Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
BMW X3 2012 xDrive 20i a xDrive 35d: „iks-trojka” dvakrát v novém
6.8.2011 | Petr Miler | Přidat příspěvek
BMW pokračuje v úpravách nabídek motorů pro své jednotlivé modely. Tentokrát došlo na X3, která dostala pod kapotu hned dvě novinky.
Nová generace BMW X3 se představila v době, kdy se Autoforum.cz nevěnovalo všem klíčovým novinkám tak podrobně jako dnes, a tak jsme se jí loni v červnu zabývali jen stručně při příležitosti uvolnění prvních oficiálních fotografií tehdy ještě maskovaného vozu. Nyní, více než rok po uvedení se do nabídky tohoto modelu dostávají dva nové motory, a tak se alespoň jim věnujme detailněji.
Prvním z nich je slabší ze zatím představených verzí dvoulitrového turba N20, která se již ukázala mimo jiné pod kapotou modelu Z4 sDrive 20i. V tomto případě nese označení xDrive 20i - xDrive proto, že X3 je vždy dodávána s pohonem všech kol a nejslabší benzinová varianta nehodlá být výjimkou. Znaky 20i pak skrývají tentýž dvoulitrový, jedním turbodmychadlem přeplňovaný dvoulitrový čtyřválec s přímým vstřikem paliva do válců, proměnným časováním sacích i výfukových ventilů Double Vanos a náhradou škrtící klapky proměnlivým zdvihem ventilů Valvetronic. I díky těmto systémům motor disponuje výkonem až 135 kW (184 koní) posazeným do 4 800 ot./min a točivým momentem nejvýše 270 Nm dlícím již v 1 250 ot./min.
Pro tento agregát bude k dispozici přenos výkonu na kola alternativně skrze šestistupňovou manuální, nebo osmistupňovou automatickou převodovku. Ani v jednom případě bohužel nemáme k dispozici data o zrychlení či maximální rychlosti vozu, neznámou zůstávají i informace o spotřebě.
Zatímco první novinkou je základní „benzin”, druhou je vrcholná „nafta”. Jedná se o známý dieselový agregát s obchodním označením xDrive35d, které v tomto případě ukrývá třílitrový šestiválec s dvojicí turbodmychadel. Jsou zapojena sériově, tj. jedno je menší a pracuje v nižších otáčkách, druhé pak větší a pracuje v otáčkách vyšších. Díky tomu a také přímému vstřikování nafty common-rail pod tlakem až 1 800 barů dosahuje motor výkonu nejvýše 230 kW (313 koní) v 4 400 ot./min, což je jistě shodou náhod úplně stejné číslo jako u nového třílitrového nafťáku Audi, jenž se nedávno představil v novém Audi A6 Avant. Maximum točivého momentu pak činí 630 Nm a je k dispozici v rozmezí 1 500 a 2 500 ot./min.
V tomto případě je neodvratným standardem přenosu výkonu osmistupňová automatická převodovka, o pohonu všech kol se jistě nemá smysl znovu zmiňovat. Ani tentokrát nevíme nic bližšího o dynamice či spotřebě, BMW ale nezapomnělo dodat, že standardní výbavou vozu bude u obou verzí systém start and stop a nezapomněla jej zvěčnit ani na jedné z přiložených fotografií...
Jako většina letních bavorských novinek se i tyto promítnou pro obchodní nabídky automobilky během letošního podzimu. Nové motory doprovodí úprava asistenta pro rozjezd do kopce Auto Hold, systému ConnectedDrive a lehké rozšíření nabídky možností zkrášlení interiéru pomocí obkladů palubní desky a výplní dveří.
BMW X3 2012, zde v provedení xDrive 20i
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Tesly odteď jezdí z výroby na expediční parkoviště samy a bez lidského dohledu, jsou to scény jako ze science fiction
včera (3) - Někdo si nechal dát přímo v továrně BMW na M3 kombi růžovou ze vzorníku Porsche. To se dnes může?
30.1.2025 (4) - Lewis Hamilton naboural hned při svém prvním testu v barvách Ferrari, pokračuje v historii mizerných začátků
30.1.2025 (3)
Nové na MotoForum.cz
- Sepang Shakedown test 1. den: Nejrychlejším Pol Espargaro včera 11:20
- News z EWC Endurance včera 11:00
- Indian Sport Chief RT a Super Chief Dark Horse 2025: stylové cruisery včera 08:00
- König mění Německo za Španělsko a také kubaturu 30.1.2025
- MotoGP-Shakedown: Kdo bude testovat v pátek v Sepangu? 30.1.2025
Nejčtenější články
- BMW na poslední chvíli zařízlo projekt 1300koňového elektromobilu, víra v protežovaný pohon se dál vytrácí
2.1.2025 - Jediný žijící Ferrariho syn a dědic si specifikoval další auto tak, jak pochopí jen znalí, svého otce připomíná stále víc
2.1.2025 - Prodeje drahých elektrických aut dál mohutně kolabují. Bohatí lidé o ně nemají zájem ani v Číně, ztrátové značky končí
3.1.2025 - VW bude muset přežít rok 2025 téměř bez jediného nového modelu, jen v Evropě může přijít až o statisíce prodejů
3.1.2025 - Technici Bugatti odhalili, jak moc se nový Tourbillon liší od Chironu. Prakticky všechno je jinak, byl to pro ně dar i prokletí
3.1.2025
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva