Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
BMW X3 xDrive28i 2012: další pohřeb atmosférického šestiválce N53
14.2.2012 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek
Mnichovská automobilka postupně vybíjí své atmosférické řadové šestiválce napříč všemi modelovými řadami. Nově došlo také na SUV X3.
Je milé a chvályhodné, že BMW pracuje na zdokonalování svých automobilů permanentně a místo čekání na mezigenerační facelift nebo zcela nový model modernizuje svá auta průběžně. Ne všechny změny ale vyvolávají salvy nadšení. Jednou z věcí, která podněcuje minimálně rozporuplné reakce, je likvidace řadových atmosférických šestiválců. Pokud by byly nahrazeny jednoznačně lepšími motory, jen stěží by se dalo argumentovat nostalgií nebo tradicemi (i když i to může být pro spoustu lidí důležitější než ekonomika provozu). Jenže BMW neodstraňuje z nabídky to nejtypičtější co má proto, že by mělo v rukávu dokonalejší techniku. Činí tak z důvodu dnes už jasně nevyhovující, ale pořád platné metodiky měření spotřeby a z ní vyplývajících emisí CO2.
Nově se obětí honu na CO2 stalo BMW X3 xDrive28i. V současném provedení pracuje třílitrová řadová šestka o výkonu 258 koní při 6 600 ot./min. a maximálním točivém momentu 310 newtonmetrů produkovaného v rozmezí od 2 600 do 3 000 ot./min. Místo ní se do vozu dostal agregát N20, přeplňovaný dvoulitrový čtyřválec s výkonem 245 koní (5 000 ot./min.) a 350 newtonmetry (1 250 - 4 800 ot./min.). Novinka má udávanou průměrnou spotřebu 7,5 litru na 100 km, tedy o jeden a půl litru nižší, než předchozí jednotka. Také v akceleraci na stovku je čtyřválec s časem 6,7 sekundy o dvě desetiny vteřiny lepší.
S papírovými údaji tady rozhodně nelze polemizovat. N20 vychází ze srovnání jako jednoznačně lepší motor. Rovněž asi nebude možné zpochybňovat, že v režimu nízkého zatížení bude přeplňovaný motor o menším objemu potřebovat méně paliva. Jak se ale často potvrzuje, realita je mnohdy jiná než teorie.
Asi se shodneme na tom, že bez ohledu na konstrukci motoru je spotřeba více než na čemkoli jiném závislá především od jízdního stylu. A právě přeplňované benzínové agregáty mají tu nevýhodu, že jsou na „citu” v pravé noze závislé dramaticky více, než přirozeně plněné pohonné jednotky. Tím samozřejmě nechci říct, že X3 xDrive28i bez dvou válců nemůže být úspornější než X3 xDrive28i s řadovou šestkou, určitě může, ale po zkušenostech s oběma motory v BMW X1 tvrdím, že to dá v provozu nepochybně více práce a znamená to především hodně odříkání.
V každém případě by bylo hodně zajímavé postavit obě X3 (a nebo i jiný model v obou provedeních) přímo proti sobě v reálných podmínkách a sledovat, co z toho vzejde. Ale ať už to udělá kdokoli, vsaďte se, že samotná automobilka BMW v tom v žádném případě figurovat nebude.




BMW X3 vypouští z nabídky modelového roku 2012 atmosférický šestiválec a nahrazuje jej přeplňovaným čtyřválcem N20
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Porsche se chlubí časem vrcholného elektromobilu, který je o 5 s pomalejší než jeho 6 let stará spalovací obdoba. Tomu se říká pokrok
včeraPrvní kradené znaky čínského Porsche za cenu Octavie se začaly objevovat v prodeji, automobilka si za jejich „popularitu” může sama
včeraNejoblíbenější produkt VW nestrádá. Jeho loňské prodeje se dokonce vyšplhaly na rekordní úroveň, za vším hledejte cenu
13.3.2025
Nejnovější články
Škoda začala odhalovat svou novou vlajkovou loď, bude to další velmi kontroverzní novinka
před hodinouUž i Němci chápou: „Automobilky kvůli elektromobilům uvízly v katastrofální spirále ztrát.” Uniknout z ní nebude snadné
před 3 hodinamiBMW poprvé ukázalo novou elektrickou řadu 3. Vypadá to, že ji znovu trápí stejný problém jako dnešní pětku
před 4 hodinamiNová Audi nedostala prakticky žádná tlačítka na palubní desce, zato ve dveřích jich mají až 23. Je to vrchol okaté láce
před 6 hodinamiŠkoda ukáže elektrickou Octavii poprvé už letos, postupná poprava bestselleru začne v srpnu
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva