Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
BMW X4 M40i oficiálně, jeho 360 koní míří hlavně na zadní nápravu
1.10.2015 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
SAC, jak X4 v Bavorsku říkají, se od již známých verzí liší nejen výkonem, ale o speciálně naladěným podvozkem či zrevidovanou automatickou převodovkou.
Mnichovská automobilka volí v rámci odhalování nových modelů vskutku zvláštní strategie. Vcelku pravidelně s nimi totiž nevyrukuje na nějakém významném autosalonu, ale spíše krátce po něm. Kromě toho pak své novinky obvykle nedokáže uhlídat pod rouškou tajemství, pročež je vlastně ona oficiální prezentace takovým křížkem po funuse. Přesně to je ostatně i případ nového BMW X4 M40i. V prvé řadě jsme tento vůz čekali na autosalonu ve Frankfurtu, nakonec však do hesenské metropole nedorazil. Místo toho se ve chvíli, kdy se motor show končila, objevily na internetu neoficiální cestou oficiální fotky a informace, a to v hojné míře.
Německá automobilka však ani poté nezměnila své plány a nové SAC neboli Sports Activity Coupe nám odhaluje teprve dnes. Ve srovnání s předchozím únikem máme samozřejmě k dispozici opravdu květnatější fotogalerii, po stránce informační ale bylo již prakticky vše řečeno. Nějaké nové informace ovšem jsou, pročež je rovnou zahrneme do naší rekapitulace. Začít přitom můžeme u designu, který se od standardního provedení osazeného paketem M Sport zas až tak neliší.
Novinkami jsou víceméně jen doplňky na čelním nárazníku a kryty zpětných zrcátek vyvedené v odstínu Ferric Gray, se kterými dorazila 19palcová litá kola osazená run-flaty, v jejichž případě si můžete vybrat celoroční provedení (rozměr 245/45 ve všech rozích) nebo to sportovní (245/45 vpředu, 275/40 vzadu). Mimo to jsou pak k mání za příplatek 20palcové ráfky, které doplňují pneumatiky Michelin Pilot Super Sport o rozměru 245/40 vpředu a 275/35 vzadu.
Dále tu máme mohutné koncovky výfuku na každé straně zadního difuzoru vyvedené v černém chromu, zatímco dovnitř se nastěhoval sportovní volant z BMW řady 3, specifické ozdobné lišty dveřních prahů a digitální loga X4 M40i na přístrojovém štítu. Tím ale viditelné změny končí a my se můžeme vypravit za těmi mechanickými, které sice rovněž nejsou výrazné, nicméně dělají z tohoto modelu to, čím je - tedy nejsilnější verzi v nabídce.
Srdcem vozu je tedy přeplňovaný třílitrový řadový šestiválec s kódovým označením N55B30T0, který vůči standardu dostal do vínku novou kovanou hřídel, písty s modifikovaným vrchním kroužek, jiné zapouzdření hřídele, lepší svíčky či zvýšený plnící tlak turbodmychadel. Kromě toho tu máme nové účinnější vstřikování paliva, separátní olejový chladič, nový výfukový systém a „aerodynamicky poladěné sání“.
Veškeré tyto modifikace přinesly vůči základnímu třílitru usazenému v modelu X4 xDrive35i extra 54 koní a 65 Nm, pročež je nově možné počítat s výkonem 360 koní dostupným v rozmezí 5 800 a 6 000 otáček a točivým momentem 465 Nm, který je k mání v pásmu 1 350 až 5 250 ot./min. O přenos této síly se pak stará osmistupňový automat s pádly pod volantem, který se pyšní zrychleným řazením a programem Launch Control.
V rámci jízdní dynamiky je přitom možné počítat v Americe se zrychlením z klidu na 96 km/h za 4,7 sekundy, stovky dosáhne X4 M40i o dvě desetiny sekundy později. Vůči zmiňované verzi xDrive35i se jedná o 0,6sekundové zlepšení, standardní nejvyšší rychlost 250 km/h je ovšem vyhrazena oběma modelům. Za příplatek prý ovšem bude možné omezovač posunout.
Od motoru se můžeme přesunout směrem k podvozku, který dostal do vínku silnější pružiny a stabilizátory i specifické adaptivní tlumiče. Kromě toho byl zvýšen odklon kol na přední nápravě, zatímco systém pohonu všech kol počítá s přeposíláním většiny výkonu na nápravu zadní. Dále pak úpravami prošlo ještě nakalibrování variabilního řízení.
Tím nám ale úpravy definitivně končí, pročež jen dodáme, že BMW X4 M40i může být vyvedeno v sedmi odstínech, z nichž ovšem šest může zdobit také méně výkonná provedení osazená paketem M Sport. Exkluzivně této verzi je zasvěcena pouze modrá barva Long Beach Blue, kterou si můžete prohlédnout níže ve fotogalerii.
Oficiální fotogalerie nového BMW X4 M40i
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Nástupce nejoblíbenějšího auta Jeremyho Clarksona už piluje formu na Ringu, svému předchůdci se ale nemá šanci vyrovnat
před 10 hodinami - Nové Audi A5 dostalo klíč vypadající tak lacině, že ho „nedává” ani tvrdé jádro fanoušků, štve je i argumentace značky
včera - Charles Leclerc má v garáži další nové Ferrari. Při jeho barevné kombinaci se mu mezi ostatními auty ztratí
30.10.2024
Nové na MotoForum.cz
- Valencia odřeknuta, termín finále o týden později 14:44
- Pátek v Sepangu 11:04
- Časový program PETRONAS Grand Prix of Malaysia včera 17:00
- Moto2 Sepang: Azman a Pawi 30.10.2024
- Pomalu se plní startovní rošt WorldSSP 2025 29.10.2024
Nejnovější články
- Základní Škoda Elroq je auto dokonale ušité podle emisních mechanismů EU. Nemá ani „slavný” deštník, téměř za nic si nejde připlatit
před 9 minutami - Rozpadající se Mercedes z vrakoviště se prodal skoro za čtvrt miliardy, zájem o něj překonal všechna očekávání
před 6 hodinami - Čína instruovala automobilky, aby neinvestovaly v zemích EU, které zvedly ruku pro vyšší cla. Tak kdepak máme Česko?
před 8 hodinami - Tesla se zapnutým FSD smetla na dálnici jelena a neubrala ani pak. „Po tolika zbytečných brzděních den co den?” ptá se udivený majitel
před 9 hodinami - Nástupce nejoblíbenějšího auta Jeremyho Clarksona už piluje formu na Ringu, svému předchůdci se ale nemá šanci vyrovnat
před 10 hodinami
Tiskové zprávy
- MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva