eDrive: hybrid dostal nový vzhled i střívka, spotřebou 3,8 l leda mlží - 10 - BMW X5 Concept eDrive 2014 oficialni sada 11BMW X5 eDrive: hybrid dostal nový vzhled i střívka, spotřebou 3,8 l leda mlží - 11 - BMW X5 Concept eDrive 2014 oficialni sada 12BMW X5 eDrive: hybrid dostal nový vzhled i střívka, spotřebou 3,8 l leda mlží - 12 - BMW X5 Concept eDrive 2014 oficialni sada 13BMW X5 eDrive: hybrid dostal nový vzhled i střívka, spotřebou 3,8 l leda mlží - 13 - BMW X5 Concept eDrive 2014 oficialni sada 14BMW X5 eDrive: hybrid dostal nový vzhled i střívka, spotřebou 3,8 l leda mlží - 14 - BMW X5 Concept eDrive 2014 oficialni sada 15BMW X5 eDrive: hybrid dostal nový vzhled i střívka, spotřebou 3,8 l leda mlží - 15 - BMW X5 Concept eDrive 2014 oficialni sada 16

BMW X5 eDrive: hybrid dostal nový vzhled i střívka, spotřebou 3,8 l leda mlží - 16 - BMW X5 Concept eDrive 2014 oficialni sada 17BMW X5 eDrive: hybrid dostal nový vzhled i střívka, spotřebou 3,8 l leda mlží - 17 - BMW X5 Concept eDrive 2014 oficialni sada 18BMW X5 eDrive: hybrid dostal nový vzhled i střívka, spotřebou 3,8 l leda mlží - 18 - BMW X5 Concept eDrive 2014 oficialni sada 19BMW X5 eDrive: hybrid dostal nový vzhled i střívka, spotřebou 3,8 l leda mlží - 19 - BMW X5 Concept eDrive 2014 oficialni sada 20BMW X5 eDrive: hybrid dostal nový vzhled i střívka, spotřebou 3,8 l leda mlží - 20 - BMW X5 Concept eDrive 2014 oficialni sada 21

BMW X5 eDrive: hybrid dostal nový vzhled i střívka, spotřebou 3,8 l leda mlží - 21 - BMW X5 Concept eDrive 2014 oficialni sada 22BMW X5 eDrive: hybrid dostal nový vzhled i střívka, spotřebou 3,8 l leda mlží - 22 - BMW X5 Concept eDrive 2014 oficialni sada 23BMW X5 eDrive: hybrid dostal nový vzhled i střívka, spotřebou 3,8 l leda mlží - 23 - BMW X5 Concept eDrive 2014 oficialni sada 24BMW X5 eDrive: hybrid dostal nový vzhled i střívka, spotřebou 3,8 l leda mlží - 24 - BMW X5 Concept eDrive 2014 oficialni sada 25BMW X5 eDrive: hybrid dostal nový vzhled i střívka, spotřebou 3,8 l leda mlží - 25 - BMW X5 Concept eDrive 2014 oficialni sada 26BMW X5 eDrive: hybrid dostal nový vzhled i střívka, spotřebou 3,8 l leda mlží - 26 - BMW X5 Concept eDrive 2014 oficialni sada 27
Hybridní SUV BMW X5 s elektromotorem nevypadá věru zle, bojíme se však, že hodnoty spotřeby jsou z velmi vzdálené říše snů

Adam Šrámek

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.