Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
BMW X3 2012 xDrive 20i a xDrive 35d: „iks-trojka” dvakrát v novém
6.8.2011 | Petr Miler | Přidat příspěvek
BMW pokračuje v úpravách nabídek motorů pro své jednotlivé modely. Tentokrát došlo na X3, která dostala pod kapotu hned dvě novinky.
Nová generace BMW X3 se představila v době, kdy se Autoforum.cz nevěnovalo všem klíčovým novinkám tak podrobně jako dnes, a tak jsme se jí loni v červnu zabývali jen stručně při příležitosti uvolnění prvních oficiálních fotografií tehdy ještě maskovaného vozu. Nyní, více než rok po uvedení se do nabídky tohoto modelu dostávají dva nové motory, a tak se alespoň jim věnujme detailněji.
Prvním z nich je slabší ze zatím představených verzí dvoulitrového turba N20, která se již ukázala mimo jiné pod kapotou modelu Z4 sDrive 20i. V tomto případě nese označení xDrive 20i - xDrive proto, že X3 je vždy dodávána s pohonem všech kol a nejslabší benzinová varianta nehodlá být výjimkou. Znaky 20i pak skrývají tentýž dvoulitrový, jedním turbodmychadlem přeplňovaný dvoulitrový čtyřválec s přímým vstřikem paliva do válců, proměnným časováním sacích i výfukových ventilů Double Vanos a náhradou škrtící klapky proměnlivým zdvihem ventilů Valvetronic. I díky těmto systémům motor disponuje výkonem až 135 kW (184 koní) posazeným do 4 800 ot./min a točivým momentem nejvýše 270 Nm dlícím již v 1 250 ot./min.
Pro tento agregát bude k dispozici přenos výkonu na kola alternativně skrze šestistupňovou manuální, nebo osmistupňovou automatickou převodovku. Ani v jednom případě bohužel nemáme k dispozici data o zrychlení či maximální rychlosti vozu, neznámou zůstávají i informace o spotřebě.
Zatímco první novinkou je základní „benzin”, druhou je vrcholná „nafta”. Jedná se o známý dieselový agregát s obchodním označením xDrive35d, které v tomto případě ukrývá třílitrový šestiválec s dvojicí turbodmychadel. Jsou zapojena sériově, tj. jedno je menší a pracuje v nižších otáčkách, druhé pak větší a pracuje v otáčkách vyšších. Díky tomu a také přímému vstřikování nafty common-rail pod tlakem až 1 800 barů dosahuje motor výkonu nejvýše 230 kW (313 koní) v 4 400 ot./min, což je jistě shodou náhod úplně stejné číslo jako u nového třílitrového nafťáku Audi, jenž se nedávno představil v novém Audi A6 Avant. Maximum točivého momentu pak činí 630 Nm a je k dispozici v rozmezí 1 500 a 2 500 ot./min.
V tomto případě je neodvratným standardem přenosu výkonu osmistupňová automatická převodovka, o pohonu všech kol se jistě nemá smysl znovu zmiňovat. Ani tentokrát nevíme nic bližšího o dynamice či spotřebě, BMW ale nezapomnělo dodat, že standardní výbavou vozu bude u obou verzí systém start and stop a nezapomněla jej zvěčnit ani na jedné z přiložených fotografií...
Jako většina letních bavorských novinek se i tyto promítnou pro obchodní nabídky automobilky během letošního podzimu. Nové motory doprovodí úprava asistenta pro rozjezd do kopce Auto Hold, systému ConnectedDrive a lehké rozšíření nabídky možností zkrášlení interiéru pomocí obkladů palubní desky a výplní dveří.
BMW X3 2012, zde v provedení xDrive 20i
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Expert předělal volant moderního Porsche na otočné sněžítko. Dalo to příšernou práci, přitom taková blbost, co?
23.12.2024 - Žhavý kandidát na letošní Darwinovu cenu vjel s BMW X5 na přejezdu přímo pod vlak. Z jednoho auta má dvě, zázrakem přežil bez zranění
22.12.2024 - Někteří žasnou, že Bugatti dodělalo majitelce do auta držák na nápoje, přitom je to hloupost jako ze Simply Clever Škody
21.12.2024
Nejnovější články
- Na dvě části zaměstnanců VW dopadnou úspory obzvlášť tvrdě, platy jim budou klesat rok co rok 6 let, 4 tisíce míst bude zrušeno
před hodinou - Výsledek srovnání ostrých kombíků Audi a BMW na sněhu nutně překvapí, ještě před 5 léty by bylo všechno jinak
včera - Spolu s automobilkami padají ke dnu i jejich dealeři. Nevydělávají téměř nic, zisky jim klesly o 34 procent skoro na nulu
včera (1) - Kdysi populární francouzský luxusní koráb téměř do jednoho zabila rez a nespolehlivost, pár zachovalých kusů dnes koupíte lacino
včera - U soudu se provalilo, že krachující největší evropský výrobce motorek má na skladech 265 tisíc neprodaných strojů, to nemůže přežít
včera
Živá témata na fóru
- Onboard videa 12.25. 01:22 - petr_riha
- Fiat a vše kolem nich 12.24. 14:50 - denis
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 12.24. 14:09 - M.Z.
- Politický koutek 12.24. 12:03 - Brus
- Pneu koutek 12.23. 18:43 - řidičBOB
- PF 2022, 2023, 2024. 2025 12.23. 11:54 - Lachende Bestien
- Dálniční známka 2021 i 2022 (přidáno 2023, 2024 atd) 12.23. 11:47 - Lachende Bestien
- BMW Divize 12.22. 14:52 - pavproch