Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
BMW X3 2018 oficiálně, detailně: známe veškerá data, výbavy i první cenu
27.6.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Nové mnichovské SUV narostlo na 4,7 metru, přitom shodilo 55 kilo. V základu má stát 1,16 milionu korun, na vrcholu pak nabídne 360 koní.
Třetí generace BMW X3 má oficiálně po premiéře. Ta se odehrála v americké továrně značky ve Spartanburgu, kde bude kompaktní SUV vyráběno po boku modelů jako X4, X5 či X6. Do prodeje zamíří v listopadu, v mezičase si střihne ještě výstavní debut na autosalonu ve Frankfurtu. Ten už lze považovat jen za tečku za celým procesem, o autě samotném se toho tam již mnoho nedozvíme. Proces začal již o víkendu, kdy k mnichovské novince unikla nejen řada fotografií, ale také mnohé informace.
Za nošení dříví do lesa ovšem dnešní oficiální prezentaci rozhodně nepovažujte. Třeba zprvu nabízené motorizace si můžeme představit do posledního detailu, což o víkendu ještě možné nebylo. Kromě toho máme k dispozici i veškerá další data ohledně rozměrů či zavazadlového prostoru. A aby toho nebylo málo, na světě je i kompletní fotogalerie, která je již dle zvyklostí bavorské automobilky enormně rozsáhlá.
Úvod ale již nechme stranou, místo toho se na novinku rovnou vrhněme. Dlouhá bude 4 716 mm, rozvor má 2 864 mm. Vůči druhé generaci je tak X3 G01 o 5,9 cm delší, také rozvor se o 5,4 cm natáhl. Přesto ale díky modulární platformě CLAR došlo k redukci hmotnosti o 55 kg. Výbava ji naopak zvyšuje, X3 20d nakonec váží o 20 kilo více než předchůdce.
BMW se povedlo snížit koeficient odporu vzduchu Cd z 0,34 na 0,29, což je dle značky nejnižší hodnota v segmentu - a to i přesto, že světlá výška vozu narostla na 20 cm, jež zaručují průchodnost jakýmkoliv terénem. Mimo to tu máme rozložení hmotnosti mezi nápravami v poměru 50:50, kdy třeba zmiňované X3 20d vykáže na vahách 1 750 kilogramů, výkonnějšímu provedení 30d pak naměříme dokonce 1 820 kg.
Od suchých čísel se přesuneme k designu, kde je třeba zmínit především nové třídimenzionální čelní ledvinky, jež nové BMW X3 dostalo jako vůbec první SUV značky. Povšimnout si musíme také předních světel s šestiúhelníkovým designem, zatímco zadní lampy taktéž disponují 3D designem. Dojem umocňuje střešní spoiler či dvojice koncovek výfuku, což má vozu dodat na svalnatosti, alespoň dle značky.
Základní provedení xLine dostane 18palcová litá kola a sportovní sedadla, s paketem Luxury dostanete navíc ještě extra dávku chromu a kůže. Zákazníci ale mohou sáhnout i po sadě M Sport, která přihazuje odlišné nárazníky (přední s většími vstupy vzduchu, zadní s náznakem difuzoru), mohutnější boční prahy, 19palcová litá kola a sportovní volant.
V interiéru mimo to nové BMW X3 může disponovat příplatkovým 10,25palcovým centrálním displejem, který lze ovládat dotekem, hlasově i za pomoci gest. Nechybí ani třízónová automatická klimatizace, vyhřívaná a chlazená čelní sedadla či rozměrnější panoramatická střecha. Dalším střípkem skládačky je pak ambientní podsvícení, díky kterému má výše zmíněný displej ve tmě působit jako plovoucí nad palubkou.
BMW zapracovalo i na vyšší konektivitě, přidalo plejádu nových aplikací a také možnost spárování vozu s doplňky jako Apple Watch či Samsung Gear. Navíc je díky soustavě kamer možné kontrolovat vůz na dálku skrze mobilní telefon. Zmínit pak musíme ještě objemnější zavazadelník, který standardně pobere 550 litrů, maximálně pak 1 600 l. Zadní sedadla jsou dělena v poměru 40:20:40.
Navýšen byl i výčet bezpečnostních a asistenčních systémů, kde najdeme prakticky vše, co aktuálně existuje. Počítat tedy lze s autonomními brzdami, monitoringem jízdních pruhů či únavy řidiče, detekcí aut ve slepém úhlu nebo varováním před překážkami za vozem. Opomenout nesmíme ani Traffic Jam Assistant či nový příplatkový head-up displej, jehož zorné pole se zvětšilo o 75 % a nabízí lepší rozlišení i grafiku.
Tím jsme s prezentací prakticky u konce, zmínit již můžeme snad jen brodivost navýšenou na 50 centimetrů. Na německém trhu nové X3 startuje na sumě 44 000 EUR (cca 1,16 milionu korun), je to pouze o chlup více než u dosluhujícího provedení. BMW počítá s navýšením registrací, jež u druhé generace činily celosvětově zhruba 950 tisíc exemplářů.
Přehled všech zprvu nabízených motorizací BMW X3 G01
X3 sDrive 20i
Motor: Přeplňovaný dvoulitrový čtyřválec
Nejvyšší výkon a točivý moment: 184 koní a 290 Nm
Zrychlení 0-100 km/h: 8,3 sekundy
Maximální rychlost: 215 km/h
Průměrná spotřeba: 7,4 l/100 km
Poznámka: K dispozici od jara 2018, vyhrazena US trhu
X3 xDrive 20i
Motor: Přeplňovaný dvoulitrový čtyřválec
Nejvyšší výkon a točivý moment: 184 koní a 290 Nm
Zrychlení 0-100 km/h: 8,3 sekundy
Maximální rychlost: 215 km/h
Průměrná spotřeba: 7,2 l/100 km
Poznámka: K dispozici od jara 2018
X3 xDrive 30i
Motor: Přeplňovaný dvoulitrový čtyřválec
Nejvyšší výkon a točivý moment: 252 koní a 350 Nm
Zrychlení 0-100 km/h: 6,3 sekundy
Maximální rychlost: 240 km/h
Průměrná spotřeba: 7,4 l/100 km
X3 xDrive 20d
Motor: Dvoulitrový turbodiesel
Nejvyšší výkon a točivý moment: 190 koní a 400 Nm
Zrychlení 0-100 km/h: 8,0 sekundy
Maximální rychlost: 213 km/h
Průměrná spotřeba: 5,0-5,4 l/100 km
X3 xDrive 30d
Motor: Třílitrový turbodiesel
Nejvyšší výkon a točivý moment: 265 koní a 620 Nm
Zrychlení 0-100 km/h: 5,8 sekundy
Maximální rychlost: 240 km/h
Průměrná spotřeba: 5,7-6,0 l/100 km
X3 M40i
Motor: Přeplňovaný třílitrový šestiválec
Nejvyšší výkon a točivý moment: 360 koní a 500 Nm
Zrychlení 0-100 km/h: 4,8 sekundy
Maximální rychlost: 250 km/h
Průměrná spotřeba: 8,2-8,4 l/100 km
Oficiální fotogalerie nového BMW X3 G01
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Těžká nehoda zdemolovala Teslu Cybertruck tak moc, že z řady úhlů vůbec nepoznáte, o jaké auto šlo
před 8 hodinami - Rusové nasadili svůj podomácku vyrobený motor V16 do staré Lady, jako Bugatti tak úplně nejede
včera - Český designér vrátil život legendární Škodě 110 R, v moderním provedení vypadá stejně úchvatně jako originál
včera
Nejnovější články
- Mercedes se vyjádřil k požáru svého elektromobilu, který rodině majitele téměř zapálil dům, prý se teď bojí všech aut značky
před 3 hodinami - Němci vyzkoušeli ojetý bestseller Toyoty jako praktický kombík, vedle nezměrné chvály mají jen pár výhrad
před 4 hodinami - Mercedes přiznal, že recyklace baterií není takový zázrak, jak se myslelo, nové těžby vzácných kovů bude dál třeba spousta
před 6 hodinami - Ve Francii začnou ve velkém fungovat tzv. super radary, zaznamenají až čtyři dopravní přestupky najednou
před 7 hodinami - Těžká nehoda zdemolovala Teslu Cybertruck tak moc, že z řady úhlů vůbec nepoznáte, o jaké auto šlo
před 8 hodinami
Tiskové zprávy
- MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva