Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
BMW X4 oficiálně: nové detaily, fotky i videa, na trhu za rok
5.4.2013 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek
Oficiální odhalení konceptu X4 přelomové informace nepřináší, pár dalších zajímavých detailů a materiálů ale k dispozici máme.
Německá automobilka BMW prodala loni ve Spojených státech přes 280 tisíc aut a o čtrnáct procent vylepšila svůj výsledek z roku 2011. Impozantní? Jak se to vezme. Čína dokázala za stejné období odkoupit přes 326 tisíc vozů mnichovské značky a meziročně navýšit svůj zájem o BMW o více než čtyřicet procent. Možná by nás proto nemělo překvapovat, pokud se stále více nových aut bude představovat ve světové premiéře právě na tamních autosalonech a přizpůsobovat se vkusu jejich návštěvníků, jak je tomu i v případě nového crossoveru X4.
Jeho fotografie se dostaly ven v mírném předstihu před tiskovou zprávou a ať už to byla zamýšlená akce či nikoli, konečně vám může nabídnout i nějaká relevantní data. Předně můžeme posloužit rozměry - koncept BMW X4 je dlouhý 4 648 mm, široký 1 915 mm, vysoký 1 622 mm a rozvor měří 2 810 mm (identický s X3). Ačkoli se tato čísla mohou od produkčního modelu mírně lišit, vůz bude o 229 mm kratší, 68 mm štíhlejší a o stejných 68 mm nižší než BMW X6, přičemž jeho vzdálenost náprav je menší o 183 mm.
Design konceptu X4 byl bez jakékoli pochybnosti ovlivněn čtyři roky starým typem X6, se kterým sdílí siluetu, proporce, velká (zde 21palcová) kola, některé detaily a samozřejmě se vzhlíží v jeho koncepci kombinující crossover se střechou připomínající vozy kupé. Auto vznikalo pod dohledem šéfa designového oddělení Karima Habiba a dost možná bude v příštích letech velmi podobně vypadat také nejmenší provedení X2.
Do kabiny nám BMW dosud nahlédnout nedovolilo, kolegům z britského Autocaru se však podařilo zjistit od svých zdrojů blízkých automobilce, že by měla být značně podobná klasičtěji tvarovanému sourozenci X3, ze kterého vychází. Důvodem tohoto rozhodnutí má být především snaha uspořit nějaké prostředky, každopádně palubní deska či středová konzole mají být vyrobené z nových materiálů, aby mohlo BMW obě auta více odlišit a zdůvodnit vyšší cenu X4.
Stejně jako model X6, také menší novinka bude mít v základu čtyřsedadlový interiér, běžnější zadní lavice pro tři bude součást příplatkové výbavy. O velikosti zavazadelníků můžeme jen spekulovat, odhaduje se ale na cirka 500 litrů. Šanghajský koncept má být pouze maketa bez motoru, platí ale to, co jsme psali včera - X4 dostane benzínové turbo 2,0 litru o výkonu 245 koní ve verzi xDrive28i, přeplňovaný šestiválec 3,0 l s 306 koňmi jako xDrive35i a jisté jsou rovněž identicky koncipované diesely, pokaždé ve dvou výkonových variantách s výkony od 143 do 313 koní. Nejsilnější variantou (tedy alespoň do předpokládaného příchodu X4 M) se stane elektro-benzínová X4 kombinující řadovou šestku a elektromotor z BMW ActiveHybrid 3 o celkovém výkonu 340 koní.
Ačkoli zde máme koncept, BMW oficiálně v tiskové zprávě potvrzuje, že ve své produkční podobě bude X4 produkována v severoamerické továrně ve Spartanburgu s nepodstatně odlišným vzhledem od příštího roku. Ceny by měly být přibližně o 80 až 100 tisíc vyšší než u srovnatelných modelů X3.
Produkce crossoveru bude opět probíhat ve Spojených státech, ve spartanburgské továrně
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Tesly odteď jezdí z výroby na expediční parkoviště samy a bez lidského dohledu, jsou to scény jako ze science fiction
včera - Někdo si nechal dát přímo v továrně BMW na M3 kombi růžovou ze vzorníku Porsche. To se dnes může?
30.1.2025 - Lewis Hamilton naboural hned při svém prvním testu v barvách Ferrari, pokračuje v historii mizerných začátků
30.1.2025
Nové na MotoForum.cz
- Sepang Shakedown test 1. den: Nejrychlejším Pol Espargaro včera 11:20
- News z EWC Endurance včera 11:00
- Indian Sport Chief RT a Super Chief Dark Horse 2025: stylové cruisery včera 08:00
- König mění Německo za Španělsko a také kubaturu 30.1.2025
- MotoGP-Shakedown: Kdo bude testovat v pátek v Sepangu? 30.1.2025
Nejnovější články
- Luxusní Hyundai měla být od roku 2025 jen elektrická. Je rok 2025 a hádejte co? Nic, nezbylo z toho vůbec nic
před hodinou - Nový Fiat Panda se ukázal v úplném základu, místo středového displeje má na palubce tuto věc
před 2 hodinami - Některé lidi zjevně rozčiluje jen svoboda jiných. Jinak se nedá vysvětlit, proč je štvou návraty spalovacích motorů
včera - První majitel najel s Peugeotem 482 tisíc km a až teď ho prodává. Jeho stav fascinuje, na kaši je jen částečně
včera - Tesly odteď jezdí z výroby na expediční parkoviště samy a bez lidského dohledu, jsou to scény jako ze science fiction
včera
Živá témata na fóru
- Řidiči, co to mají v ruce... 02.01. 08:19 - Zajda
- OT - zavírám krám, uklízím 01.31. 20:14 - petr_riha
- Lampárna (stěžovatelna) 01.31. 14:40 - pavproch
- Další zajímavá autovidea 01.30. 13:41 - Stepan
- Fiat a vše kolem nich 01.30. 11:37 - pavproch
- Nová baterie - dobíjecí napětí? +dotaz alternátor 01.29. 16:12 - Kecachep
- Onboard videa 01.29. 12:47 - Brus
- Za kolik jezdíte s dieselem? 01.29. 08:35 - Brus